Helson bronzo, ikke bronzo likevel?

Medlem
22. feb. 2011
Sted
Erewhon
Fikk for en stund tilbake Mail fra Helson at batched der min klokke var med hadde fått en legering som ikke var fullverdig bronse. (derfor oksideringen ikke har blitt som antatt)
Fikk tilbud om å bytte kassen og bezelen i ny kasse.
Spurte om å heller få tilsendt kasse og bytte her, evt kjøpe løs kasse og bezel men det var ikke ønskelig fra helson sin side. Er skikkelig i vingleland... Vil feil legering kunne ende opp med å bli en ettertraktet modell, eller bør jeg bytte til bronse først som sist?

Kjør... Debatt?

Bronselegeringen som Helson og flere har fått levert er ikke nøyaktig i følge "spec" det er nok ikke store avvik og man vil nok ikke merke forskjell. Jeg ville i ditt tilfelle avstå fra å gjøre et bytte/endringer og beholde klokken. Hvis "alle" som har feil legering sender uret og får erstattet dette, vil din Helson bli et samlerobjekt og stige i pris hvis dette er mulig for et Helsonprodukt.
Tom

Anbefaler at du selger den til meg og kjøper noe nytt :D

Neida, jeg synes Helson`en din er absolutt nydelig, gjør du det samme så er det vell ingen grunn til å bytte:) og som du sier så kan du jo sitte igjen som en av de eneste med den legeringen.

Den keepes:) Doppeltsjekket mailen fra Helson nå, og han har ikke gitt noen frist for bytte heller, så da er det ingen krise uansett:)

Virker ikke som om min klokke patineres noe nevneverdig. Kansje det bare tar mye lengre tid, hmm. who knows.

Takk for deres tanker i det minste:)

Ville absolutt fått byttet den, slik jeg har forstått det med litt lesing på recall-trådene ang. Benarus og Helson som er rammet av samme problem, vil ikke den originale få noe særlig patinering. Sjekk dette bildet f.eks. der den til venstre er av ekte bronse og den til høyre er av recall-varianten. Hele sjarmen er jo nesten at det skal bli litt sånn rød patinering i fargen. Den uekte bronsen som ble levert blir vel mer brun og litt kjedelig i mine øyne

cusn8.jpg

Hei prippa
Jeg sendte min for bytting for en uke siden:)venter i spenning på returen.Kan jo legge ut noen bilder når jeg får den igjen.Er vel minimal forskjell...men men..
Bilder kommer

Mysik, vi må jo møtes snart uansett. Hvordan går det med frøkna du bygger på furterommet? Sammenligner gjerne irl:)

Skroget står til klar til liming:)går smått med tvillinger i magen på kona...dobbelt så mye hormoner er ikke og spøke med..he he.
Sitter nå med 2*lungebetennelse,men kommer en tur inn til byen så fort den slipper.

Normalt sett er jeg helt for å ikke bytte for å ha noe unikt i en slik situasjon, men her er det egentlig bare snakk om at du har fått noe kjipere enn du skulle ha i mine øyne.... ;).

Personlig ville jeg ikke nølt med å bytte, selv om jeg følger tanken om å muligens sitte med noe HELT unikt om man ikke bytter. Men da kassen skulle vært i CuSn8, men ble levert i en helt annen sammensettning av kobber, tinn og sink, så vil den som nevt av andre her ikke få den rød/rosa gløden som CuSn8 vil gjøre. Og CuSn8 er materialet som Panerai brukte i sine Submersible kasser. Så, jeg hadde som sagt ikke nølt med å fått det jeg hadde betalt for.
Og i tillegg så gir jo Peter Helson eierne av disse feil-kassene med en spenne i bronse, ikke ille synes nå jeg. Var vel snakk om en reim også tror jeg? Uansett, lykke til med valgets kvaler:0)

Gir bare med reim og spenne om jeg dekker frakten selv såvidt jeg har skjønt.

Skulle helst sett at jeg fikk kjøpt kasse og bezel og sittet på begge deler men.