Help til valg av ny Rolex modell

Medlem
29. jan. 2015
Innlegg
492
Trenger litt hjelp og råd fra folket her inne, har nå mulighet til å bestille nytt fra AD. På modell er valgene enten OP41 - 124300 eller DJ41 - 126300. Har hatt 124300 med sølvfarget skive før så nå heller jeg mot 126300 i stål og da er det jo mange kombinasjoner å velge i som type skive, farge på skiven, hvilken bezel (stemmer det at fluted ikke er option på ren Oystersteel?) og lenke.
Vil ha en allrounder som går til alt og synes det er veldig vanskelig å velge så jeg håper på litt innspill her inne :)

Bilde av min OP41 for oppmerksomhet:

1.jpg
 
Merk at bare DJ med glatt bezel har referansenummer 126300. Med fluted bezel er det 126334. Så hvis AD har sagt du bare kan få 126300 kan det hende det valget er tatt for deg.

Jeg ville gått for en av de blå skivene. Mørk nok til å passe til alt men levende nok til å være gøy.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt
Merk at bare DJ med glatt bezel har referansenummer 126300. Med fluted bezel er det 126334. Så hvis AD har sagt du bare kan få 126300 kan det hende det valget er tatt for deg.

Jeg ville gått for en av de blå skivene. Mørk nok til å passe til alt men levende nok til å være gøy.

Ja ser nå at valget på bezel er fast, heller mot blå med Jubilee lenke, så er jeg usikker på om jeg skal gå for den nye typen skive med struktur...
 
Jeg hadde 41mm med jubilee og smooth før og var egentlig ganske fornøyd med den!
Innvendingen min er størrelsen kombinert med smooth bezel; ikke helt dressklokke, ikke helt sportsklokke. For meg falt den litt mellom to stoler, men for all del - flott klokke! Og den blåskiva er deilig:
Edit: skrev fluted, mente såklart smooth

0C623CF7-9EBF-474C-ADFD-8D13F1B12C1F.jpeg


4E7F0C09-0175-4929-862C-72F98758824E.jpeg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: darkcho og Bullitt
Med smooth bezel ville jeg gått for OP41 fremfor DJ41. For min del er det noe som blir litt rart eller uproporsjonalt med DJ41 og smooth bezel. Kanskje er det flaten som fremstår litt for stor? DJ36 synes jeg fungerer veldig bra med smooth bezel, mens på DJ41 ville jeg valgt fluted.

Mtp valg av skive ville jeg valgt klassiske og tidløse svart. Ble veldig positivt overrasket når jeg så OP41 med sort skive.
C0ABD7F5-283B-4631-B3A1-A44CE1017C1F.jpeg
 
Samme modell som jeg valgte. Bortsett fra at jeg valgte oyster.
Min opplevelse av klokken på oyster vs. jubilee er veldig enkel. Dvs. Det kan ikke bli feil med noen av de. Tipper du blir fornøyd uansett.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt
Samme modell som jeg valgte. Bortsett fra at jeg valgte oyster.
Min opplevelse av klokken på oyster vs. jubilee er veldig enkel. Dvs. Det kan ikke bli feil med noen av de. Tipper du blir fornøyd uansett.

Takk for det! Gleder meg til den kommer, har aldri hatt en DJ på armen så det blir spennende :)
 
Kupper denne. Hvis man skulle velge mellom Submariner og Daytona som neste klokke i samlingen…?
Daytona er en no-brainer hvis du er så heldig å få bestilt en. Regner med begge alternativene er stål?
Har begge ( Daytonaen i TT ) hvis jeg måtte velge hadde jeg gått for Daytona, bærekomforten er helt enorm, begge er jo like ikoniske men suben har litt mindre særpreg.

Og for ordens skyld så er prisøkning, investering og alt dette rælet ikke en del av min vurdering, kun opplevelse på armen i hverdagen.
 
  • Liker
Reaksjoner: mactpolo og holmby
Takk for tilbakemelding.
prisvekst og videresalg er heller ikke relevant for spørsmålet.
Glemte å legge til at diver i seg selv er tiltalende med bezelens funksjon.
Chrono er også moro å leke seg med.
ett dilemma i så måte.

konkludere med Daytona og heller ha Tudor dykker til den slags.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Takk for tilbakemelding.
prisvekst og videresalg er heller ikke relevant for spørsmålet.
Glemte å legge til at diver i seg selv er tiltalende med bezelens funksjon.
Chrono er også moro å leke seg med.
ett dilemma i så måte.

konkludere med Daytona og heller ha Tudor dykker til den slags.

Nei nei!
Kjøp sub. Chrono så er der speedy som gjelder ;) Nye 57-serien er helt overlegen! Helt subjektivt selvfølgelig .

Og så kommer den en oppdatering hairspring på speedy 26.01. Uten at det er kjent hva det vil bety.
 
  • Liker
Reaksjoner: TomB
Nei nei!
Kjøp sub. Chrono så er der speedy som gjelder ;) Nye 57-serien er helt overlegen! Helt subjektivt selvfølgelig .

Og så kommer den en oppdatering hairspring på speedy 26.01. Uten at det er kjent hva det vil bety.
Speedy er ikke min «cup of tea».
Ville heller hatt Zenith da…
Men er en stund til det blir noe av. Kan titte på mye i mellom tiden. Ingen hemmelighet av 126710 blnr tømte mestesparten av sparepengene :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Labbos