Hegel Røst og høyttalere (og kabling)

Eg har forøvrig fått med en del dyre kabler på forskjellige bruktkjøp opp igjennom årene, og en ting skal dei ha. Det ser pent å pyntelig ut bak i kabelsalaten ;)

Legger glatt 1000 kroner på bordet for skikkelig varmepistolterminerte kabler.

Sett nok av irrgrønne kabelstumper med skruterminering til å få varige mén.

Veldig fornøyd! Eneste er vel at jeg med X18-høyttalerne bør kjøpe en sub i tillegg. Men det er det bare å gjøre så fort jeg får ut fingeren. :)

Skal jeg pirke, er kanskje fjernkontrollen litt lite robust, så min anbefaling er å ikke gi den for røff behandling.

Ok, takk. Høyaktuelt merker jeg.
Vil i så fall bli kombinert med ProAC D15, men jeg er mer usikker på signalkilde. Minimum CD, kommer neppe til å fortsette med LP av bekvemmelighetshensyn, men Hegel sin Mohican blir nok mer enn jeg er villig til å bruke.

Har du noen betraktninger om passende kombinasjoner?

Ok, takk. Høyaktuelt merker jeg.
Vil i så fall bli kombinert med ProAC D15, men jeg er mer usikker på signalkilde. Minimum CD, kommer neppe til å fortsette med LP av bekvemmelighetshensyn, men Hegel sin Mohican blir nok mer enn jeg er villig til å bruke.

Har du noen betraktninger om passende kombinasjoner?

Ser ut som du har mer kontroll enn meg! :) Som sagt har jeg x-18 Dynaudio-høyttalere, og tenkte jeg skulle supplere med basskasse. Har du muligheten til å gå for gulvhøyttalere, vet jeg at ProAC D15 er et godt valg, dog vet jeg ikke hvordan den spiller med en Hegel Røst i ryggen.

Ser ut som du har mer kontroll enn meg! :) Som sagt har jeg x-18 Dynaudio-høyttalere, og tenkte jeg skulle supplere med basskasse. Har du muligheten til å gå for gulvhøyttalere, vet jeg at ProAC D15 er et godt valg, dog vet jeg ikke hvordan den spiller med en Hegel Røst i ryggen.

Var og hørte litt på Røst i helgen, pent og ryddig, men kanskje ikke helt det jeg er på jakt. I tillegg var selgeren usikker på om det var nok punch opp mot ProAc'ene.
Driver og sjekker noen andre ting nå, må først bestemme meg for transistor eller rør