HeadFi/headset?

P5 er priset ned fordi P5 v2 har kommet på markedet. Det gjøre ikke P5 mindre bra, så her ville jeg slått til. Støydempingen (passiv) er meget god for mine ører, og lyden utmerket. Eneste forbehold er at den er on-ear, noe som gjør mine ører ildrøde og glovarme hvis jeg har dem på for lenge.

Aurvana Live! har også god lyd, men elending komfort (for mine ører) og byggekvaliteten er ikke noe særlig å skryte av. Men de kostet meg bare rundt 300 kroner, da.

Vedr. P5 til redusert pris vs. P5 V2 så ville jeg uansett gått for V2. Ikke for det at P5 til 1400,- er noe dårlig kjøp - langt derifra, men V2 er vesentlig oppgradert lydmessig. De har nå samme drivere som P7.

Jeg har hatt P5 siden de kom på markedet, men fikk (i går faktisk) AB-testet de ordentlig mot V2.
P5 V2 blir definitivt mine kommende reiseklokker.

Andre alternativer til de som allerede er nevnt kan jo eksempelvis være Sennheiser Momentum - både on-ear og over-ear versjonene eller B&D T51P.

Om ikke den fysiske str. har betydning, så finnes det jo (som @Loevhagen også nevner) en rekke andre alternativer. Forvirrende mange etterhvert.

Å velge - basert på anbefalinger er jo tross alt ikke så enkelt, da det er egne preferanser som gjelder. Hva andre synes er bra samsvarer jo nødvendigvis med deg.

Redigert av en moderator:
Slenger meg på denne tråden :)

Har veldig lydsensitive naboer, så bruker bare headset for tiden. Merker jeg har fått en fast lytte-spot ved skrivebordet. Tenker derfor å investere i et stasjonært opplegg med DAC. For tiden bruker jeg et Audio Technica ATM-50 og er veldig fornøyd med dette, men i god TS-ånd ønsker jeg noe dyrere og bedre.

Så er det noen som har tips til:
- en god DAC og evt hodetelefonforsterker til stasjonært bruk med en Macbook Pro? Pris: 2000++
- God in-ear propper. Pris: 5000++
- Gode hodetelefoner. Pris: 3000++

Slenger meg på denne tråden :)

Har veldig lydsensitive naboer, så bruker bare headset for tiden. Merker jeg har fått en fast lytte-spot ved skrivebordet. Tenker derfor å investere i et stasjonært opplegg med DAC. For tiden bruker jeg et Audio Technica ATM-50 og er veldig fornøyd med dette, men i god TS-ånd ønsker jeg noe dyrere og bedre.

Så er det noen som har tips til:
- en god DAC og evt hodetelefonforsterker til stasjonært bruk med en Macbook Pro? Pris: 2000++
- God in-ear propper. Pris: 5000++
- Gode hodetelefoner. Pris: 3000++

Hegel Super USB + B&W P7 som nevnt i tråden her tidligere. Skal godt gjøres å finne en bedre combo innenfor budsjettet

17956_c2c6fffa-2697-11e4-bc31-73692523fab8.jpg

har hørt at disse skal funke bra hvis der er de du letter etter:
http://www.spaceworld.no/display.aspx?menuid=696&prodid=57234

Synes det er en ok pris også!

Hegel Super USB + B&W P7 som nevnt i tråden her tidligere. Skal godt gjøres å finne en bedre combo innenfor budsjettet

Hvordan er P5/P7 på øret? Er litt redd for at de presser mye på ørene, å at man blir fort sliten av det? Alternativt må man jo kjøpe noen som går utenfor ørene, men da blir de vel veldig store/upratisk å drasse på?

P5 opplever ikke jeg som ubehagelige mht press på øret.
P7 er over-ear, men på de fikk jeg litt ubehag midt oppå hodet av hodebøylen. Dette kunne jeg helt sikkert tilpasset med litt bøying av bøylen, men det var lånte htlf, så jeg lot være å forsøke.

Mao. - passform og hva man opplever av komfort er individuelt

Har selv P3 som jeg bruker mye når jeg er rundt omkring. Har aldri hatt noe headset utenpå ørene før som jeg kan ha på så lenge i strekk uten at det blir et problem, men som nevnt så er nok dette individuelt.

P5 opplever ikke jeg som ubehagelige mht press på øret.
P7 er over-ear, men på de fikk jeg litt ubehag midt oppå hodet av hodebøylen. Dette kunne jeg helt sikkert tilpasset med litt bøying av bøylen, men det var lånte htlf, så jeg lot være å forsøke.

Mao. - passform og hva man opplever av komfort er individuelt

Har selv P3 som jeg bruker mye når jeg er rundt omkring. Har aldri hatt noe headset utenpå ørene før som jeg kan ha på så lenge i strekk uten at det blir et problem, men som nevnt så er nok dette individuelt.

Og med de to uttalelsene hadde jeg bestilt P5 :) Noe sier tjyvraddpris, andre er fornøyd. Til den prisen må jeg bare prøve selv. Ikke er jeg spesielt tjukk i hue(Noen er kanskje uenig der), så tror ikke de skal presse for mye. Er vant til å kjøre mye med hjelm, så det burde gå fint :D

^ Men tjuvraddpris var det nok ment "innbruddspris" - dvs > billig:). Og - det er jeg enig i.
Jeg går da ut fra at det er den gamle modellen du har bestilt?

^ Men tjuvraddpris var det nok ment "innbruddspris" - dvs > billig:). Og - det er jeg enig i.
Jeg går da ut fra at det er den gamle modellen du har bestilt?

Hehe.
Bestilte den gamle typen P5 ja. Men det kom akkurat mail om at de ikke var på lager før 25/1-2015, selv om det på nettsidene til Hifi-klubben sto at de var kommet inn på lager da jeg bestilte. Så får se om jeg kansellerer hele kjøpet, veit ikke om jeg kan vente så lenge......

Hmm - litt snodig at de kjører salg på restlageret av gml. modell, for så å få inn ny leveranse i januar:confused:

Klink til å bestill den nye versjonen i steden du. Den er bedre, og du skal jo tross alt ha glede av de i mange år. Hva er vel en tusenlapp fra eller til, nå midt i slaktetia;)

Forøvrig så vil jeg tro det kommer en prisøkning rett innpånyåret, grunnet fallet i kronekursen.

Hmm - litt snodig at de kjører salg på restlageret av gml. modell, for så å få inn ny leveranse i januar:confused:

Klink til å bestill den nye versjonen i steden du. Den er bedre, og du skal jo tross alt ha glede av de i mange år. Hva er vel en tusenlapp fra eller til, nå midt i slaktetia;)

Forøvrig så vil jeg tro det kommer en prisøkning rett innpånyåret, grunnet fallet i kronekursen.

Hehe.
Har prøvd å sende mail, det kan vel være noen butikker som har dette liggende. Men det er ingen som gidder å svare på mail.
Dessuten tror jeg HIFI klubben har ett billig lagerbeholdnings-program(?). Har ved flere anledninger sett det stå på nettet at noe er inne i butikk, for så og komme til butikken hvor det er utsolgt. Akkurat det er en sånn liten ting som kan få meg rød i toppen...