HBO eller Netflix?

Litt det jeg har konkludert med selv. Tror jeg har fått med meg det viktigste fra Netflix, så prøver nok ut HBO.
 
Pink-floyd-nobody-home/Ive-got-thirteen-channels-of-shit-on-the-tv-to-choose-from.
NRK appen er nok, bruk heller tid og penger på reelle opplevelser som teater, konserter og opera .. og kanskje kino.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ivar og Smokeless
Det artige er at en lørdag i Operaen for to koster omtrent det samme som HBO+Netflix i en måned. Og jeg har hatt flere minneverdige opplevelser i Operaen i Bjørvika enn på HBO.
 
  • Haha
Reaksjoner: RagaRufus
Pink-floyd-nobody-home/Ive-got-thirteen-channels-of-shit-on-the-tv-to-choose-from.
NRK appen er nok, bruk heller tid og penger på reelle opplevelser som teater, konserter og opera .. og kanskje kino.

Det artige er at en lørdag i Operaen for to koster omtrent det samme som HBO+Netflix i en måned. Og jeg har hatt flere minneverdige opplevelser i Operaen i Bjørvika enn på HBO.
Er vel egentlig helt enig, men tiden strekker ikke til i et hektisk familieliv. Tror også familiens ungdommer hadde gjort opprør hvis HBO+Netflix ble byttet ut med abonnement i Operaen :p
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet og Carrera
Vi pleier å bytte litt frem og tilbake avhengig av om det er noe spesielt vi ønsker å se.
Har vel både netflix og HBO for tiden, men prøver å ha en gjennomgang med ujevne mellomrom og sanere ut de abonnementene vi ikke bruker.
Mitt tips er å bruke et kort som det ikke er så lenge til det løper ut når du tegner abonnement. Det er ganske fort gjort å glemme å avslutte abonnementer du ikke bruker, men når kortet løper ut stoppes jo betalingene, og hvis du ikke legger merke til at du ikke har tjenesten trenger man jo ikke fornye :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Carrera
Gjør mye det samme som @Bøygen - prøver å rullere tjenestene.

Netflix og HBOMax er dog de to jeg er minst interessert i. Har riktignok HBOMax gående, men det er fordi jeg har et halv-pris-til-evig-tid-abonnement og ikke har vett til å innse at det er billigere å betale full pris noen få måneder av gangen.

Barna foretrekker Viaplay og jeg foretrekker for tiden Amazon Prime.
 
  • Liker
Reaksjoner: Carrera
Har hatt HBO/HBOmax siden de startet som streamingtjeneste, på generell grunnlag så har de et innhold som jeg synes er bedre enn Netflix.
Netflix har jeg hoppet litt inn og ut av, vinterhalvåret bruker jeg poengene mine på telia til netflix, vår og sommer blir å bruke poengene på sportsinnhold

HBO har mindre serier/filmer enn Netflix, men jeg synes produksjonsverdien på HBO er bedre
 
  • Liker
Reaksjoner: Carrera
Fruen har akkurat lastet ned hbo Max for å se på noe (dårlig) dame-tv.
Jeg begynte å bla for å finne noe jeg kunne se på, men ble meget skuffet.
Til dere som mener HBO er bedre enn Netflix;
Hva annet enn Billions og Succession er verdt å se der?
 
Fruen har akkurat lastet ned hbo Max for å se på noe (dårlig) dame-tv.
Jeg begynte å bla for å finne noe jeg kunne se på, men ble meget skuffet.
Til dere som mener HBO er bedre enn Netflix;
Hva annet enn Billions og Succession er verdt å se der?
Synes absolutt ikke HBO er bedre enn Netflix, men her er i hvert fall noen serietips i tilfeldig rekkefølge:
  1. Snowfall
  2. Mayans MC
  3. City on a Hill
  4. Your Honor
  5. Industry
  6. The Wire
  7. Chernobyl
  8. Band of Brothers
  9. The Pacific
  10. Watchmen
  11. Boardwalk Empire
  12. Sopranos
  13. True Detective
  14. Gomorrah
 
Legger til:
Barry
Rogue heroes
GoT & House of dragons
The last of us
Perry Mason
Rain dogs
The white lotus

...og mange flere som jeg ikke kommer på i farten.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Apple og Amazons streaming tjenester har flere gode exclusives, for å nevne to; For all mankind og Patriot.

Roterer mellom tjenestene alt ettersom hvor det har kommet nye sesonger.
 
Synes absolutt ikke HBO er bedre enn Netflix, men her er i hvert fall noen serietips i tilfeldig rekkefølge:
  1. Snowfall
  2. Mayans MC
  3. City on a Hill
  4. Your Honor
  5. Industry
  6. The Wire
  7. Chernobyl
  8. Band of Brothers
  9. The Pacific
  10. Watchmen
  11. Boardwalk Empire
  12. Sopranos
  13. True Detective
  14. Gomorrah
Takk for tips!
Ser ar flere av dem er «gamle» serier som allerede er sett, men skal ta en runde på de andre.
 
Glem ikke disse på HBO:

Euphoria - rå og usminket historie om tenåringer som fester og bruker dop, også severdig for voksne
Big little lies - et slags mord-drama med litt suburban wife-intriger, har helt dustete talentfulle skuespillere som gjør dette meget severdig
The West Wing - det har rukket å bli 25 år siden verdens beste politiske tv-serie kom ut, men den holder seg vilt bra
The Office - både den originale, fantastiske britiske og den slett ikke ubrukelige amerikanske oppfølgeren

edit: og hvordan i huleste kan jeg glemme Normal People - irsk, svært severdig romantisk drama

edit 2: Også Babylon Berlin - tysk "krim" fra the roaring twenties, helt ellevilt bra
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Joachmm og seiltid
What We Do in the Shadows veldig gøy.

Parks And Recreation har en litt treg førstesesong, men fra halvveis uti andre så er den gull.
 
For ren serie-glede syntes jeg HBO banker Netflix. Netflix har mye mer svada enn bra syntes jeg.

HBO-vinnere:

The Wire
The Deuce
The West Wing
Tokyo Vice
The Pacific
Band of Brothers
Your Honor
The Newsroom
The Outsider
Chernobyl
Fargo
True Detective (ny sesong snart!)
The Night of
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: bruno47 og Zawatch