Har lyst på et ur til...IWC?

Medlem
28. nov. 2011
Innlegg
19
Hei alle sammen!

Jeg er en ivrig leser av forumet, men bruker ikke mye tid på å skrive her. Har kjøpt og solgt litt forskjellige ur gjennomårene, men har i dag en Planet Ocean (45,5mm) som jeg bruker hver dag. Denne kjøpte jeg omtrent da den ble introdusert og jeg synes den har en passe sportslig utseende med orange tall på 6, 9 og 12 - samtidig som den erfin nok til skjorte og slips:D

I tillegg til denne kjøpte jeg for en tid tilbake en Sea Dweller fra ca '92 - mest fordi det er noe jeg har latt meg fristeav siden første gang jeg ble klar over Submariner/Sea Dweller i ungdommen, og jeg synes historien og posisjonen til dette uret er unik i "dykkerurhistorien".

Den siste tida har jeg fått litt lyst på et ur som er noe mer "stilig" og kanskje går mer til dress og finstas enn de "småfeite" dykkerurene jeg har. Har vært innom Speedmaster som en kandidat sammen med SS Daytona, men jegjeg vet ikke helt om de fyller kvoten for havesyken fullt ut...;) Etter å ha lest om Moore sine eskapader i IWC-universetser jeg både på Pilotvariantene og Ingenieur med interesse.

Jeg liker at skiven er forholdsvis ryddig, men har ikke slått fra meg IWC Pilot 3778 av likevel...I tillegg synes jeg det hadde vært kjekt om uret kler NATO like godt som lenke/reim, så det skal være litt i pose og sekk.

Kan noen gi meg noen tips? JLC har jo også et og annet pent, men jeg kan ikke forsvare å sprenge sparegrisen totalt så brukt er et like godt alternativ som nytt:cool:
 
40' for et ur med ETA / Sellita verk? Da finnes det mye annet som er lekkert... Jaeger som du nevner selv, men også Zenith...
 
Ingenieur Mission Earth er et ur jeg har kikket på. In-house verk på denne om det har betydning. Mogens har et flott og nesten nytt eksemplar ute for salg. Grei pris også.
 
Hva med en JLC Master Compressor Memovox?

klokker012.jpg
 
Tips og tips fru Blom.
Kan bare gi helhjertet støtte for både IWC og JLC - det er ur jeg gjerne vil se fler unboxinger av

IWC Portugese er jo stilig så det holder
 
Ser det ligger en Memovox til salgs her, men uten pris. Dette er absolutt en fin modell! Portuguese er også en kandidat, men jeg kjenner ikke så godt til JLC så da må jeg orientere meg litt:)
 
Er stor fan av både IWC og JLC, men hadde vært greit å vite hvor du vil ligge budsjettmessig? Og om du vil ha ny eller brukt klokke?

Det er jo ganske stort prismessig sprik mellom eks en av de enklere IWC pilotene og en IWC Portuguese. Sistenevnte har jeg tilgode å se i en NATO.
Har selv en IWC Vintage Ingenieur 323301 som virkelig kler NATO. Skal prøve å få postet et bilde senere i dag. Dette er en klokke som kommer fint ned i pris i "2nd hand" markedet.
 
Er stor fan av både IWC og JLC, men hadde vært greit å vite hvor du vil ligge budsjettmessig? Og om du vil ha ny eller brukt klokke?

Det er jo ganske stort prismessig sprik mellom eks en av de enklere IWC pilotene og en IWC Portuguese. Sistenevnte har jeg tilgode å se i en NATO.
Har selv en IWC Vintage Ingenieur 323301 som virkelig kler NATO. Skal prøve å få postet et bilde senere i dag. Dette er en klokke som kommer fint ned i pris i "2nd hand" markedet.

Vintage Ingenieur er en skikkelig godbit - både pris -og uteseendemessig. Setter pris på et bilde på NATO om du har det!
 
Riktig nok ikke mitt bilde, lånt fra Flickr, men stilsikkert med sort NATO. Må nevnes at modellen har cal 80111 som er et inhouse verk.

4626432815_aea2d58b50_b.jpg
 
Det er jo en flott løsning! I tillegg er den jo lekker på skinnrem også:D

Har også funnet en modell av Glashütte Senator som jeg liker. Om dette er en klokke å bære på Nato er jo en annen sak....

glashutte_image_1619396.jpg