har jeg blitt lurt?

Er det urmakeren på kjøpsenteret i Tønsberg? Jeg var innom der i går og har aldri opplevd dårligere service før. Jeg spurte om pris på ei klokke for en av de som jobbet der uffet seg før han så vidt gadd å se i prislisten. Der blir det aldri noen handel hvertfall.

Oppsøk en annen Omega AD og få de til å se på den. Lykke til :)

Ja, der er det mange unge og en litt eldre mann, så jeg gikk bort og ba spesifikt om at han skulle se på den siden han burde ha litt mer peil enn de andre, men slik var det desverre ikke.

Jeg åpnet bare opp lokket, skrudde ikke på noe, men rørte så vidt borti den og da startet den igjen. Hadde ikke turt å gjøre noe mer oppi der :D

Tar en tur til Sandefjord imorgen :)

Liten oppfølging på generelt basis.
Husk at det er avtalen mellom to privatpersoner som er grunnlaget ved en eventuelt tvist.
Dvs hvis du kjøper en ting gjennom rubrikkannonse så er det sånn at varen må ha vesentlige mangler før noe kan gjøres. Å kreve heve et kjøp er ikke noe du kan gjøre helt sånn uten videre. Hvis det er slik at klokken er ekte å at den ikke har blitt servet. Så er det pr definisjon ikke en mangel ved varen. Men derimot tilstand på varen som er gjeldende.
Selv om du hadde en forventning av det. Videre hvis dokumentasjon ikke er tilgjengelig å selger ikke kan på noen måte garantere at den har blitt servet. Er det du som kjøper som bærer risiko i den sammenhengen. I bestefall kan du be om et pris avslag.
Hvis klokken er derimot fake, så er det en helt annen ballgame. Da har jo selvfølgelig selger et ansvar mot deg som kjøper. Å det er i en slik sammenheng du kan kreve kjøpet hevet, fordi mangelen ved varen er såpass vesentlig.
Håper det ordner seg for deg.

Nok en oppfølging på faglig basis;)

Du har rett i det meste Lightning, men for helhetens skyld legger jeg til litt:

Kjøpsloven (men neppe forbrukerkjøpsloven) gjelder fullt ut.

Er klokken solgt som nyservet, men faktisk ikke er det så er dette opplagt en mangel - du har fått objektivt gale opplysninger om klokken. Dette kan være en vesentlig mangel, det enkleste er å vurdere den prisen du betalte opp i mot prisen på en service. Spørsmålet er imidlertid vanskelig.

Dersom klokken ikke er nyservet har du krav på et prisavslag, kjøpsloven har noen svært teoretiske måter å beregne prisavslag på, så det kommenterer jeg ikke her ettersom det er helt uinteressant. Poenget er at i så tilfelle må du vurdere hva som er mulig å presse ut av selger.

En annen ting er at selv en nyservet klokke kan trenge en justering eller to før den går som den skal - la oss håpe at en flink urmaker fikser dette for deg uten store kostnader.

I praksis er jeg enig med gutta ovenfor; er det en service og du ikke får penger ut av selger - suck it up og gå videre. Det er vanskelig, og koster alt for mye penger å kreve inn noen få tusen. :(

Til slutt

Gammel post dette, men jeg begynte å lese i den og ble spent på hvordan dette gikk til slutt. Så hva ble enden på denne historien?