Har "hjulpet" en kollega inn på klokketanker og han trenger litt hjelp til valget:)

Er ikke de 43mm?
Joda, men forskjellen på 42 eller 43mm kommer helt an på hvordan den bærer på armen. Denne karen kan jo være en røsslig kar, og da er det ikke synlig forskjell på den ene millimeteren. ‘Lugs’ har også noe å si.
For å illustrere det siste poenget, så bærer gull-Tunaen min (48mm) mindre enn POen (45,5mm).
Høyden på uret vil jo også være en faktor, og bredden på selve armen/håndleddet der hvor uret skal ligge er vel det som er aller viktigst.

Har selv hatt aquaracer. Du får pent brukte automatiske på finn til 16000 som er mindre enn ett år gamle. Verdien på disse faller svært fort etter du går ut av butikken. Var planet ocean og speedmaster i dag, og kvaliteten på aquaracer er svært god. Det er stor forskjell på automatisk og quarts. Du får cyclops på dato og finere skive med striper.

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Longines HydroConquest.
10400 kr

L37424966.png
L38414566.png

Jeg stemmer for Certina DS Action Powermatic 80 som nevnt tidligere i tråden. Kjøpte min i april, har brukt den hver dag siden. Har fire dykk (dykk, ikke plasking i basseng) med den også. Eneste jeg har å utsette på den må være at kransen er litt knotete å bruke skikkelig, særlig med våthansker på seg. Ellers er det en ordentlig tool-watch med et artig verk. Børstet finish på lenke og kasse gjør at den "tåler" daglig bruk uten å se helt herpa ut etter kort tid. Ikke koster den skjorta heller, så da kan han ta differansen og putte på en eventuell Rolex-konto :)

Vedlegg

• IMG_20180804_113655.jpg
    IMG_20180804_113655.jpg
    254,5 KB · Visninger: 0
Nye HydroConquest ser veldig bra ut, gleder meg til å se nærmere live. Ut fra bilder og video kan dette meget vel bli min neste klokke.
Helt enig. Litt uryddig skive har tidligere vært mitt eneste ankepunkt mot HC. Med den lille oppryddingen på skiva og keramisk bezelinsert er denne nå høyaktuell. Noen som har peil på pris og leveringstid i Norge?

• Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten