Har du - eller skal du - trykkteste sommerklokka i år før bading?

Har du - eller skal du - trykkteste sommerklokka i år før bading?

• Nix

Stemmer: 64 60,4%
  • Jepp

Stemmer: 32 30,2%
  • Vet ikke

Stemmer: 10 9,4%

• Antall stemmer
    106
  • Avstemningen stengte .
Min faste ReiseKlokke, Tissot T-Touch, har ikke blitt trykktestet siden batteriet ble byttet for tre (fire) år siden. Den har vært badet med bestand i Syden, Island, USA etc. Trofast gjennom kanskje 10 år...

Da jeg kjøpte batterier til Yes klokken hadde jeg med T-Touch også. Begge ble testet og besto. Derimot fikk jeg høre, av en sjokkert urmaker, at en T-Touch som er vanntett til 30 meter ikke er helt anbefalt å bade med...

8

Sikkert veldig lurt å gjøre det med et par års mellomrom. Men så lenge jeg har vært med her inne, har jeg vel kun lest ett tilfelle av vann/dugg inni en klokke etter bading. Den hadde 100 m og vintage.

De jeg har tenkt å bade med i år, har den ene hatt nylig service med to års garanti og den andre glassbytte med trykktest, begge er 100 m og jeg er safe :)
Sist jeg tok en trykktest og kun det, var for 6 mnd siden da jeg kjøpte en klokke fra 2011 og ønsket en sjekk. Den besto.

EDIT: er man i det minste usikker på om man tør å bade med den, så ta en test!

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Andreassr
Nei, nå er min foretrukne beater en SeaDweller fra -84, denne fikk service sist i 2007, har også noen andre Sub og SeaDwellers, ingen bortsett fra 6536/1 fra -58 taes av ved dusjing eller bading/dykking. Har fungert problemfritt i over 30 år og vil sannsynligvis funke noen år til. Min "checklist" på vanntetthet er at jeg sørger for å tilføre O-ring i kronehals "fett/olje" ca hvert 2. år. Sørger selvfølgelig for å vaske klokka grundig i ferskvann etter saltvann.
Tom

Jeg fikk trykktestet min VC Overseas for et par uker siden og den var ikke tett.. Full service hos AD for 2 år siden! Blir en tur til Tidemann i morgen tidlig for en sjekk.

Har trykktesta min DS Automatic og min Longines :)
Likevel er det nok mest Orange Monster som sitter på min arm når jeg hopper i sjøen :)

Veldig usikker på om jeg "tørr" bade med Suben. Dit jeg skal på ferie er det steinstrand. Vurderer anskaffelse av "billig" badeklokka evt ikke bade med klokke overhodet

Etter et par duggfriske stupte jeg ut i det blå med min Vintage Doxa Searambler. GIkk bra i fjor, gikk bra i år også. :)

Men hadde vel ikke vært dumt med en liten test tenker jeg...

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Makoen har vært i sjøen et par ganger, men er jo bare et år gammel. Ikke trykktestet, regnet med det går greit.

Certina DS Action = ikke testet, men har holdt seg halvannen uke med bading/snorkling. Tommel opp

1B009614-1306-4455-95AF-738E8D4B6697_zpsng7dsoz8.jpg

Hadde egentlig ikke noe plan om å trykkteste. Siden jeg uansett måtte innom urmaker for å kjøpe en gave var det greit å ta en trykktest i samme slengen. Alle sportsurene besto testen med glans og er klar for badesesongen :)

Siden BLNR ble kjøpt ny i fjor, så trykktestet jeg den ikke (holder vel 1 år "garantert") - men tar nok en test neste år.