Har bydd på klokke på ebay og fått tilbud om deal med selger

Medlem
10. aug. 2014
Innlegg
1.476
Sted
Sandnes
Hei,

som overskrift sier så har jeg lagt inn et bud på en klokke på ebay. Det dreier seg om en auksjon uten minstepris. Har nå fått melding gjennom ebay fra selger med forslag om å kjøpe klokken til fast pris før auksjonen er over (det er flere dager igjen av auksjonen). Prisen som selger foreslår er relativt attraktiv om enn ikke noe kupp. Kunne kanskje blitt et semi-steal med litt pruting. Jeg er usikker på hvordan eventuelt å gå videre med dette. Jeg skjønner at det ikke er ok for ebay å gå utenom ebay, men er det noen fornuftig måte å gjøre dette på innenfor reglene?

2J
 
Redigert:
Hvor sannsynlig tror du det er at noen byr over deg, og hvor krise er det om noen gjør det? Hvis svaret er "ikke så veldig" på noen av dem, skal du hvertfall bare la auksjonen gå sin gang. Generelt starter også svindelforsøk gjerne på denne måten, men der er man jo i og for seg trygg så lenge man betaler med Paypal og gjør alt riktig der.
 
Generelt starter også svindelforsøk gjerne på denne måten, men der er man jo i og for seg trygg så lenge man betaler med Paypal og gjør alt riktig der.

@gert nei du er ikke trygg med kun PayPal her (ihvert fall ikke den sterke eBay buyer protection som forutsetter auksjon og betaling med PayPal)

Ikke gjør det, er min anbefalling til trådstarter @2JHead
 
Redigert av en moderator:
Så lenge man velger varekjøp og ikke gave til venner og bekjente (for å slippe gebyr som selger uansett betaler), så kan man da kreve penger tilbake fra selger dersom han ikke sender, eller det som sender ikke er som avtalt. Klart, det å dokumentere hva som var avtalt i ettertid kan jo være vanskeligere i et slikt tilfelle enn dersom man handler gjennom ebay.

Det trenger ikke å være noe verre enn at selger er redd den skal gå for billig og angrer på å ha lagt den ut uten minstepris. Men i og for seg enig i at det er dumt å ta sjansen.