Handle på ebay?

Medlem
6. okt. 2008
Innlegg
6
Har noen her handlet klokke på ebay før? Jeg har handlet MYE på ebay, men aldri klokker. Det har alltid gått bra, bortsett fra en gang, da fikk jeg tilbake hele kjøpesummen på 1700 NOK av paypal forsikringen. Handler nesten bare av ebay shops, føler at de er litt mere troverdige enn private. Kjipt at det skal være så mye fake blandt klokker!
http://cgi.ebay.com/Certina-DS-Podium_W ... 286.c0.m14

Denne kikket jeg på, akkurat han her sender antakeligvis ikke til Norge, men klokken han selger vil havne på ca 900 kroner med dagens dollarkurs. + frakt. Nesten aldri brukt, nypris i Norge ca 2700,-

Det blir nok til å handle fra en ebay shop om det blir handel, for de har jo oppimot 1000 positive tilbakemeldinger, som utgjør opp mot 99% av alle tilbakemeldinger. Men kan det fortsatt være fake? Merker som certina og seiko er kanskje ikke like mye fake av?
 
Tror nok det er som du sier at merker som Seiko,Tissot, Certina, Pulsar og mere vanlige merker som du får på den lokale urmakeren ikke blir kopiert så mye. Det er som regel dyrere ur som blir kopiert og da merker som Panerai, Breitling, AP, JLC... og ikke minst Rolex. MEN det finnes de som lager kopier av alt så man skal ALDRI være sikker :(

Å handle klokke på ebay er noe jeg selv aldri vile gjort.. kommer så klart ann på prisen, men når det er snakk om klokker med mekaniske urverk som som regel koster noget mer velger jeg heller face-face deal med selger.

Lykke til!
 
Erik N skrev:

Jo takk! Det er så klart ikke bare falske klokker jeg frykter, men også andre typer svindel. Noe som er fryktelig lett her jeg sitter i Norge og villig overfører penger til amerikanere uten å vite hva dem akter å gjøre etter det. Den ene gangen jeg har blitt lurt så betalte jeg for en vare, 2 dager etterpå var brukeren slettet for useriøs handel. Paypal trakk bare pengene fra kortet hans, og jeg fikk dem tilbake.

Skulle uansett ønske det var amerikanske priser på klokker i Norge... Oppdaterer her hvis jeg velger å handle, og takk for nyttig svar.

Henrik
 
Jeg har handlet klokker et par ganger, dog ikke noe dyre greier og det har gått bra hver gang. Som så mange her inne har sagt før meg: "Buy the seller, not the watch".
SJekk refferanser et kjapt google søk. Er det noe som ikke stemmer: ikke kjøp.

For å være på den helt sikre side kan en eller annen escrow tjeneste benyttes. Escrow.com virker lett og oversiktlig. Koster noen kroner å benytte, men i noen tilfeller vil det være verdt det.
 
En liten caveat, det florerer av kopier av f.eks. Casios G-Shock-modeller.
Orker noen å begi seg på storskala kopiering av såpass rimelige modeller tror jeg ikke noen modeller er trygge. Beløpene er mindre og man er kanskje litt mindre oppmerksom bare av den grunn?

Det er greit å være litt oppmerksom uansett :)

Jeg har handlet mye forskjellig fra eBay, og det har som regel gått knirkefritt.

Eneste store utfordring hittil har vært å få et tysk firma til å sende bilmatter til min mors bil.
Etter tre måneder med tautrekking dukket de endelig opp.

"Buy the seller"!