Hamilton Khaki Field 42 mm vs 38 mm

Medlem
5. okt. 2012
Innlegg
45
Sted
Oslo
Jeg ønsker meg veldig Hamilton Khaki Field. Håndleddet mitt er 6,5" (16,5 cm), så det er ikke store greiene, og derfor er jeg veldig usikker på modellen som er 42 mm, H70555533, vs modellen som er 38 mm, H70455533.

Jeg bruker for det meste 42 mm nå. Foretrekker litt større klokker framfor litt mindre, selv om «sweet spot» nok er 40 mm. Khaki-en har jo imidlertid veldig mye urskive og så vidt jeg kan se ganske lange lugs, så med tanke på det kan det jo være lurt å size litt ned.

Ikke at jeg skal sammenligne den med Speedy, men i alle diskusjoner om Pro vs Reduced jeg har sett sier de fleste at man kommer til å angre på å kjøpe Reduced fordi den er for liten … er litt redd for å gå i samme fella :p

Er det noen som veit lug-to-lug på de to modellene? Eller enda bedre, en butikk i Oslo-området som har dem?
 
Redigert:
Gå for 38. Det eneste som er litt trist er at den har en "kjedeligere" sekundviser.
Synes du den er for liten kan jeg plukke den opp :)
 
Takk for innspill. Blir nok 38 mm da ja.

Men! Ingen av de to har samme modellnummer som den jeg vil ha (H70455533), og finner ikke noe info om de modellene hos Hamilton.

Den hos Creation ser imidlertid ut som den riktige, men den andre har helt flat urskive. Litt av det jeg synes er fint med den er den ekstra sirkelen i skiva.
 
Redigert:
Takk for innspill. Blir nok 38 mm da ja.

Men! Ingen av de to har samme modellnummer som den jeg vil ha (H07455533), og finner ikke noe info om de modellene hos Hamilton.

Den hos Creation ser imidlertid ut som den riktige, men den andre har helt flat urskive. Litt av det jeg synes er fint med den er den ekstra sirkelen i skiva.

Dette er en 863, med grønn-ish(?) skive, fant en 733 på samme side, som jeg tror er den du leter etter(vet ikke forskjellen på den og 533,men enten nyere eller annen reim)
 
Synes skiven på 38 blir for rotete, tallene er like store som på 42 men det blir trangere om plassen. Skal du ha 38 vill jeg gått for Khaki Mechanical.

DSC_2227.jpg
 
Stemmer! Tusen takk, 733 har bare annen strap ja, ifølge produktkartet: http://forums.watchuseek.com/attachment.php?attachmentid=3084122&d=1424824980 (den brune er jo mye finere, men det kan jeg leve med).

Angående Khaki Mechanical, som sagt er mye av det som tiltaler meg med disse modellene urskiva, så den blir liksom ikke det samme, dessverre (den har også bare helt flat skive sånn som 863, selv om det tallet i produktkoden bare sier noe om fargen, så det er jo litt rart). Men takk likevel!

Edit: og ja, sekundviseren har jo også litt å si.
 
Redigert:
Jeg valgte 38mm (H70455533) og syns den passer utmerket på mitt knappe 17cm håndledd.

Selv om skiva er forholdsvis stor, så gjør designet og viserne at klokken får et ganske lite "fjes" ( går det an å si det? )
i forhold til kassestørrelsen. Dette er noe å være obs på hvis man er vant til større klokker.

Jeg synes det er et poeng at slike militær-inspirerte ur bør ha tilnærmet klassisk størrelse ( ca 34mm ), men så er
jeg også en som ikke helt skjønner trenden med store klokker.

Den originale brune skinnreima passer klokken utmerket. Tykk og stiv, men blir behagelig etter noen uker.

Jeg kjøpte fra CW, som anbefales.

mvh