Hamilton H-50 kaliber

Medlem
7. mars 2023
Sted
Engelsviken
Hei! Vurderer å kjøpe en Khaki Field mechanical, men leser her og der at en urmaker ikke kan regulere den på grunn av noe laser-opplegg? Stemmer dette? Hvis jeg ikke kan få den overhalt hos en urmaker er det et uaktuelt kjøp for min del.

• Liker
Reaksjoner: Erik_SG
Får bare nytt verk.om det skulle bli aktuelt.
Kjøp en slik,å ikke tenk noe mer på det :)
Folk betaler jo det doble for en service,enn hva en khaki koster

• Liker
Reaksjoner: Calugg
Får bare nytt verk.om det skulle bli aktuelt.
Kjøp en slik,å ikke tenk noe mer på det :)
Folk betaler jo det doble for en service,enn hva en khaki koster
Hva koster et nytt verk da? Jeg hadde en Sinn 556 som jeg regulerte hos en urmaker for 300kr - den gikk 10 sek mer nøyaktig etter det. Hvis jeg kjøper en Khaki som går 25 sek feil i døgnet, er det jo fint å kunne få den regulert på rappen for noen hundrelapper - det er det jeg lurer på om ikke er mulig - ?

Hva koster et nytt verk da? Jeg hadde en Sinn 556 som jeg regulerte hos en urmaker for 300kr - den gikk 10 sek mer nøyaktig etter det. Hvis jeg kjøper en Khaki som går 25 sek feil i døgnet, er det jo fint å kunne få den regulert på rappen for noen hundrelapper - det er det jeg lurer på om ikke er mulig - ?
Dette er nok ikke riktig klokke for deg. Du får ingen garanti på tidsavvik, Hamilton kommer ikke engang med forventet avvik på siden sin. Ikke forvent over COSC standard, som nevnt over.

Det er godt mulig at de bare stapper inn et nytt verk ved service, men ved 220$ som de lister på sin side er dette nærmere halvparten av hva klokken kostet. Det får være opp til deg å vurdere om det er en god ordning for deg.

Hadde jeg vært deg ville jeg nok ha spart litt til og gått for noe ala en Sinn igjen. Det virker som du setter pris på å kunne vedlikeholde ditt ur, da er bruk og kast/industrielle klokker dårlig match.

Hm.. ville ikke tenkt på Hamilton Khaki field som en bruk og kast klokke - ? Men ja, kanskje du har rett. Man får betraktelig mer for pengene fra Sinn.

Jeg tenker jeg ringer B Andresen i Moss på mandag, som er Hamilton sertifiserte, og hører med dem om eventuell regulering -

Vedlegg

• IMG_9774.png
    IMG_9774.png
    156,4 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Disse urverka står jo i alle klokkene til swatch konsernet. Ikke hørt noen klage. Men hørt om flere som er skeptisk til laser og plastdeler