Habring²-tråden

Siden man kan velge mellom ulike skiver og visere på de fleste modellene, tror jeg ikke de har alt for mye ferdigmontert på lager. Jeg bestilte min Chrono-Felix 4.mars, og to uker senere var den montert og klar til sending. Uansett får du raskt og hyggelig svar ved å ta en telefon eller sende en mail til Maria Habring.

https://www.stewartswatches.co.uk/watches-by-brand/habring²
viser lagerstatus på sidene sine, og prisene der er omtrent like som når du handler direkte (kanskje lavere nå som pundet synker).
 
Redigert:
_20190824_135621~2.JPG
_20190824_140802.JPG
 
Habring2 tiltrekker meg veldig om dagen, og etter en hyggelig mailkorrespondanse med Maria Habring frister det veldig å sende i veien en bestilling :)

Det er mye fint å velge mellom men jeg er ganske sikker på hva det eventuelt må bli.
Det må bli en kronograf og jeg er 90% sikker på at det må bli en av de med tackymeter. Jeg har lyst på litt mer "liv" enn på Chrono-Felix, men synes det blir litt for mye med dato. Da står jeg igjen med COS-Felix eller Doppel-Felix (uten datoviser).
Jeg heller mot en COS-Felix med lakseskive:D Nydelig klokke...

Habring_COS-Felix_LRes.jpg


Men så begynner man å tenke:rolleyes: Burde man gått for en Doppel-Felix med Rattrapante der Richard Habring tar opp arven etter klokken han konstruerte for IWC? Eller blir det for mye visere og pushere?
..og burde men gå for en annen farge.

Er takknemlig for innspill:)

Doppel-Felix-couple.jpg

Doppel_Felix_Tachy_blue.jpg

Doppel_Felix_green_LRes.jpg

COS-Felix_gray_date-dfa7cc691421979a32ef85ae1cf65836.jpg
 
Vanskelig valg...:)
Selv valgte jeg Chrono-Felix pga. av størrelsen, 42 mm kunne blitt for stort på mine håndledd.
Doppel er vel mest typisk Habring, men COS er jo også deres egen patent.
De nyeste Doppelene har jo en knapp mindre enn tidligere, så det er ikke for mange.
Den ekstra viseren er bare synlig ved bruk av rattrapantefunksjonen, så det synes jeg ikke er noe problem.

Farge? Enig i at lakseskive kanskje er penest, men jeg liker også den grønne.
Habring-Doppel_Felix_Tachy_Green-3.jpg
837_3_539x553.jpg


Med kraftigere håndledd og tjukkere lommebok, ville førstevalget mitt vært en Perpetual-Doppel med laksefarget eller blå skive.
habring2-perpetual-doppel-salmon-1024x1024.jpg
 
Den er fin den grønne, men jeg er redd man kan bli litt lei en klokke med så mye farge. Forøvrig enig i at en ekstra viser ikke er noe problem men jeg synes nok kanskje COS er penere med færre pushere.

Jeg har ikke satt meg helt inn i hvordan krona fungerer på COS. Jeg har forstått at start, stopp og reset på kronografen styres ved å vri på krona. Vet du i hvilke posisjon krona står i ved hhv opptrekk, kronograf og stilling av visere?