Habring²-tråden

Habring² x Massena LAB Chrono Felix Perpetual - Utsolgt
Vis vedlegg 305762
Vis vedlegg 305763

Den sa jeg "wow" ut høyt da jeg så den på IG på lanseringsdagen. Tror den er litt i minste laget for meg personlig, men som klokke nær perfeksjon til den prisen.

En liten avsporing: Ser ut til at samme modul sitter i min egen B&M, bare snudd oppned :)

IMG_20210909_154206_2.jpg

Dette er og blir et fantastisk flott ur! Lyst å dele noen tanker om modellen nå etter en tid i ditt eierskap ? Man skulle jo ønske at den kom i et større opplag eller som fast del av kolleksjonen.
Stadig fornøyd etter 9 måneder. :)

Symmetrien, lumen, struktur i skiven er og ‘top second’ er favoritter.
Det er litt lite forskjell på dag/natt-visningen i dagslys eller når lumen ikke er ladet. Originalremmen har jeg brukt lite, siden en semsket skinnrem ikke er de ideelle til utendørs bruk, men det er enkelt å skifte rem. 42 mm er i grenseland for mine håndledd, men plasseringen av remfester kompenserer.
AC2EA9D4-D4FA-48B0-9E90-F734BFEBBD2D.jpeg

Noe større opplag blir det neppe. Det var sagt da den ble lansert at antallet (33) var begrenset av antallet baseurverk de hadde tilgjengelig, og de tidligere samarbeidsmodellene til Habring har vel heller ikke blitt tatt inn i kolleksjonen.

Dere har hatt Habringfest her lenge ser jeg ;)

Stemmer at krona må ut for å trekke COS. Var vel ett kompromiss Habring måtte akseptere. En annen ting som er veldig uvanlig med COS systemet er at reset’en er gradvis, ikke ett rykk slik det er på stort sett alle krono’er med knapp

696F5799-B234-478F-AFD5-2649704D6C51.jpeg

Redigert:
Habring og Shellmann med LE nr2 ifbm førstnevntes 50 års jubileum (hvor mange år kan man feire fylte 50?).
Samme modeller som sist (Felix og Chrono-Felix), men litt mer vintagepreget uttrykk på disse. 15 stk av hver:

Usikker på om lenkene er fra Habring eller 3.Part. Sistnevnte var tilfellet på min i sin tid..

1697787540588.png

Så plutselig at denne kommer med "stepped case". Kan ikke huske å ha sett dette på noe annet enn Chrono Felix Perpetual tidligere..? Synes Felix kler det veldig godt:love: en fin detalj.

Habring og Shellmann med LE nr2 ifbm førstnevntes 50 års jubileum (hvor mange år kan man feire fylte 50?).
Samme modeller som sist (Felix og Chrono-Felix), men litt mer vintagepreget uttrykk på disse. 15 stk av hver:

Usikker på om lenkene er fra Habring eller 3.Part. Sistnevnte var tilfellet på min i sin tid..

Vis vedlegg 348963
Interessant om dette er en lenke det vil lansere. Fantes ikke for en mnd siden

Mvh

Vedlegg

• IMG_0444.png
    IMG_0444.png
    298,3 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Isbilen
Habring² Oscar Pointer Date & Moon INDIGO

3. juli. Lanserte Habring² denne søtsaken i Isetan Shinjuku butikken (Japan).
klokken er spesiallaget i en dyp indigo farge for Isetan Watch Collector's Week denne uken.

Armin Storm, Kudoke, Czapek og Christian van der Klaauw har også produsert indigo klokker til samme event. Flere bilder finner du her.
Hvem synes du løste oppgaven best? Jeg holder en knapp på Habring eller Kudoke..

Habring2_indigo_WH2-1024x682.jpg

Redigert: