Høyst uvitenskapelig Rolex poll

Hva tenker du om Rolex om dagen?

  • Bedre enn noen sinne

  • Holder koken

  • Likegyldig

  • Litt lei

  • Dritt lei

  • Jeg ønsker bare å se resultatet så langt


Resultatene er bare synlige etter stemmegivning.
Etter lesing av kommentarer her og ellers på Tidssonen, er jeg faktisk tilbøyelig til å mene at tidssonen er i ferd med å bli "rolex-sonen" -det fyres opp en hype omkring merkevaren som ikke har noensomhelst forankring noesomhelst sted. De eneste som har noe å hente på dette, er de evinnelige invistorene.
Trist er det rette ordet.
 
Etter lesing av kommentarer her og ellers på Tidssonen, er jeg faktisk tilbøyelig til å mene at tidssonen er i ferd med å bli "rolex-sonen" -det fyres opp en hype omkring merkevaren som ikke har noensomhelst forankring noesomhelst sted. De eneste som har noe å hente på dette, er de evinnelige invistorene.
Trist er det rette ordet.
Sånn har det vært i alle årene jeg har vært her:) Ett av mange eksempler på det du tar opp: https://www.tidssonen.no/forum/threads/dagens-klokke.1113/post-40730 Ref mitt innlegg tidligere i denne tråden så oppfatter jeg faktisk økt interesse for andre flotte klokkemerker pga Rolex’ utilgjengelighet.
 
Gud bedre hvor kjedelig det hadde vært her inne og ute om ikke Rolex hadde ført an og skapt masse flotte diskusjoner på div fora.
Når min klokkeinteresse startet for ca 15 år siden, var det Breitling, Omega, Zenith, Iwc, osv.......Flotte klokker jeg digget.
Kunne ikke fordra Rolex :rolleyes:
Men de siste 5 åra har det meste handlet om Rolex for meg......Ikke pga status, men det er noe uforklarlig deilig med dette merket som gjør det for meg.
Når jeg bruker Rolex på jobb (møter kunder hele dagen) så er det meget sjeldent jeg får kommentarer. Så her i Trøndelag går Rolex under radaren ;)
Men når jeg hekter på meg min IWC på 45,5mm i rosegull !! Da blir det oppstandelse på jobb og blant kunder :eek:
Ergo er Rolex for meg, en litt dempet luksus. Høres litt rart ut, men slik er nå en gang med Rolex og meg.
Skjønner ikke helt dette med at folk blir så lei ditt og datt ! Er jo bare og endre fokus til noen annet som tiltaler deg mer. Sånn er det jo med alt i livet.
Det at bruktpriser på Rolex for tiden er så skyhøye, er det jo 'markedsdyret' som til en hver tid har ballegrep om! Og sånn skal det også være i et fritt og demokratisk land med markedsøkonomi/blandingsøkonomi kontra planøkonomi der staten styrer det meste !
Liten avsporing der men, dere skjønner kanskje ?
 
Når jeg bruker Rolex på jobb (møter kunder hele dagen) så er det meget sjeldent jeg får kommentarer. Så her i Trøndelag går Rolex under radaren ;)
Men når jeg hekter på meg min IWC på 45,5mm i rosegull !! Da blir det oppstandelse på jobb og blant kunder :eek:
Ergo er Rolex for meg, en litt dempet luksus. Høres litt rart ut, men slik er nå en gang med Rolex og meg.

Du tror ikke det har bittelitt med flashyness å gjøre også? ;) Jeg går mye med JLC Platina-klokke som det bare finnes noen-og-femti av og som var over hele nettet da den kom, men har til gode å få det påpekt. Da jeg gikk med GMT var det langt flere som kommenterte.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos og gullet
Jeg liker Rolex og alltid har drømt om og eie en slik, mens dagens situasjon Rolex er i dag så er man er så si utelukket fra butikken for de virkelig populære modellene. Dette vil si det samme som at de får som kjøpe er gjerne en selger som vil pushe den videre for å tjene noen lapper, siden de har en større historikk og vise til så står de først i køen. De som virkelig ønsker seg den spesielle klokken pga eiergleden, historien må finne noe annet å kjøpe isteden. Det synes jeg er veldig synd, håper det bedrer seg på sikt med økt produksjon og normale priser igjen. Lets go!
 
  • Liker
Reaksjoner: siverts1 og Ruos