Høyre eller venstre

Blant internasjonale samlere og tradere er en klokke på vær hånd ett slags symbol.
Har sett det på dealers market og auksjoner. Mon tro hva det betyr ;)
 
Du er vel en som stiller i kombinert, @TubaTom! :cool:

Klokken har jeg på venstre, men kjører skateboard dom kjevhendt med høyre ben i front.

Noen som husker de som hadde skiven på klokken ned? Jeg husker min farfar av og til hadde det. Det stammer fra krigen da Quisling introduserte din "ny tid" politikk. Dom protest ble tiden fjernet ved å vende klokken ned.

Uten sammenligning så er,min klokken vendt opp for å synes bedre!

:cool:
 
Redigert av en moderator:
Det finnes klokke med kronen på venstre side. Tror det er mening å bruke på høyre arm, smak og behag spør du meg.
 
Har alltid hatt den på venstre hånd, selv om jeg er venstrehendt, men nå ble jeg fristet til å eksprimentere litt.
 
Har alltid hatt den på venstre hånd, selv om jeg er venstrehendt, men nå ble jeg fristet til å eksprimentere litt.

Tror du da kommer til å få skjev rygg... En gang da jeg var yngre måtte jeg ha klokken på høyre hånd. Jeg husker ikke årsaken, men den måtte på høyre arm. Det var utrolig rart... ble feil vektfordeling!

:cool:
 
Venstrehendt med klokken på venstre hånd. Men nå ble jeg fristet til å eksprimentere.

.... Slenger den på høyre hånd.....

Nei, det blir bare feil. Vane type ikke vendbar
 
Alltid venstre, tror aldri jeg har hatt klokken på høyre. Prøvde den på høyre nå for å teste men det ble veldig uvant. Mulig min venstrehånd er meget ukoordinert men jeg slet faktisk med å lukke foldespenna med venstre :)
Jeg er da også høyrehendt men har av en eller annen grunn alltid vært sterkere i venstre. Bærer f.eks alltid ved med venstre.
 
@aek Jeg har ingen anelse om hva det kommer av men jeg bruker begge armer til forskjellige ting. Jeg kaster f. Eks med høyre, men bowler med venstre. Skriver med høyre, bruker kniv med venstre. Veldig merkelig, jeg vet!

Edit: til maten bruker jeg kniv med høyre selvfølgelig.

Har litt samme greie som deg. Er venstrehendt, men det er kun skrive jeg kan gjøre med venstre. Snekre, sage, klippe osv må gjøres med høyre. Ble tvunget til å bruke venstrehendt saks på barneskolen og det endte med at jeg brukte den opp ned i høyre hånd.. Er også venstrebeint, men må kjøre med venstre fot foran på snowboard. Klokken må derfor også være på venstre arm og har prøvd å ha den på høyre. Det både så og føltes rart og ble bare noen få minutter. Dessuten er høyre håndledd tykkere enn venstre og jeg sliter allerede nok med å finne reimer som er lange nok til venstre. .
 
Redigert av en moderator:
Bruker også klokken på høyre hånd selv om jeg er høyrehendt.

"Hvorfor?" spør du gjerne.

"Fordi det alltid har vært sånn" svarer jeg :cool:
 
Måtte prøve å ha klokka på høyre nå, det ble bare feil, så tilbake på venstre med den. Er høyrehendt.
 
Høyrehendt, med klokke på høyre hånd.

Gjør alle de "vanlige" tingene med høyre hånd, men står feil vei på alle typer brett, altså type rulle, snø og surf. Er også "feiljustert" med Hockey/ innebandy køller og på fotballbanen er like elendig med begge ben. Mye mulig jeg bare er så dårlig at det ikke er målbar forskjell mellom høyre og venstre :eek:
 
Har litt samme greie som deg. Er venstrehendt, men det er kun skrive jeg kan gjøre med venstre. Snekre, sage, klippe osv må gjøres med høyre. Ble tvunget til å bruke venstrehendt saks på barneskolen og det endte med at jeg brukte den opp ned i høyre hånd.. Er også venstrebeint, men må kjøre med venstre fot foran på snowboard. Klokken må derfor også være på venstre arm og har prøvd å ha den på høyre. Det både så og føltes rart og ble bare noen få minutter. Dessuten er høyre håndledd tykkere enn venstre og jeg sliter allerede nok med å finne reimer som er lange nok til venstre. .

Gleder meg at vi er fler @AndreasLie
 
Redigert av en moderator:
Er 100% venstrehendt, høyrehånda er der mest for symmetrien sin del, å da er det greit og ha klokka på høyrehånda.
 
Klokke på venstre hånd og gaffel i venstre hånd. For det lærte jeg av min far og min mor hhv. Om noen har klokken på samme høyre hånd som de holder gaffelen i antar jeg alltid at de er vokst opp på "hjem".

... men gaffel i venstre hånd kun når man har kniv i høyre. Spiser man kun med gaffel, "skal" den være i høyre.

Ellers tipper jeg at tradisjonen med å bære klokke på svakeste hånd stammer fra tiden da klokken ikke tålte veldig mye, og skulle skånes for støt og slag som sterkeste hånd er mer utsatt for.