Høyre eller venstre

«Dels venstrehendt»? Er det det som heter ambidekstrøs @TubaTom, eller våkner du opp venstrehendt noen dager og høyrehendt andre?
@aek Jeg har ingen anelse om hva det kommer av men jeg bruker begge armer til forskjellige ting. Jeg kaster f. Eks med høyre, men bowler med venstre. Skriver med høyre, bruker kniv med venstre. Veldig merkelig, jeg vet!

Edit: til maten bruker jeg kniv med høyre selvfølgelig.

Redigert av en moderator:
Er venstrehendt og har klokken på venstre. Har aldri tenkt på at det er mindre skånsomt for klokken. Kan umulig ha mye å si med mindre man er snekker eller lignende..

Er venstrehendt, og har klokken på høyre hånd. Dette fungerer utmerket, men det er ikke til å komme bort i fra at det er en ulempe at jeg ikke konstant kan titte på klokken når jeg kjører bil. Vurderer derfor å importere bil fra Storbritannia neste gang.
Kjøp bil med automatgear, så er det problemet stort sett løst.

Blant internasjonale samlere og tradere er en klokke på vær hånd ett slags symbol.
Har sett det på dealers market og auksjoner. Mon tro hva det betyr ;)

Du er vel en som stiller i kombinert, @TubaTom! :cool:

Klokken har jeg på venstre, men kjører skateboard dom kjevhendt med høyre ben i front.

Noen som husker de som hadde skiven på klokken ned? Jeg husker min farfar av og til hadde det. Det stammer fra krigen da Quisling introduserte din "ny tid" politikk. Dom protest ble tiden fjernet ved å vende klokken ned.

Uten sammenligning så er,min klokken vendt opp for å synes bedre!

:cool:

Redigert av en moderator:
Det finnes klokke med kronen på venstre side. Tror det er mening å bruke på høyre arm, smak og behag spør du meg.

Har alltid hatt den på venstre hånd, selv om jeg er venstrehendt, men nå ble jeg fristet til å eksprimentere litt.