Hææ?? Så mye for en...

Ja, slik reagerte en Oslo-kollega på min seneste. Uttalelsen falt etter både merke og valg av mekanikk ble beskrevet av undertegnede. Selv har han (kollega'n) nå en Oris-dykker, som jeg hjalp ham kjøpe i fjor sommer.

Men, tilbake til mitt ur. Jeg har vært interessert i armbåndsur siden tidlig 90-tall, og var stadig innom "gamle" Alf Lie og Enger ur. Corum, IWC, Pequignet og tidlige Hublot-modeller stod på ønskelista. Likevel ble mitt første "skikkelige" ur en Rolex 16234, innkjøpt hos Bjerke i januar 1993. Den gang til den nette sum av kr 17500,- Året etter ble den solgt via annonse i Aftenposten - "Ur og optikk," og så kom en ny GMT-pepsi inn i stedet:)

Jobbet en tid i Oslo under it-boomen på slutten av 90-tallet og til rundt 2005. Både ulike Cartier og eks. Corum ble kjøpt og prøvd. Hadde også 1.utgaven fra Amundsen, et lite dressur med quartz-verk. Morsom sak!

Etterhvert har jeg "roet" meg ned, og er nå egentlig ganske fornøyd med samlinga som den er. Cartier tank'en fikk forresten min søster i 30-års gave, og Pepsi'n brukes stort sett av min far.

I senere tid har jeg fått opp øynene for andre merker, og ikke bare fra Sveits. Dette uret ble bestilt i begynnelsen av juni, men først fredag var det endelig ankommet! Da var det bare å ta seg tidlig fri (les: møte) og sette seg i bilen :)!!

Here goes:

"Please remove..." her ska'kke no' fjærnas!!!"


Finurlig løsning med det papiret, vanskelig å få den ut uten...


Så, altså: Hæ??? Seiko, og QUARTZ????? :D


Den blåfargen er nyyydelig. Vanskelig å få med hele fargespektret via min Samsung S6:


Tradisjon vs presisjon:


HEQ / HAQ:


Kjapt wristshot - må få justert lenka :)


Takk for titten!

netrom71
Spennende og godt valg ! Gratulerer. Er det feil å spørre hva en slik ligger på ?
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
@Urmann Pris fra importør, Optura, er nå oppgitt til kr 21950,- Minus eventuell rabatt fra forhandler da... ;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Urmann