Håndleddene dine

Medlem
6. jan. 2009
Innlegg
52
Sted
Trondheim
Hei

Jeg ser det er en del diskusjoner rundt "hvor stor Panerai" vil jeg kunne bruke uten at det ser dumt ut/jeg føler meg vel... mange mener en 44 mm er for stort for dem, derfor styrer de unna Panerai. Så mitt spørsmål er, hvor store håndledd har du, og hvor stor Panerai har du? Føler du at du kunne hatt større?

Jeg har en 233 (44 mm) og håndleddene mine er vel sånn rundt 18,5-19 cm. Jeg synes det fungerer greit. Jeg har veldig lyst på en 47 mm, men innser nok at det kan bli litt overkill på mine håndledd. Kanskje noen synes at jeg er litt i grenseland allerede?
 
Jeg er 20 cm og tror jeg skulle klart 47 mm, men det gjenstår å prøve. Er det noen som har lug-lug størrelsen på f.eks en 249 og 372?
 
Det med størrelser på håndledd er vanskelig å sammenligne, ettersom formen på håndleddene varierer. En person kan ha brede håndledd på 18mm, mens en annen tykkere men smale, på f.eks 20mm. Så det som har alt å si er hvordan klokken ligger på håndleddet, og her er det flere faktorer enn bare størrelse som spiller inn;)
 
...lug-lug størrelsen...

Tenker ikke på rembredden, men avstanden fra det ytterste punktet på det ene øret til det ytterste punktet på øret på den andre siden av skiven. På 249 blir vel dette avstanden mellom bøylene.
 
Jeg har 19 cm håndledd, og har vært så heldig å få prøve en PAM 372 (47mm) på NURK.

Jeg syntes at dette fungerte for meg, men det er nok akkurat i grenseland...
 
Om det kan være til noen "hjelp", så er mitt klokke-håndledd målt over knoken ca 194mm og like nedenfor, mot håndroten, ca 200mm.
Jeg liker ha litt "løs" rem, slik at klokken gjerne er mellom knoke og selve håndroten.

Synes selv at hverken 44 - 47mm klokker er for store for meg......... ;)
 
Ca 190mm nedenfor, på og ovenfor knoken. Håndleddet/vristen er ca 60mm bredt sett rett ovenfra. Min AT er 44mm og jeg føler ikke at den er stor i det hele tatt. Blir spennende å se om 47mm går greit.
 
Mitt håndledd er om jeg legger godviljen til 13cm i omkrets (iallefall etter julen), 4,5cm bredt og 3cm tykt, så utifra disse målene er det ofte litt begrensninger spesiellt mtp remmer o.l.

Det er ikke kult når spennen nesten klinker i kassen kl.6.00. Rolexlenken f.eks sitter ikke på meg fordi låsen blir helt ute av senter, jeg har prøvd alle måter, men det ser ikke bra ut, den blir for lang på den ene siden.

Når det angår selve klokken kommer det helt an på hvordan den er formet. Har hatt 44mm som ser veldig bra ut, og 40mm som blir helt feil. Det er som andre sier sammenhengen mellom høyde, lug til lug avstand og bred eller smal bezel som avgjør om uret duger på lanken min.:)



Fra mobilen
 
Det med Rolex lenken kan fikses, men da blir det en permanent løsning. Om du en gang vil selge klokkenkan du jo bare selge head only og ta vare på lenken til neste Sub :)

Oyster lenkene til sub-c har flere fjernbare ledd, så man slipper å skjære/sveise :)
 
Mitt håndledd er om jeg legger godviljen til 13cm i omkrets (iallefall etter julen), 4,5cm bredt og 3cm tykt, så utifra disse målene er det ofte litt begrensninger spesiellt mtp remmer o.l.

Det er ikke kult når spennen nesten klinker i kassen kl.6.00. Rolexlenken f.eks sitter ikke på meg fordi låsen blir helt ute av senter, jeg har prøvd alle måter, men det ser ikke bra ut, den blir for lang på den ene siden.

Når det angår selve klokken kommer det helt an på hvordan den er formet. Har hatt 44mm som ser veldig bra ut, og 40mm som blir helt feil. Det er som andre sier sammenhengen mellom høyde, lug til lug avstand og bred eller smal bezel som avgjør om uret duger på lanken min.:)



Fra mobilen
Jeg har erfart det samme som deg, at det kommer an på hvordan klokken er formet, når det gjelder størrelsen.
For oss ikke så store damer, lager reimene ofte endel trøbbel.
Jeg er heldigvis noe bedre stilt enn deg, da håndleddene mine er 15 cm (5x3). Det holder som regel med innerste hakk på de ulike reimene, men det blir jo et lite misforhold når låsen sitter litt på " halv tolv". På Exploreren måtte jeg fjerne 3 ledd. Da var den perfekt, heldigvis:)
 
Det med Rolex lenken kan fikses, men da blir det en permanent løsning. Om du en gang vil selge klokkenkan du jo bare selge head only og ta vare på lenken til neste Sub :)

Oyster lenkene til sub-c har flere fjernbare ledd, så man slipper å skjære/sveise :)

Har vurdert det å fjerne permanent, men foreløpig lar jeg det være. :)

Jeg har erfart det samme som deg, at det kommer an på hvordan klokken er formet, når det gjelder størrelsen.
For oss ikke så store damer, lager reimene ofte endel trøbbel.
Jeg er heldigvis noe bedre stilt enn deg, da håndleddene mine er 15 cm (5x3). Det holder som regel med innerste hakk på de ulike reimene, men det blir jo et lite misforhold når låsen sitter litt på " halv tolv". På Exploreren måtte jeg fjerne 3 ledd. Da var den perfekt, heldigvis:)

Hehehe, med en høyde på 1,75 tror jeg det var noen utregninger som gikk i glemmeboka i køen for utdeling av hender og føtter. :p


Heldigvis gjør det ikke så mye om klokkene sitter litt løst og ledig på oss damer, er verre med James (Pierce) Bond og seamasteren hans... :-? Hva er det for noe liksom!? :confused:
 
  • Liker
Reaksjoner: Seikomann