Håndlagde sko!

Medlem
22. nov. 2009
Innlegg
197
Sted
Oslo
Hei, er det noen her inne som vet hvor jeg kan finne håndlagde/bespoke dessert/chukka boots?
Er ute etter noen høykvalitets sko til sommeren.
Vet dere om noen andre kule "sommerboots" del gjerne de også!
 
Holder det at de er håndlagde? Eller skal de helst være bespoke?

Red Wing lager en chucca boot som jeg synest er litt fin:
red-wing-chukka-front.jpg


Den originale dessertboten fra Clarks er jo også et godt valg, men den passer kanskje ikke helt til det du spør etter..
clarks-desert-boots.jpg

Finnes i et utalls farger og utførelser
 
Jeg tenkte i første rekke på bespoke, men dette er kun en helst. Ikke et must.
Begge disse var jo kule. Jeg får sjekke de ut i den virkelige verden og se om ikke dette kan være noe.
Jeg fant noen helt nydelige noen som var hakket mer dressy, men de var selvfølgelig sydd av en som nå har blitt alvorlig syk og ikke lager sko lengre.
 
Dere har for mye spenn! haha. Har en vennine som er skomaker, hun lager sko ut fra "din"lest. Hennes begynner på 16500 + moms. Helt krise. Man får fin klokke for den prisen!
 
Dersom du er ute etter noe virkelig spesielt kan du sjekke med denne karen her: http://www.malodyb.com/
Vært artig om han kunne lage noe virkelig custom til deg.

En svært dyktig og innovativ Norsk sko designer!
 
Hei


De har tatt inn Crockett & Jones på Eger. De har en chukka som er ok. Samme med Allen Edmonds. Vil du gå enda opp et hakk, så har du Edward Green og Sutor Mantellassi. Både FM Ramstad og skomaker Dagstad har EG. Dagstad er en av to skomakere som er igjen av den gode gamle sorten. Church`s har også noen modeller, men jeg personlig synes de er kjedelige. Men John Lobb og Gaziano & Girling får du dessverre ikke tak i her landet.

Tvi tvi