Gullkorn fra Finn.no

Jøss. Billigste på Chrono over 70k. Her er dat bare å hive seg rundt.
IMG_0639.png
IMG_0638.png

Det er helt sikkert en større markedsplass på Klokkeriet enn her. Selv har jeg aldri beveget meg inn der og anser meg for øvrig heller ikke som en del av «klokkemiljøet» i Norge.

Likevel ser jeg for meg Klokkeriet slik: Et samlingspunkt med ufattelig lite substans. Et sted der man tilsynelatende har erobret verden etter å ha kjøpt og solgt masse Rolex, lært seg det mest elementære/grunnleggende, bruker hyppige kallenavn som Hulk, Batman etc og dermed der inne blir ansett som klokkeguru på Klokkeriet-skalaen.

I beste fall et lavterskeltilbud, noe som naturligvis er fint. Men jeg antar at man slipper unna Dagens katt, Dagens middag, og tråder om obskure skomakere i London. Det er da alltids noe…
For å si det sånn: en mengde kjøp/salg-annonser (mest under 50k), "dagens klokke" og "kan noen hjelpe meg med..." i all hovedsak
Er ikke flere invistorer og flexere der enn her er min oppfatning

For å si det sånn: en mengde kjøp/salg-annonser (mest under 50k), "dagens klokke" og "kan noen hjelpe meg med..." i all hovedsak
Er ikke flere invistorer og flexere der enn her er min oppfatning

Problemet med Klokkeriet er etter min mening måten Facebook fungerer på. Feeden prioriterer nye innlegg, og alt som er gammelt forsvinner nedover i løpet av noen dager eller timer. Det er derfor umulig å ha tråder med lang levetid, og det man ser blir derfor innlegg av typen "Hvilken klokke har du når du henter ny bil?" i forskjellige varianter daglig. På klassiske forum kan de samme trådene surre og gå i årevis, og diskusjoner rundt samme tema kan derfor leve mer eller mindre evig.

Det er vel også ikke til å stikke under en stol at det er noe mer lavterskel å melde seg inn i en Facebook-gruppe enn å faktisk registrere seg som bruker på en helt egen nettside - så det er lettere å "engasjere" seg der enn her. Samtidig syns jeg det til tider er mye snobberi rettet mot Klokkeriet fra enkelte her inne. Det er jo ikke sånn at det ikke er overlapp i medlemsmassen hvor alle er fleksete brumlebasser på Facebook og dypt sofistiskerte feinschmeckere på Tidssonen. Selv har jeg vært medlem av Klokkeriet siden januar 2017 og Tidssonen siden september samme år.

Redigert:
Sier ikke dette ganske mye om klokkeriet og klientellet der?

Edit: tenk å betale 16 løk for en falsk klokke, jeez... da har man for mye penger.
Trodde det var nevnt lenger opp i tråden at han sagt på klokkeriet at var en klone? Da har jeg vel antatt at den var til salgs der også.

Finn er jo nesten håpløst, men de pleier å fjerne fakes.

Problemet med Klokkeriet er etter min mening måten Facebook fungerer på. Feeden prioriterer nye innlegg, og alt som er gammelt forsvinner nedover i løpet av noen dager eller timer. Det er derfor umulig å ha tråder med lang levetid, og det man ser blir derfor innlegg av typen "Hvilken klokke har du når du henter ny bil?" i forskjellige varianter daglig. På klassiske forum kan de samme trådene surre og gå i årevis, og diskusjoner rundt samme tema kan derfor leve mer eller mindre evig.

Det er vel også ikke til å stikke under en stol at det er noe mer lavterskel å melde seg inn i en Facebook-gruppe enn å faktisk registrere seg som bruker på en helt egen nettside - så det er lettere å "engasjere" seg der enn her. Samtidig syns jeg det til tider er mye snobberi rettet mot Klokkeriet fra enkelte her inne. Det er jo ikke sånn at det ikke er overlapp i medlemsmassen hvor alle er fleksete brumlebasser på Facebook og dypt sofistiskerte feinschmeckere på Tidssonen. Selv har jeg vært medlem av Klokkeriet siden januar 2017 og Tidssonen siden september samme år.

Enig i det du skriver. Syns mye av kritikken mot Klokkeriet her inne ofte blir litt barneskole og skivebom. Joda, gruppen ble i sin tid startet av banditter, og de første årene skjedde det mye rart. Men det er mange år siden nå, og det må vi klare å legge bak oss.

Jeg registrerer at nesten 400 av mine Facebook-venner er medlemmer, og et generøst estimat vil være at kanskje 20 prosent av disse har en viss interesse for klokker.

Det er ikke nødvendigvis ideelt ift. engasjerende diskusjoner og kunnskapsdeling, men for kjøp og salg er det jo fint å nå et størst mulig publikum. I alle fall når man selger forholdsvis oppnåelige ting fra merker folk kjenner til.

Trodde det var nevnt lenger opp i tråden at han sagt på klokkeriet at var en klone? Da har jeg vel antatt at den var til salgs der også.

Finn er jo nesten håpløst, men de pleier å fjerne fakes.
Nei. En på Klokkeriet spurte han med annonsen Finn. Beklager hvis det var uklart. Som her, så blir man kastet ut av Klokkeriet hvis man prøver å selge falske klokker. Fant bildet som ble lagt ut
1751370493300.png