Gullkorn fra Finn.no

Er det noen som på en nogenlunde vettug måte kan forklare meg hva som skjer med disse OP'ene om dagen. Er det PP-stuntet som er årsak?

Er vel bare en som prøvde seg og når andre eiere av samme ur så muligheten for å tjene en «liten» slant så prøver de seg også. Tviler på at noen er solgt over 150papp??
 
Redigert:

Julegave til meg selv
 
Er det noen som på en nogenlunde vettug måte kan forklare meg hva som skjer med disse OP'ene om dagen. Er det PP-stuntet som er årsak?

Det korte svaret er JA!

Det lengre svaret er vel at denne fargen hele tiden har vært den mest populære av OPene. Med stuntet til PP så har vel flere fått øynene for at de her kan få seg en kul og «spesiell» Rolex til en overkommelig pris. Reell salgspris ligger vel kanskje rundt 250-300k, uten at jeg vet med sikkerhet. Det er fortsatt en del lavere enn f.eks daytona. Og ser du på antall turkise OPer vs daytonaer til salgs på chrono24, så er det svært få OPer til salgs i forhold til daytonaer. Slik jeg har fått det opplyst fra norsk forhandler, har de kun mottatt ytterst få av denne.

I tillegg har vel ikke ryktene (som verserer på diverse utenlandske forum) om at den turkise OPen skal gå ut bidratt til å holde prisene nede..

Og så har du selvsagt en del drømmere/tradere hvor det har gått sport i å legge den ut til høyest mulig pris ..
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
En sak er hva de annonseres for, og det kunne like gjerne vært en invistor som ser en mulighet og stunter ut en annonse på finn. Det gjenstår å se, om vi får, om det er idioter som er villig til å betale den svimlende summen
 
En sak er hva de annonseres for, og det kunne like gjerne vært en invistor som ser en mulighet og stunter ut en annonse på finn. Det gjenstår å se, om vi får, om det er idioter som er villig til å betale den svimlende summen

Det er vel de samme «idiotene» som betaler 330k for en ståldaytona eller 230k for en pepsi…
Dvs. de som ikke får kjøpt ny fra forhandler og som har godt med penger
 
Vis vedlegg 274111
Altså, jeg forstår til en viss grad marked og etterspørsel etc. Men hva er egentlig forskjellen på sånn som dette og scalping?

Hadde klokka i det minste vært i titan med skrubaklokk så kunne jeg til en viss grad skjønt det, men her snakker vi altså om en klokke hvor kassen er av resin, som vanligvis ligger på 700 kr.

Påslag på 15800 for litt funky farger?


Er fordi det er produsert bare 200 av dem.

Jeg har vært med å produsere så mange 1000 tonn plastdeler , at jeg ikke blir glad av g-shock hehe..




Screenshot_20211225-021554_eBay.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: kvamsky
550000 for en Explorer II.
Heldigvis vil han ikke ha noe med useriøse å gjøre

Edit: Ser nå at denne er kommentert tidligere, men uansett...
Kanskje det er en tryning for mye på sparkesykkel.
 
  • Haha
Reaksjoner: Tannhjulet
Noen som vil bytte inn Rolex eller Breitlingen sin?
 
  • Haha
Reaksjoner: OBJ
Ok, hvem av dere er dette?

 
Ok, hvem av dere er dette?

Så lenge siste idioten ikke er født forundrer det meg ikke verken at den forsøkes solgt til den prisen eller at noen faktisk kjøper den.
Et lite forbehold om at den kan være lagt ut på kødd, men lite overrasker meg lengre.
 
Ok, hvem av dere er dette?

Jeg tror nok dette er en spøk, men at det finnes noen som blar opp noen dinarer for en sånn en overrasker meg slettes ikke. Jeg har en lik uåpnet med lakrisen på plass og forseglet. Må jo minst være verdt en 10-15 løk den da :mrgreen:
 
  • Haha
Reaksjoner: politrew