Gullkorn fra Finn.no

Det ser ut som om selger i første annonsen er Svein Rogne som drev Rogne Våpen. Flinkere børsemaker enn forretningsmann hører jeg.

Jeg har gitt opp å selge på finn fordi jeg er lei av folk som ikke svarer, surner eller sender meldinger i rask rekkefølge typ "Jeg skal ha den!" "Betaler kontant! Du får 1/3 av prisen i annonsen!" "Hva er adressen din, jeg er utafor om 10 minutter!" Jeg er for gammel og sur til å ha med småkremmere som skal gi en magesår over noen hundrelapper.

Er vel bare meg som alltid selger med tap (eller går i 0). Selv hvis det er forventet prisstigning grunnet etterspørsel. Men så har jeg aldri vært noen flink kremmer og trives fint med det i grunn. Så ikke noen skinnhellighet her fra min side…

Ikke irritasjon, mer genuin undring (og kanskje litt gammel såret stolthet for klokker jeg solgte den gang jeg var medlem på klokkoteket hvor kjøperne la den ut på auksjon rett etterpå). Her har jeg aldri opplevd noe sånt.

Fikk bra svar så takk for det.

Redigert:
Da kan jeg fortelle deg at han kjøpte klokka av meg for de 2500 kr jeg forlangte og kjørte fra Moss og hentet klokka her i Askim . Så dette kan da F... ikke være mye å irritere seg over . For noen mnd siden solgte jeg en Zodiac diver for en snill pris til en her på sonen som la klokka ut på Finn til doble prisen så fort han mottok den . Men det bryr da ikke jeg meg noe om . Har viktigere ting å irritere meg over .
Tenker man skal være glad for å irritere seg over småting, og kanskje også være glad på vegne av de som irriterer seg over småting. De har kanskje ikke så store ting å irritere seg over og det er jo fint for dem :)

IMG_0592.png

Denne er mer et korn enn gull. Selv for libertanere.

• Liker
Reaksjoner: Maz19
Screenshot 2023-07-06 at 19-39-44 Seiko gull klokke.png
Screenshot 2023-07-06 at 19-45-01 Seiko gullklokke.png

Sistnevnte har vel typ 700kr i gull om vedkommende er heldig, men litt påslag må man regne med ved høy kvalitet på innmaten.

Må finne en måte å tilbakestille annonsetipsene finn gir meg.

Redigert:
1965 OMEGA SEAMASTER CHRONOSTOP TACHYMETRE. | FINN torget
Finn har blitt en tragikomedie . Jeg har sett på klokker på finn daglig de siste ti tolv årene og har aldri sett så mye svindelforsøk og idioti som nå

-Denne er jo en klassiker, jeg ler hver gang av at fyren hevder den er verdt 70'-90' i dag, men at den kommer til å ta helt av verdimessig fremover - proporsjonalt, tilogmed, i motsetning til eksponensielt - og at han derfor vil ha 200' for noe han selv sier er verdt under det halve i dagens marked (og morgendagens).