Gullkorn fra Finn.no

Er ikke akkurat omsorgssvikt fordi foreldrene tror på noe tullball. Da skulle i så fall for eksempel religiøse småbarnsforeldre også kunne forvente besøk av barnevernet.
Det kommer vel an på øyet som ser. De får jo ikke en normal oppvekst med sånne foreldre. Da er i hvertfall mitt syn at barnevernet har som jobb å følge opp. De er jo der for barna, ikke for foreldrene som åpenbart ikke er helt i orden.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet og Utinaturen
Det kommer vel an på øyet som ser. De får jo ikke en normal oppvekst med sånne foreldre. Da er i hvertfall mitt syn at barnevernet har som jobb å følge opp. De er jo der for barna, ikke for foreldrene som åpenbart ikke er helt i orden.
Tja, hva med alle som vokser opp med at en svevende kar i himmelen + en gammel eventyrbok er god føring for hvordan de bør leve livene sine? Spørsmål vi neppe er rette til å svare på.
 
  • Liker
Reaksjoner: andersen
Tja, hva med alle som vokser opp med at en svevende kar i himmelen + en gammel eventyrbok er god føring for hvordan de bør leve livene sine? Spørsmål vi neppe er rette til å svare på.
Nå skal ikke jeg løfte denne debatten opp på et religiøst nivå, men jeg føler at det er en viss forskjell på en trosretning og det å fly rundt med sølvfolie og kjeler rundt hodet fordi man tror 5G er skummelt og antagelig røyker litt jazztobakk på si. Tror barna i denne husholdningen kan ha godt av litt oppfølging.
 
Det er forskjell på tro og næring! Trosretningen er enkel å rette på når barnet etter hvert blir voksen og møter andre mennesker med fornuft. Da skjønner de at den boka de har lest er det samme som Asbjørnsen & Moe sine bøker.

Vegansk diett og tinnfolie kan føre til mer alvorlige ting. Det har vært flere historier i media om foreldre som har mistet foreldreretten til barne pga vegansk diett. Dette er uten tvil noe barnevernet burde sette mer fokus på!

Jeg legger ved en av artiklene:
 
Det er forskjell på tro og næring! Trosretningen er enkel å rette på når barnet etter hvert blir voksen og møter andre mennesker med fornuft. Da skjønner de at den boka de har lest er det samme som Asbjørnsen & Moe sine bøker.

Vegansk diett og tinnfolie kan føre til mer alvorlige ting. Det har vært flere historier i media om foreldre som har mistet foreldreretten til barne pga vegansk diett. Dette er uten tvil noe barnevernet burde sette mer fokus på!

Jeg legger ved en av artiklene:


Hvis du og andre faktisk er seriøst bekymret for barna så bør dere helt klart sende en bekymringsmelding til barnevernet. Litt enkelt detektivarbeid viser at teksten stammer fra en finn-annonse.

Der ser man brukernavnet som jo også er tekstforfatterens navn. I følge Facebook og LinkedIn er vedkommende ingeniør i Norconsult. Eier tydeligvis en relativt fin liten kåk som skal leies ut. Barna spiser vistnok økologisk og antagelig sunt også, ref. kompostering, høner og grønnsakshage. Hvor dere har fått veganisme, sølvfolie, tinnfolie, kjeler på hodet og jazztobakk fra er jeg usikker på. Det finnes for øvrig økologisk kjøtt så vidt jeg vet.

Jeg vil fortsatt påstå at religion har ført til mye mer elendighet for barn enn hva økologisk mat og innbilt strålefare har, men her gjetter jeg bare..

Edit: Moderator fjernet som forventet link til finn-annonse som identifiserer annonseforfatter, selv om de fleste linker til finn-annonser som blir postet her avslører forfatters identitet. Har for øvrig helt klart forståelse for at den ble fjernet i dette tilfellet. Tanken bak var helt enkelt at eventuelt bekymrede medasylanter skulle få mulighet til å sende bekymringsmelding. Hvem er jeg til å stå i veien for barn i nød?

Screenshot_20221028_084638.jpg
 
Redigert:
Men er vi enige om at det er et paradoks at de forfekter en grønn og økologisk levemåte men ønsker Ikke en elbil på eiendommen generelt og Tesla spesielt - siden den er verst :mrgreen:

Det er også fascinerende men overhodet ikke overraskende hvor utrolig lett folk blir krenket på andres vegne. For øvrig kan denne krabaten være kongen i statsråd for alt jeg bryr meg, han har åpenbart noen issues som ikke er norm.

#krenkefest
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Blir i overkant bastant å si at de som tror på negative effekt fra stråling automatisk er dårlige foreldre som krever barneverntilsyn. Skal alle som har meninger i ytterkant av den gjengse nordmenn bli sett på med lupe av barnevernet?

For god ordens skyld kjente jeg i mine yngre dager en familie hvor ett familiemedlem var skeptisk til stråling. Enormt oppegående familie, godt etablert og en klassisk tradisjonsrik familie fra byens fineste strøk, foreldre i tradisjonelle statusyrker, barn som drev med idrett og andre sunne fritidsaktiviteter. msorgsrik familie også, som jeg fikk oppleve på nært hold. Etter alle solemerker en sunn, vellykket familie. Eneste du merket var at hvis du satt på i bil, ble du pent bedt om å slå telefonen i flymodus på bilturen - that’s it. Under middager eller andre sosiale settinger var det ingen lignende ønsker. Denne personen var også aktiv i samme forening, med det jeg tror var styreverv, så en som var relativt engasjert i temaet.

De som faktisk har mulighet til å vurdere om dette går utover barn eller andre familiemedlemmer på noen som helst måte, er det apparatet rundt dem. Lærere i skole/barnehage, helsevesen, familievenner og -medlemmer som står dem nær.

Å spekulere om omsorgssvikt basert på en Finn-annonse blir for tåpelig.

Og uenighet er ikke synonym med krenking.
 


Alt ved denne annonsen forvirrer meg. Spesielt dette -
«Her har du sjansen til å skaffe deg noe av det mest vulgære og brautende som er mulig å få på skilter.»

Håper faktisk ingen kjøper denne da jeg tipper vedkommende som kjører en sånn ikke vil ta så mye hensyn i trafikken.

Hongqi E-HS9
Exclusive /Overpriset luksusbil/Brautende panservogn
Totalpris1 000 000 kr



003_2043826675 (1).jpg


Beskrivelse
Denne bilen øker med kr 114 125 kr 1 januar 2023 med regjeringen sitt nye statsbudsjett .

Her har du sjansen til å skaffe deg noe av det mest vulgære og brautende som er mulig å få på skilter.

Vi snakker selvfølgelig om Hongqi E-HS9.

Du synes kanskje at prisen på denne bilen er litt voldsom. Det er den også, men bilen i seg selv er verdt 1 000 000 kr. Dette er et flaggskip, eller for så vidt nærmere et containerskip. Denne bilen er vanskelig å parkere med sine 5,2 meter i lengde, og er brei som ei låvedør.

Nå høres det kanskje ut som vi bare klager over bilen, men alle motorjournalister starter jo alltid med det "negative".

Hongqi e-HS9 leverer fantastiske kjøreegenskaper og en komfort uten sidestykke. Denne bilen overgår de tyske premiumbilene - har du sett interiøret i denne bilen?!

Å sitte på med denne bilen er som å fly på førsteklasse på en jumbojet - bare uten hyggelige flyvertinner ;)

Vi har også oppgradert lydanlegget hos Oslo bilstereo. Anlegget har fått et betydelig løft!

Vi ønsker ikke å selge denne bilen - men vi slipper den for kr 1 000 000,- til en MEGET heldig kjøper!

Velkommen til Kbil for visning av bilen!
 


Alt ved denne annonsen forvirrer meg. Spesielt dette -
«Her har du sjansen til å skaffe deg noe av det mest vulgære og brautende som er mulig å få på skilter.»

Håper faktisk ingen kjøper denne da jeg tipper vedkommende som kjører en sånn ikke vil ta så mye hensyn i trafikken.

Hongqi E-HS9
Exclusive /Overpriset luksusbil/Brautende panservogn
Totalpris1 000 000 kr



Vis vedlegg 310168

Beskrivelse
Denne bilen øker med kr 114 125 kr 1 januar 2023 med regjeringen sitt nye statsbudsjett .

Her har du sjansen til å skaffe deg noe av det mest vulgære og brautende som er mulig å få på skilter.

Vi snakker selvfølgelig om Hongqi E-HS9.

Du synes kanskje at prisen på denne bilen er litt voldsom. Det er den også, men bilen i seg selv er verdt 1 000 000 kr. Dette er et flaggskip, eller for så vidt nærmere et containerskip. Denne bilen er vanskelig å parkere med sine 5,2 meter i lengde, og er brei som ei låvedør.

Nå høres det kanskje ut som vi bare klager over bilen, men alle motorjournalister starter jo alltid med det "negative".

Hongqi e-HS9 leverer fantastiske kjøreegenskaper og en komfort uten sidestykke. Denne bilen overgår de tyske premiumbilene - har du sett interiøret i denne bilen?!

Å sitte på med denne bilen er som å fly på førsteklasse på en jumbojet - bare uten hyggelige flyvertinner ;)

Vi har også oppgradert lydanlegget hos Oslo bilstereo. Anlegget har fått et betydelig løft!

Vi ønsker ikke å selge denne bilen - men vi slipper den for kr 1 000 000,- til en MEGET heldig kjøper!

Velkommen til Kbil for visning av bilen!

Dette er jo et uironisk gullkorn, rett og slett en annonse i særklasse!
 


Alt ved denne annonsen forvirrer meg. Spesielt dette -
«Her har du sjansen til å skaffe deg noe av det mest vulgære og brautende som er mulig å få på skilter.»

Håper faktisk ingen kjøper denne da jeg tipper vedkommende som kjører en sånn ikke vil ta så mye hensyn i trafikken.

Hongqi E-HS9
Exclusive /Overpriset luksusbil/Brautende panservogn
Totalpris1 000 000 kr



Vis vedlegg 310168

Beskrivelse
Denne bilen øker med kr 114 125 kr 1 januar 2023 med regjeringen sitt nye statsbudsjett .

Her har du sjansen til å skaffe deg noe av det mest vulgære og brautende som er mulig å få på skilter.

Vi snakker selvfølgelig om Hongqi E-HS9.

Du synes kanskje at prisen på denne bilen er litt voldsom. Det er den også, men bilen i seg selv er verdt 1 000 000 kr. Dette er et flaggskip, eller for så vidt nærmere et containerskip. Denne bilen er vanskelig å parkere med sine 5,2 meter i lengde, og er brei som ei låvedør.

Nå høres det kanskje ut som vi bare klager over bilen, men alle motorjournalister starter jo alltid med det "negative".

Hongqi e-HS9 leverer fantastiske kjøreegenskaper og en komfort uten sidestykke. Denne bilen overgår de tyske premiumbilene - har du sett interiøret i denne bilen?!

Å sitte på med denne bilen er som å fly på førsteklasse på en jumbojet - bare uten hyggelige flyvertinner ;)

Vi har også oppgradert lydanlegget hos Oslo bilstereo. Anlegget har fått et betydelig løft!

Vi ønsker ikke å selge denne bilen - men vi slipper den for kr 1 000 000,- til en MEGET heldig kjøper!

Velkommen til Kbil for visning av bilen!
Må man være nasal for å få kjøpe? Ref: skiltet. Eller bare et dårlig ordspill som selger åpenbart ikke skjønner hva han har betalt 9k for.
 
  • Haha
Reaksjoner: eidehelg
Tolket det som "not for sale" - og det skjønner jeg jo. Dette er det støggeste som finnes på 4 hjul - og attpåtil kommer det fra Kina!? o_O
Ja, jeg også kunne med litt godvilje få til det. Men det som slår i mot deg er jo "NASALE."
Det er nok det mest vulgære og styggeste som noensinne har truffet norske veier ja. Hadde den enda vært en RR eller Bentley så kunne jeg til nød sett en eller annen rikings behov for å markere seg. Men en gigantisk dildo fra et autoritært regime utstråler liksom ikke helt den følelsen.