Gullkorn fra Finn.no

Når du får dårlig samvittighet av å ha kjøpt for dyr klokke. Da er det bare å selge videre med et ydmykt pristillegg på 10k , and sleep like a baby #saintVis vedlegg 219885
Og det brukte han 2 år på å finne ut av? Tror jeg ikke på, dessverre. Synd at de som faktisk har lyst på klokken, må vente enda lenger pga. slike som han her.
 
Storinvestorene Urhandel.no får gjennomgå på Klokkeriet!
CE2158B2-1CF9-4F42-8FAB-54AA3EE2F06A.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet og Maz19
JA

Fra en tidligere post:

33575882-AB54-430F-89F3-9C3C22CBF104.jpeg

I 1998 samarbeidet tidligere urmaker Petlund (Jessheim) med Slovenske Kuki om en serie reimer laget av steinbit skinn. Det ble også laget reimer i elgskinn. Solgt som suvenirer.

Myke og behagelige reimer i flere farger. Grå er naturfargen.

https://www.kuki.si/history/
Her er det mer å sette fingeren på..."Wolfish leather"??? Er det det samme som "cowish leather"?
 
For vedkommendes (den Bjerke-ansatte) del håper jeg også at det ikke stemmer.
For å få til denne triksingen med å komme seg på liste, så må han ha innpass på hovedkontoret i Øvre Slottsgate da det er de som gjør utvalget og styrer listene. Det har han ikke. De gjør en screening og utvelgelsesprosess ut i fra kundeforhold og listene utarbeides objektivt ut i fra dette.

Dersom han har noen som skriver og søker seg inn på listene for å kjøpe for seg, så sjekket sertifikatene ofte opp i mot navn ved second hand salg. Tviler på at noen som får stå på listene faktisk går til han for å gjøre nettopp dette og senere svarteliste seg selv. Bjerke har gode rutiner for dette, men de er ikke feilfri så noen kommer nok igjennom. Men dette går nok kun en gang.
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Det er derfor jeg ikke er tilhenger av at man har ventelister som baserer seg på screening og utvelgelsesprosess ut i fra kundeforhold.

Åpenbart ganske mange som klarer å manipulere systemet, hvis intensjonen er å nettopp unngå slike som Bloom. Det er bare å se på hvor mange BB58 som har blitt omsatt til høyere pris siden modellen kom ut.

Er enig i at det er irriterende, men det er spesielt irriterende når personer opparbeider seg bedre kundevilkår på denne måten og dermed gjør at andre må vente stadig lengre på sine klokker.

Reiser også spørsmålet om det overhodet er mulig « å tette denne lekkasjen» med dagens system, og det er derfor jeg er skeptisk til venteliste-systemet til Bjerke, selv om intensjonen er god.

Et annet spørsmål er hvor grensen går for hvor lenge man skal ha klokker kjøpt fra Bjerke, før det er akseptabelt å selge? Er det mer ok å selge systematisk med gevinst etter 1.mnd, 3.mnd, 6mnd eller 12mnd?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Maz19 og johage
Hadde han ikke en partner som jobber som urmaker på Bjerke?
Jeg kan ikke verifisere det, men mener jeg leste det her inne
 
For å få til denne triksingen med å komme seg på liste, så må han ha innpass på hovedkontoret i Øvre Slottsgate da det er de som gjør utvalget og styrer listene. Det har han ikke. De gjør en screening og utvelgelsesprosess ut i fra kundeforhold og listene utarbeides objektivt ut i fra dette.

Dersom han har noen som skriver og søker seg inn på listene for å kjøpe for seg, så sjekket sertifikatene ofte opp i mot navn ved second hand salg. Tviler på at noen som får stå på listene faktisk går til han for å gjøre nettopp dette og senere svarteliste seg selv. Bjerke har gode rutiner for dette, men de er ikke feilfri så noen kommer nok igjennom. Men dette går nok kun en gang.

Jeg er så paranoid at jeg ikke klarer å overse sammenhengen mellom å "snike" i Bjerkekøen og det å ha en kone/partner som jobber for Urmaker Bjerke.
Men det er sikkert bare meg. Får gå tilbake til kjøkkenbenken å lage meg en ny tin foil hat.
 
For å få til denne triksingen med å komme seg på liste, så må han ha innpass på hovedkontoret i Øvre Slottsgate da det er de som gjør utvalget og styrer listene. Det har han ikke. De gjør en screening og utvelgelsesprosess ut i fra kundeforhold og listene utarbeides objektivt ut i fra dette.

Dersom han har noen som skriver og søker seg inn på listene for å kjøpe for seg, så sjekket sertifikatene ofte opp i mot navn ved second hand salg. Tviler på at noen som får stå på listene faktisk går til han for å gjøre nettopp dette og senere svarteliste seg selv. Bjerke har gode rutiner for dette, men de er ikke feilfri så noen kommer nok igjennom. Men dette går nok kun en gang.

Hvor mange ansatte har de egentlig på etterforskningsavdelingen hos Urmaker Bjerke?:)
 
  • Liker
Reaksjoner: johage og OBJ