Var innom urmaker Ossur Solheim idag, og må innrømme jeg ble litt skuffet når han ikke hadde noen av de merkene jeg forbinder med "luksus" (ja da, jeg vet at i min prisklasse er det aldri snakk om Rolex, PP eller AP osv), men han hadde Certina som jeg trodde var et billigmerke. Men må innrømme at han viste meg et par klokker som jeg syns var veldig fine, og vil koste under 15K.
DS Podium Valgranges
DS Podium Valjoux
Ser at disse har lignende urverk som flere av de andre klokkene som er nevnt tidligere i tråden. Er i det hele tatt Certina et merke jeg seriøst bør ta med i vurderingen, eller blir det litt "Toyota Yaris"?
Hva med Sinn? Kanskje litt i overkant prismessig men denne var også fin.
Beklager å plage dere med alle mine funn og funderinger her, men som tidligere nevnt er jo jakten halve morroa :
DS Podium Valgranges
DS Podium Valjoux
Ser at disse har lignende urverk som flere av de andre klokkene som er nevnt tidligere i tråden. Er i det hele tatt Certina et merke jeg seriøst bør ta med i vurderingen, eller blir det litt "Toyota Yaris"?
Hva med Sinn? Kanskje litt i overkant prismessig men denne var også fin.
Beklager å plage dere med alle mine funn og funderinger her, men som tidligere nevnt er jo jakten halve morroa :
Redigert: