Gull/platinum kort og tjenestetilbud

Som bonushore må jeg stille meg bak SAS AMEX. Mange steder som tar det. Hele Norgesgruppen bla. På netthandel bruker man bare paypal om de ikke tar AMEX.
Også dårlig erfaring med Concierge, bruker de mest til ting jeg ikke har tid til å google/finne ut av selv.

Rosinen i pølsa er jo å ta med en gratis på en bonustur for eurobonuspoengene.
 
Fikk Saga Gold kundeprogram I dag - men ønsket I hovedsak platinumkortet. Fikk da beskjed om at jeg matte ha Amex Platinum. Jeg forklarte da at min far og en kamerat har Platinum fra Saga UTEN å ha amex.

Hvordan kan noen unngå denne regelen?

Noen som har Saga Platinum uten Amex Platinum her på forumet?
 
Fikk Saga Gold kundeprogram I dag - men ønsket I hovedsak platinumkortet. Fikk da beskjed om at jeg matte ha Amex Platinum. Jeg forklarte da at min far og en kamerat har Platinum fra Saga UTEN å ha amex.

Hvordan kan noen unngå denne regelen?

Noen som har Saga Platinum uten Amex Platinum her på forumet?

Høy inntekt/formue - eventuelt mye lån :eek:
 
Fikk Saga Gold kundeprogram I dag - men ønsket I hovedsak platinumkortet. Fikk da beskjed om at jeg matte ha Amex Platinum. Jeg forklarte da at min far og en kamerat har Platinum fra Saga UTEN å ha amex.

Hvordan kan noen unngå denne regelen?

Noen som har Saga Platinum uten Amex Platinum her på forumet?
Mener du DNB saga Platinum?
 
Jeg fikk beskjed av kundeservice hos DnB at eneste forskjellen på Saga Gold og Saga Platinum var et American Express Platinum kort.

Altså: Saga Gold = Saga medlemskap uten American Express Platinum
Saga Platinum = Saga medlemskap MED American Express Platinum

Er det noen som da har et Saga Platinum kundeprogram uten American Express Platinum?
 
Jeg fikk beskjed av kundeservice hos DnB at eneste forskjellen på Saga Gold og Saga Platinum var et American Express Platinum kort.

Altså: Saga Gold = Saga medlemskap uten American Express Platinum
Saga Platinum = Saga medlemskap MED American Express Platinum

Er det noen som da har et Saga Platinum kundeprogram uten American Express Platinum?
Ja, hatt det i flere år.
 
Mener å huske at Saga platinum har litt bedre forsikring på Mastercard, ellers ingen forskjell. Den store forskjellen ligger i AmEx Platinum kortet. Koster flesk i året, og er en del av Platinum pakka. Du kan jo forsøke å forhandle med DnB om det da. Er du god kunde er det mulig du kan få Platinum uten AmEx, men spørsmålet er i såfall hva du skal med det? Annet enn å briefe overfor alle som "bare" har gullkortet ;)
 
Har Saga MasterCard Platinum, fikk også tilbud om Amex Platinum. Sistnevnte koster det hvite ut øyet - og er lite akseptert blant brukersteder pga. skyhøye brukerstedsgebyrer.
 
Redigert:
Slik jeg har forstått Dnb sitt Saga system så kan alle som har over 800k i stabil inntekt og ca. 1 mill i plasebar formue få Saga Gull. Mao baseres det på ganske faste inntekts og formuekrav. Platinum er derimot ikke noe man får automatisk med en høy inntekt eller en småstor fondsportefølje. Du blir istedet invitert av Dnb inn i dette programmet om de føler deg interessant og ser det verdig som platinum kunde.

At forskjellen mellom Saga Gull og Platinum kun er et Amex Platinum kort, er i følge mine kilder bare tull...
 
  • Liker
Reaksjoner: krille
Sa opp mine "spesielle" kort.. Brukte de ikke til noe annet enn å betale med, og da var det ikke verdt prisen.

Hva bruker dere kortene deres til? Ser jo klart at om man faktisk bruker concierge-tjenester aktivt så har det en verdi feks.
 
Jeg har hatt Saga Gull i noen år, de fordeler jeg benytter og syntes er greit er;

-MC "Eurobonus opptjening"
-Prioritert svar på telefonen
-Avis "Prefered"
-Gunstigere lånevilkår
-Har også bestilt "gadgets" slik som bagasjelapper og nøkkelsikring m.m.
-Har brukt concierge tjenesten et par ganger, men tror vel det er like greit å fikse slike ting selv.

En annen sak,
Siden jeg jobber i en "stagnert" bransje, så har dessverre ikke min lønnsutvikling fulgt med opp til de nå nylig økte krav til å ha "Saga Gull", vil jeg da etter hvert miste mine fordeler, eller er man "inne" når man først er der?
 
Hva bruker dere kortene deres til?

Kjøpe klokker :D

En annen sak,
Siden jeg jobber i en "stagnert" bransje, så har dessverre ikke min lønnsutvikling fulgt med opp til de nå nylig økte krav til å ha "Saga Gull", vil jeg da etter hvert miste mine fordeler, eller er man "inne" når man først er der?

Ikke med mindre du har en skikkelig kjip kunderådgiver. For øvrig hjelper det ofte med mye lån - det sees vanligvis ikke bare på inntekt og formue :eek:
 
Jeg hadde et hyggelig møte med DnB NOR forrige uke, hvor de presenterte Saga-programmet og hva de kunne gjøre for meg. Eller rettere sagt, hva de ikke kunne gjøre for meg.

Renten på alle bankinnskudd er dårligere enn det jeg har, og gebyrene er høyere. Det vil koste meg endel i året å flytte pengene mine dit.

Jeg er ikke interessert i strukturerte spareprodukter, jeg er kapabel til å styre mine egne investeringer i fond og aksjer. Demed har jeg ikke så stort behov for "rådgiverne" (=selgerne) deres.

De har gunstige betingelser på store boliglån, men det har jeg ikke behov for akkurat nå. Dette er dog det sterkeste argumentet for å bytte. Jeg skal sannsynligvis flytte til noe større i løpet av de nærmeste 3 årene, og et godt kundeforhold til DnB NOR er ikke dumt dersom lånemarkedet skulle bli vanskelig. De er en stor bank som alltid får penger.

Når det gjelder kortprogrammet deres ser jeg ikke helt hva jeg får utover det jeg har i dag. Muligens et litt mer "prestisjefylt" kort, men jeg kan ikke tenke meg hva det skal bety i praksis.

Concierge-tjenestene hadde vært artig å ha, men i likhet med gullkortet føler jeg at det havner litt i "ego-boost" kategorien. Jeg kan ikke huske sist jeg ikke fikk bord der jeg ville med litt planlegging, og jeg er ingen utelivsløve.

De øvrige Saga-fordelene med forsikringer og rabatter har jeg ikke vurdert som av spesiell verdi.

Alt i alt har jeg foreløpig takket nei. Lånebetingelsene kan dog få meg til å endre mening.


En ting som er greit å ha med i kalkylen er at det er gratis leiebilforikring på amex platinum kortet. Det er om man leier bil ofte da.

Kan lett spare noen høvdinger hver gang man leier, om det er over en uke.

Ellers dyrt og en concierge som er halket hvassere enn de fleste men som må bygge seg enda bedre opp da den er relativt nyetablert i norge
 
En ting som er greit å ha med i kalkylen er at det er gratis leiebilforikring på amex platinum kortet. Det er om man leier bil ofte da.
@langakha er dette tilfelde? De eliminerer vel "kun" egenandelen hvis du kjøper forsikring?
Tenkte leie bil på Hertz i sommer nå og usikker på om det holder med vanlig forsikring eller om jeg må blåse på med super-forsikring.
 
@langakha er dette tilfelde? De eliminerer vel "kun" egenandelen hvis du kjøper forsikring?
Tenkte leie bil på Hertz i sommer nå og usikker på om det holder med vanlig forsikring eller om jeg må blåse på med super-forsikring.

Det er tilfellet, man trenger ikke å kjøpe noen forsikringer hos leiebilfirmaet.
https://www.dnb.no/portalfront/nedl...orsikring-amex-theplatinumcard.pdf?popup=true

Man må ha det vanlige platinum kortet da altså.
Det nytter ikke med noe sas eurobonus kort
 
Jeg kan bekrefte at det er tilfelle @adamskater. Betaler du med AmEx Platinum så er bilforsikring inkludert. Vet dog ikke om dette gjelder for Eurobonuskortet også, men gjelder for det rene Platinumkortet.