Gull og gullur?

Da tror ikke jeg vi snakker om samme klokke. :eek:
Klokken til faren min er i 18 ct og er et quartz ur. Forskjellen på quartz og automatisk kan umulig være så stor..... Vekta på klokka har jo veldig mye å si også. Jeg snakker om et ur hvor selve klokka (uten lenke) veier mellom 58 - 62 g. De koster garantert ikke 100K. ;)

Hvis det er den typiske jubileums-klokka fra Omega kostet den ca 13.000, er ute av produksjon nå..

Hmmmm.... Høres uansett rart ut at de ikke har rimeligere modeller. Når gikk jubileumsutgaven ut av produksjon?

Hmmmm.... Høres uansett rart ut at de ikke har rimeligere modeller. Når gikk jubileumsutgaven ut av produksjon?

I grunn ikke, med tanke på at spot prisen for gull nå er rekordhøy og for øyeblikket ligger på rundt 1350 usd pr oz så sier det seg selv at det blir kostbart med gullur :)

Her er et bilde av min fars Omega gull ur i 18 ct. Kjøpt i 2000 av forhandler i Danmark (pga gullprisen var lavere i Danmark).

CIMG0779.jpg

Her er et bilde av min fars Omega gull ur i 18 ct. Kjøpt i 2000 av forhandler i Danmark (pga gullprisen var lavere i Danmark).

CIMG0779.jpg

Det var den jeg mente ja, typisk 25år-i-jobben klokke, ganske sikker på at veiledende pris var omtrent 13 - 14 tusen, gikk ut i år tror jeg...

Vis enn skal kjøpe gull ur til 13-14K.... Er det noen merker eller typer å anbefale? Tenker på helt nytt ur gjennom forhandler.

Vis enn skal kjøpe gull ur til 13-14K.... Er det noen merker eller typer å anbefale? Tenker på helt nytt ur gjennom forhandler.

Nytt fra forhandler kan jeg ikke tenke meg du kan få gullur i denne prisklassen. Eneste alternativ er nok vintage Omega og lignende på reim

Isåfall blir det vel gullbelagt?
Sjekk ut Frederique Constant sine ur. Tror de har noen i den prisklassen

I Longines heritage serien er det vel mulig å finne en ny gullklokke til under 30k.:)
Hvis du finner en av disse brukt vil nok prisen være kraftig redusert.
Hva disse kan ligge på tør jeg ikke gjette på.:(

Har sett at Tissot har gull ur til 13 000. Tror Certina også har. Hva ville dere valgt av Tissot og Certina?

Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe brukt. Føler jeg sitter på for lite kunnskap. UJU: Du vet godt at jeg er kun 16 år. Da er det vell ikke vits å komme med sånne forslag. :(

Har sett at Tissot har gull ur til 13 000. Tror Certina også har. Hva ville dere valgt av Tissot og Certina?

Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe brukt. Føler jeg sitter på for lite kunnskap. UJU: Du vet godt at jeg er kun 16 år. Da er det vell ikke vits å komme med sånne forslag. :(

Hvis budsjettet ligger på 13k bør du med litt flaks og tålmodighet finne en pent brukt Longines i gull fra en pålitelig selger. Heck...på det budsjettet får du deg en skinnende ny Longines heritage i stål.

Når det gjelder Tissot eller Certina er vel vel hipp som happ.
Begge er gamle, tradisjonsrike ur produsenter som gikk i dass under quartz-revolusjonen

For 13k ville jeg heller kjøpt en brukt breitling Superocean steelfish eller en Omega seamaster