Greed works

Medlem
23. juli 2016
Innlegg
108
Sted
Oslo
I hvert fall i følge Gordon Gekko (M Douglas) i den ca. 30. år gamle filmen "Wall Street". Holder påstanden fortsatt? Vi får se. Ny Daytona med vel 70% tillegg på AD-pris er i hvert fall tilgjengelig her på TS.
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreaskh og Lien
WTDnnwE.gif
 
Det er ikke første gang jeg tar opp dette temaet.
Og slett ikke første gang jeg får den artige animasjonen over som kommentar.
Jeg får takke sf82 som m.fl. søker å vise en naiv sjel til rette.

For å klargjøre:
- Jeg vet at markedet virker.
- Jeg vet at ingen vil selge verdigjenstander under markedspris.
- Hverken klokker, eiendommer (som noen tidligere lurte på om jeg ville solgt til "riktig" pris), eller noe som helst annet.

Dette handler om hva TS skal være:
- Jeg vil ha et forum der genuint klokkeinteresserte kan kommunisere,diskutere, bytte og selge sine klokker med nettopp den genuine interessen som grunnforutsetning.
- Investorer og spekulanter har et vell av andre muligheter.
- Må de være akkurat her?
 
Dette handler om hva TS skal være:
- Jeg vil ha et forum der genuint klokkeinteresserte kan kommunisere,diskutere, bytte og selge sine klokker med nettopp den genuine interessen som grunnforutsetning.
- Investorer og spekulanter har et vell av andre muligheter.
- Må de være akkurat her?

Du beskriver "Utopia", og kommentaren din fremstår i beste fall som naiv.

Skal man da kunne handle på TS til en "riktig" pris, og i neste omgang tjene penger på de på en annen plattform ?
Misforstå meg rett, det du beskriver er en fin tanke men er selvsagt ikke gjennomførbar
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Det er ikke første gang jeg tar opp dette temaet.
Og slett ikke første gang jeg får den artige animasjonen over som kommentar.
Jeg får takke sf82 som m.fl. søker å vise en naiv sjel til rette.

For å klargjøre:
- Jeg vet at markedet virker.
- Jeg vet at ingen vil selge verdigjenstander under markedspris.
- Hverken klokker, eiendommer (som noen tidligere lurte på om jeg ville solgt til "riktig" pris), eller noe som helst annet.

Dette handler om hva TS skal være:
- Jeg vil ha et forum der genuint klokkeinteresserte kan kommunisere,diskutere, bytte og selge sine klokker med nettopp den genuine interessen som grunnforutsetning.
- Investorer og spekulanter har et vell av andre muligheter.
- Må de være akkurat her?

Jeg er forsåvidt helt enig med deg, selv om animasjonen @sf82 postet var ganske festlig. Har fulgt denne diskusjonen i et par-tre tråder noen måneder nå, og konklusjonen så langt er vel at det er nesten umulig å forhindre at folk prøver lykken, men man kan gjerne bidra ved å ikke kjøpe noe til invistor-priser. Ellers har det hendt at gode kjøp her på forumet dukket opp med påslag i andre kanaler nesten umiddelbart etter salg. -Triste greier...
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: titan og Tubbs
Du beskriver "Utopia", og kommentaren din fremstår i beste fall som naiv.

Skal man da kunne handle på TS til en "riktig" pris, og i neste omgang tjene penger på de på en annen plattform ?

Jeg lever fint med "naiv"-stempelet. Men ikke ut fra sitatet. Noe er så opplagt at det ikke burde være nødvendig å presisere:
Selvsagt skal ikke TS være overdommer og kreve "riktig" pris i på klokkesalg her inne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mitch Rapp
@harper -
Jeg burde ikke brukt ordet "naiv", det ser jeg nå og beklager ordbruken. Jeg prøvde å gjøre ett poeng av hvor vanskelig det er å innrette et forum slik du beskriver det.
 
  • Liker
Reaksjoner: harper
Eg skjønner egentlig ikkje kem som faktisk betaler sopass mykje over butikkpris for en vare . Eg tenker vel umidelbart at vedkommande trenger litt veiledning

Fullstendig enig. Og TS både kan og bør dekke veiledningsbehovet.

Men alt for ofte blir trådstartere som ber om verdivurdering, enten de vil kjøpe eller selge, møtt med intetsigende tåkeprat av av typen
- Klokken er verd det du vil betale.
- Om du ser på kjøpet som investering er du på feil sted.

Hva med en fast forumtråd som inviterte til spørsmål om verdivurdering?
 
  • Liker
Reaksjoner: Sub
Fullstendig enig. Og TS både kan og bør dekke veiledningsbehovet.

Men alt for ofte blir trådstartere som ber om verdivurdering, enten de vil kjøpe eller selge, møtt med intetsigende tåkeprat av av typen
- Klokken er verd det du vil betale.
- Om du ser på kjøpet som investering er du på feil sted.

Hva med en fast forumtråd som inviterte til spørsmål om verdivurdering?
https://www.tidssonen.no/forum/threads/alle-prisdiskusjoner-her.30474/
Det må nok håndheves hardt en periode hvis det skal fungere.
 
La saueflokken kjøpe overpriset stål, det finest heldigvis mange flotte alternativ til det som sauene løper etter.
 
Tja.. hva skal en si?
Jeg skal ha èn klokke. Ikke til investering og Jeg v e t hva jeg skal ha til å bære daglig. En komplett(!) stål 'BLRO' aka 'Pepsi.
Jeg har vist det i flere tiår, men ikke hatt råd (lån er forkastelig i min verden).
Nå er penga omsider på konto og jeg har intensivert 'jakten i over 1 år nå, uten å finne en som oppfyller kravene mine. (dvs komplett klokke)
 
Redigert:
‘Greed works’ for enkelte men ikke for (TS)fellesskapet som på sikt risikerer å bli polarisert og mindre attraktiv for entusiaster hvis ikke mange nok sier ifra.
Som i samfunnet forøvrig
 
  • Liker
Reaksjoner: hanse og harper