Gravert Alf Lie på baklokk

Medlem
6. sep. 2015
Innlegg
512
Sted
Trøndelag
Jeg har et par klokker som har gravert Alf Lie og et femsifret nummer på baklokket. Signaturen er fantastisk utført i 2 mm store bokstaver og tall. Klokkene er av merket Movado fra 50- og 60-tallet. Jeg vet Alf Lie forhandlet Movado på dette tidspunktet. Er det noen som har sett slik praksis tidligere? Jeg vet ikke om arkivene fra Alf Lie eksisterer lengre, men i såfall kunne det vært interesant å få sjekket disse to nummerene opp mot de arkivene. Jeg har sendt mail til Steinar hos Alf Lie1836, men ikke fått noe respons. Er det noen som vet hvor man evt kan henvende seg for slik infomasjon?
Alf%20Lie%201_zpszp1gkqea.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Har blitt diskutert et par ganger i Rolex delen av forumet. Og rykte på gata
er at Saastad som kjøpte opp Alf Lie, sitter på det gamle håndskrevne registeret:cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Takk for gode svar. Jeg har vært i kontakt med Espen Saastad på tlf for en stund tilbake og han henviste meg til Steinar Alvær hos Alf Lie 1836. Han sitter som CEO og skal visstnok ha kjøpt dette arkivet. Jeg har sendt flere mailer til Steinar uten å få respons.
 
  • Liker
Reaksjoner: MINUTE_REPEATER
Jeg har vært i kontakt med Steinar i snart 1år.
Lang historie kort:

Han sier at de jobber med og digitalisere 250000 håndskrevne index notater, og at jeg skal få det som tilhører meg om det dukker opp...

Time will show:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og Ompalompa
Det er jo gode nyheter @Mysil . Vi får bare håpe det ikke blir vinter i flertall før de har fått gjort jobben. Noen som har en teori på hvilken informasjon som skjuler seg bak numrene som er gravert? Salgsdato, kjøper, pris etc?
 
Enig med @Kjors
Sendte en e-post til Saastad for et år siden, og venter fortsatt på et svar. Min 74 modell 1016 er kjøpt hos Alf Lie på syttitallet , og det hadde vært artig med noe mer info. En vakker dag kanskje....
 
Enig med @Kjors
Sendte en e-post til Saastad for et år siden, og venter fortsatt på et svar. Min 74 modell 1016 er kjøpt hos Alf Lie på syttitallet , og det hadde vært artig med noe mer info. En vakker dag kanskje....
Fekk du svar til slutt?
 
Jeg har vært i kontakt med Steinar i snart 1år.
Lang historie kort:

Han sier at de jobber med og digitalisere 250000 håndskrevne index notater, og at jeg skal få det som tilhører meg om det dukker opp...

Time will show:)
Hva er status nå snart 3 år senere? :cool:
 
Mailet Saastad forleden dag om dette, og ble anbefalt kontakte Steinar. Eg får gi det eit forsøk ;)