Det og at vi (mange av oss..) er altfor opptatt av annenhåndsverdi til å kjøpe de urene vi kanskje mest har lyst på..?
Vi har alle usunne fordommer mot Seiko i denne prisklassen. Vis meg et TS medlem som heller hadde valgt denne fremfor en Submariner og du har en løgner.
Dersom, og jeg sier dersom, Grand Seiko er et langt på vei bedre ur enn de fleste andre mer høyprofilerte merker i tilsvarende prisklasse, hvorfor er det da så få av dem her på sonen?
Slenger kanskje ut en liten brannfakkel nå, men kan det være at forfengeligheten og behovet for "å bli sett" overgår den ekte interessen for gode ur?
Skal ikke gjøre meg til uvenns med deg, Mathfjeld, men du fronter rolexklanen i denne tråden, og sett i sammenheng med kjøp av stort sett ubehagelige, men kostbare sko som er fulle av logoer, er du kanskje den rette til å svare![]()
Noe som også er litt fett er at GS kun vil bli lagt merke til som noe helt spesielt av folk som virkelig er inni klokkeverdenen og vet hvor spesielt det faktisk er. Ja, de fleste ville nok kommentere på at du har en veldig fin klokke, men det er først når en som vet hva "grand seiko" betyr ser klokken at du du vil få en større reaksjon på hva du har på armen. Du får ikke "har du en ROLEX??? Er den ekte??" reaksjonen fra alle som ser den.
Forstå meg rett, jeg digger også Rolex, og skjønner godt hvorfor mange setter dem så høyt, men for meg så er det mer fristende å ha noe litt mer subtilt som er av samme klasse.
Det samme kan gjelde ganske mange merker. Folk flest kjenner jo ikke til annet en Rolex og til nøds Omega.
... (Ville du kjøpt en Aquanaut om det stod Corum istedet for PP på skiven?)
Ja, uten tvil! Klokken er nyyyyydelig![]()