Grand Seiko-tråden

Jeg står på mitt. Og det gjør jeg helt til noen her inne spytter ut 62500 kr for en Seiko Diver.

Jeg håper forøvrig at de fleste tar det med en klype salt, jeg skal ikke kalle deg løgner, men at noen vil betale så mye for en seiko er for meg ikke frekt, men hvertfall latterlig :)

Syns ordet latterlig også blir for sterkt i denne disputten......Det smaker stigamtisering lang vei:mad:
Den klypa med salt du ber om,strør du rett i såret til flere.

Mvh
Timebandit

Tar det selvfølgelig med en klype salt;) liker bare ikke og bli kalt løgner fordi jeg har en annen smak en andre når det gjelder klokker.Det er jo nettopp det som gjør denne forbannelsen/hobbyen så morsom.
Mangler bare og vinne i Lotto så kommer det en unboxing.Fortsatt god kveld Mathfjeld:D

Joda, jeg ser den. Beklager.

Var heller det første innlegget jeg ba om en klype salt på. Jeg ser at mange mener Seiko er vel så bra og sikkert bedre enn Rolex på mange områder, men at noen faktisk gjennomfører og betaler mer enn en Sub for en Seiko har jeg vondt for å tro. Meg om det, tiden vil vise om jeg tar feil.

Er veldig imponert over Grand Seiko med spring drive.
Et fantastisk urverk.
Bilde sier alt.......

grand-seiko-sbgc001-watch-rear1.jpg

# Diameter: 43.5 mm (without the crown)
# Thickness: 16.1 mm
# Weight: 187 g
# Movement: 9R86 (Power reserve 72Hrs.)
# Accuracy: +15/-15 sec/month

grand-seiko-spring-drive-sbgc0011.jpg

Problemet er prisen og at den intil nylig bare var tilgjengelig på det japanske markedet.

US dollars $9,084.00 English Pounds £5,742.90 Euro €6,546.84

Every part and component used in the Grand Seiko is made in house by the skilled SEIKO craftsmen, with the strictest of standards. Polished and beveled stainless steel, impeccable sapphire crystal glass, and an accurate Spring Drive system make the Grand Seiko Spring Drive Chronograph watch an unexpected luxury. Simply put, the Grand Seiko is the finest that SEIKO offers.

Sjur

• Liker
Reaksjoner: pierre
Jeg hadde mer enn gjerne klådd på en GS på en GTG, og den sekundviseren sweeper noe aldeles nydelig. Måtte sett den live før å gjøre opp en mening om jeg hadde tatt den før en Sub, men det hadde nok sittet langt inne. Og litt av grunnen er nok at Seiko selger så mye billigur at selv en GS ikke gir samme "anerkjennelsen" (dere skjønner hva jeg mener....) når det liksom like godt kunne vært en SKX til 200 USD...på den annen side kan det jo sies at GS da er for de virkelige WIS - men da må man samtidig ha økonomi til å tåle et betydelig tap dersom man skulle komme til å selge...

Men respekt for Seiko Spring Drive/GS? Absolutt! Nydelige ur! :D

Seiko lager flotte klokker, ingen tvil om det, men jeg er usikker på om jeg hadde "turt" å bruke over 50' på en GS.

Et litt billigere alternativ, men fortsatt en relativt dyr klokke er Seiko Marine Master 300m. Denne skulle jeg gjerne ha eid en gang...

Har siklet på Grand Seiko og Seiko divere med Spring Drive en god stund nå, blir helt fascintert av den sekundviseren.. Noen som har erfaring med SeiyaJapan?

Dersom, og jeg sier dersom, Grand Seiko er et langt på vei bedre ur enn de fleste andre mer høyprofilerte merker i tilsvarende prisklasse, hvorfor er det da så få av dem her på sonen?

Slenger kanskje ut en liten brannfakkel nå, men kan det være at forfengeligheten og behovet for "å bli sett" overgår den ekte interessen for gode ur?
Skal ikke gjøre meg til uvenns med deg, Mathfjeld, men du fronter rolexklanen i denne tråden, og sett i sammenheng med kjøp av stort sett ubehagelige, men kostbare sko som er fulle av logoer, er du kanskje den rette til å svare :D:D:D:D

Diskusjonen ligner kansje litt på bil? Min onkel kan realisere mange bildrømmer. Likevel kjører han en Volvo (s80). Det betalte han over millionen for. Hvorfor ikke en BMW 7 serie? X5? Jaguar? A8? Etc?
Fordi vanlig ikke-bilinteresserte folk tenker ikke det spor over den bilen. Han får ikke oppmerksomhet eller stigmata.
Rolex for den som ønsker annerkjennelse, gs for den som ikke trenger?

Kan si med en gang at jeg ikke hadde hatt baller til gs

"For this moment, and the moment yet to come"

lenger kanskje ut en liten brannfakkel nå, men kan det være at forfengeligheten og behovet for "å bli sett" overgår den ekte interessen for gode ur?

Hva angår sko har du helt rett, og man kan helt sikkert trekke paralleller mellom nevnt skomerke og Rolex. Den ekte interessen for gode ur er jeg så heldig å få i samme pakke som forfengligheten når jeg handler Rolex :)

Mitt forhold til Seiko har sikkert blitt tåkelagt av alle forumets Seikoer til 1000 kr, MEN jeg har hatt meget lyst på SEIKO Marine Master PROFESSIONAL 300M Diver.

Dersom, og jeg sier dersom, Grand Seiko er et langt på vei bedre ur enn de fleste andre mer høyprofilerte merker i tilsvarende prisklasse, hvorfor er det da så få av dem her på sonen?

Grand Seiko er kun tilgjengelig for det japanske marked. Det er nok en av grunnene. Heldigvis finnes det gråforhandlere som f.eks Seiya som selger worldwide.

Slenger kanskje ut en liten brannfakkel nå, men kan det være at forfengeligheten og behovet for "å bli sett" overgår den ekte interessen for gode ur?

Det og at vi (mange av oss..) er altfor opptatt av annenhåndsverdi til å kjøpe de urene vi kanskje mest har lyst på..?