Grand Seiko-tråden

Medlem
15. juli 2009
Innlegg
6.507
Noen som har kjenskap til GS? Datt over en veldig tiltalende modell idag :eek:


Men 50k + 25% MVA for en asiatisk klokke er nok litt i overkant av hva psyken min kan takle. Men de finnes jo på bruktmarkedet da, så all håp er ikke ute :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Omegaentu
Noen som har kjenskap til GS? Datt over en veldig tiltalende modell idag :eek:

[video=youtube;KEEutNvBYqw]http://www.youtube.com/watch?v=KEEutNvBYqw[/video]

Men 50k + 25% MVA for en asiatisk klokke er nok litt i overkant av hva psyken min kan takle. Men de finnes jo på bruktmarkedet da, så all håp er ikke ute :)

Angivelig skal GS være noe av det beste innen klokker, uansett pris og nasjonalitet. Jeg har en GS på lista over klokker, men på grunn av det forholdsvis ordinære utseende, er det nok noen sveitsiske greier foran på lista.
 
  • Liker
Reaksjoner: Omegaentu
Lekker sak!
Har sett på disse en stund...Var også nesten så jeg fikk tak i en til veldig god pris men den glapp i siste liten:(
Skjønner at mange synes det er dyrt for en "asia klokke"
Men tror nok sannheten er at noen av disse er om ikke bedre,så stiller de seg nok på lik linje med en del "swiss made" klokker.
Alle snakker jo om in house verk,her lager jo Seiko alt selv!Sikkert mange som overkjører meg ang kunnskap på dette feltet.
Tror "swiss made" skrevet på klokken betyr mer for mange enn ar det er kvalitet.......
Hvorfor skal ikke de beste urmakerne i Japan klare og lage noe som kan konkurere med eliten her i vesten?
Fordi de er fra østen??

Just my cup of tea for the day;)
 
[video=youtube;1MLry6Cn_D4]http://www.youtube.com/watch?v=1MLry6Cn_D4[/video]


Nei nå må dere ikke hijacke tråden og dra det over til Asia vs. Vesten. Det får vi spare til en annen tråd :D

Men for ordens skyld: Jeg tviler ikke på at GS er på høyde med de store fra Sveits og Tyskland, men det er ikke det denne tråden handler om. Ønsker simpelthen å høre om noen har tanker eller erfaringer med GS ;)
 
Var ikke meningen og kidnappe tråden! Beklager det.....

Har mange tanker om GS men desverre dårlig med erfaringer.En gang langt fren i tid sitter det en på armen så kan komme tilbake med mer da:)
Har i skrivende stund en Ananta på armen og er strålende fornøyd med den,tror derfor jeg ikke blir skuffa den dagen jeg har en GS på den andre armen:)
 
Rolex Sub vs Seiko Grand Spring Dive

Ikke for å spore av, men her er det en kar som sammenligner klokkene i størrelse. o_O ! :D Grand Seiko er en kraftig sak...! Men fantastisk flott da.

[video=youtube_share;aFesHN0rvs0]http://youtu.be/aFesHN0rvs0[/video]
 
Det er nok ikke en Grand Seiko, men en MarineMaster i Prospex serien. Se hvor smooth sekundviseren på Seikoen sweeper. Eye candy :)
 
62500 kr for en Seiko. Nei, takk! Sikkert en fin og bra klokke osv osv, men IKKE til den prisen.
 
62500 kr for en Seiko. Nei, takk! Sikkert en fin og bra klokke osv osv, men IKKE til den prisen.

Selv om du fikk bevis for at Seikoen var/er bedre en Rolexen-Ville du valgt Rolex
Selv om du syns Seikoen er finere-Ville du valgt Rolex
Det at sekundviseren flyter nærmest uavbrutt,mot Rolex sin mer humpete ferd rund skiven,betyr jo for meg at verket er enda mer raffinert !!!

Du har nok usunne fordommer mot seiko i denne prisklassen.

Mvh
Timebandit
 
Selv om du fikk bevis for at Seikoen var/er bedre en Rolexen-Ville du valgt Rolex
Selv om du syns Seikoen er finere-Ville du valgt Rolex
Det at sekundviseren flyter nærmest uavbrutt,mot Rolex sin mer humpete ferd rund skiven,betyr jo for meg at verket er enda mer raffinert !!!

Du har nok usunne fordommer mot seiko i denne prisklassen.

Mvh
Timebandit

Vi har alle usunne fordommer mot Seiko i denne prisklassen. Vis meg et TS medlem som heller hadde valgt denne fremfor en Submariner og du har en løgner.
 
Hadde glatt valgt GS over Rolex!Og jeg er ingen løgner.Har en Seiko Ananta,kunne kjøpt en bruk Rolex for samme pris som den koster ny.
Hvorfor?
Fordi jeg liker Seiko,historien,design og kvaliteten godt.Smaken er som baken og godt er det.
Men og si at en som vil ha Seiko over Rolex for løgner er frekt og latterlig.

Mvh
Mysil
 
  • Liker
Reaksjoner: Tommytott
Jeg står på mitt. Og det gjør jeg helt til noen her inne spytter ut 62500 kr for en Seiko Diver.

Jeg håper forøvrig at de fleste tar det med en klype salt, jeg skal ikke kalle deg løgner, men at noen vil betale så mye for en seiko er for meg ikke frekt, men hvertfall latterlig :)
 
Jeg står på mitt. Og det gjør jeg helt til noen her inne spytter ut 62500 kr for en Seiko Diver.

Jeg håper forøvrig at de fleste tar det med en klype salt, jeg skal ikke kalle deg løgner, men at noen vil betale så mye for en seiko er for meg ikke frekt, men hvertfall latterlig :)

Syns ordet latterlig også blir for sterkt i denne disputten......Det smaker stigamtisering lang vei:mad:
Den klypa med salt du ber om,strør du rett i såret til flere.

Mvh
Timebandit
 
Tar det selvfølgelig med en klype salt;) liker bare ikke og bli kalt løgner fordi jeg har en annen smak en andre når det gjelder klokker.Det er jo nettopp det som gjør denne forbannelsen/hobbyen så morsom.
Mangler bare og vinne i Lotto så kommer det en unboxing.Fortsatt god kveld Mathfjeld:D
 
Joda, jeg ser den. Beklager.

Var heller det første innlegget jeg ba om en klype salt på. Jeg ser at mange mener Seiko er vel så bra og sikkert bedre enn Rolex på mange områder, men at noen faktisk gjennomfører og betaler mer enn en Sub for en Seiko har jeg vondt for å tro. Meg om det, tiden vil vise om jeg tar feil.
 
Er veldig imponert over Grand Seiko med spring drive.
Et fantastisk urverk.
Bilde sier alt.......

grand-seiko-sbgc001-watch-rear1.jpg


# Diameter: 43.5 mm (without the crown)
# Thickness: 16.1 mm
# Weight: 187 g
# Movement: 9R86 (Power reserve 72Hrs.)
# Accuracy: +15/-15 sec/month

grand-seiko-spring-drive-sbgc0011.jpg


Problemet er prisen og at den intil nylig bare var tilgjengelig på det japanske markedet.

US dollars $9,084.00 English Pounds £5,742.90 Euro €6,546.84

Every part and component used in the Grand Seiko is made in house by the skilled SEIKO craftsmen, with the strictest of standards. Polished and beveled stainless steel, impeccable sapphire crystal glass, and an accurate Spring Drive system make the Grand Seiko Spring Drive Chronograph watch an unexpected luxury. Simply put, the Grand Seiko is the finest that SEIKO offers.

Sjur
 
  • Liker
Reaksjoner: pierre