LOL.
Morsomt å ta opp gamle poster. Siden sist har jeg hatt flere Rolex og GS'er. Men det er digg å kunne se tilbake at jeg dishet ut dineros for en GS før Rolex'en.
Nå sitter jeg med begge altså. Bare litt angrende at jeg ikke brukte 50k-ish for en vintage GS VFA (6186) i sin tid. Den jeg så på var penere enn denne
Morsomt å ta opp gamle poster. Siden sist har jeg hatt flere Rolex og GS'er. Men det er digg å kunne se tilbake at jeg dishet ut dineros for en GS før Rolex'en.
Nå sitter jeg med begge altså. Bare litt angrende at jeg ikke brukte 50k-ish for en vintage GS VFA (6186) i sin tid. Den jeg så på var penere enn denne
Jeg er en av de som kunne brukt "rolex-sum" på en GS. Faktisk for noen uker siden var det like før jeg hoppet på en vintage GS til samme sum. Ironisk nok ble den litt for dyr til at jeg fikk anledning til å kjøpe den. Jeg er hardnakket GS-fan og har allerede en vintage 70-talls GS. På ønskelista står det en GS og den er rangert høyere enn noen Rolex/Omega/mainstream. Jeg er vel da forumets freakshow?
Nå skal det også sies at Grand Seiko og Spring Drive ikke er synonymt. Spring Drive er også en egen serie der innstegsmodellene fås fra 3000$ på bukta. Men de finnes også i GS-serien (med litt mer dekorerte verk)
Grand Seiko de siste år har blitt lansert internasjonalt og ikke bare på det japanske markedet. Dog sirkulerer de i små kvanta.
Å sammenligne GS mot Sub for å kåre en vinner blir etter min mening en pissekonkurranse. Både GS og Rolex er fantastiske ur som tilbyr brukeren noe av det beste som finnes innen industrien. Kanskje litt på hver sin måte, dermed til forskjellige preferanser. Men jeg tror hver enkelts preferanse veldig fort blir farget av forumets kollektive holdninger. Nå er det slik at rolex er konge på TS og for noen vil det være en frykt for å bli "stemplet" skulle man gå imot fellesskapets normer. Nå har det kommet en del kommentarer der "ingen hadde valgt GS istedet for en Rolex". Jeg tror faktisk at det er en del som kunne gjort det, og jeg synes at vi som forum skal belønne individualister som tør å følge sine egne interesser som igjen øker til mangfoldet her.
Angående annenhåndsmarkedet på GS, tja, kanskje det er vanskelig å videreselge en GS? Har noen prøvd? Ser at de går rimelig raskt på internasjonale forum. Men for min del så er ikke annenhåndsverdien det aller viktigste.
Absolutt ikke meningen å stemple noen her, men verden går ikke fremover uten uenigheter og diskusjon.
My 2 cents
Erik