Grand Seiko-tråden

Jaja. Man får bare være glad man eier det man eier, og vinke farvel til denne fabrikanten også idet de gjør sin klassereise videre up-market.

Jeg endte opp med å selge min GS. Det var allerede litt av og på angående hvor hardt hjertet slo, men da jeg til slutt ikke kunne identifisere meg med merket, ble den bare liggende. Har faktisk ikke angret, selv om det var en ekstremt god klokke og i en kvalitetsklasse jeg aldri kan eie igjen.
Går med Certina til daglig, og det kjenner jeg meg mye mer igjen i.
Diskusjonen her i tråden har fått en litt annen lyd (og kanskje litt færre innlegg?), virker det som.

Jeg endte opp med å selge min GS. Det var allerede litt av og på angående hvor hardt hjertet slo, men da jeg til slutt ikke kunne identifisere meg med merket, ble den bare liggende. Har faktisk ikke angret, selv om det var en ekstremt god klokke og i en kvalitetsklasse jeg aldri kan eie igjen.
Går med Certina til daglig, og det kjenner jeg meg mye mer igjen i.
Diskusjonen her i tråden har fått en litt annen lyd (og kanskje litt færre innlegg?), virker det som.
Jeg er fortsatt like glad i min og klarer heldigvis å skille min egen eiendel fra hva fabrikanten surrer med ute i verden. I hodet mitt er det først og fremst en veldig pen gjenstand fra Japan. Heldigvis, for jeg tror ikke jeg finner en bedre dressklokke for mine preferanser og budsjett i fremtiden slik ting er i ferd med å bli for kostbare klokker.

Men ja det er veldig nedtur at de har gått fra entusiast-sjiktet over til "Bjerke-exclusive" (satt på spissen men dere skjønner hva jeg mener. Personlig føler jeg mer hjemme hos Christensen).

Jeg er fortsatt like glad i min og klarer heldigvis å skille min egen eiendel fra hva fabrikanten surrer med ute i verden. I hodet mitt er det først og fremst en veldig pen gjenstand fra Japan. Heldigvis, for jeg tror ikke jeg finner en bedre dressklokke for mine preferanser og budsjett i fremtiden slik ting er i ferd med å bli for kostbare klokker.

Men ja det er veldig nedtur at de har gått fra entusiast-sjiktet over til "Bjerke-exclusive" (satt på spissen men dere skjønner hva jeg mener. Personlig føler jeg mer hjemme hos Christensen).
Det er det viktigste, bare å nyte. :mrgreen:

• Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Selvsagt et valid point fra @speedieThomas, da klokkene man eier isolert sett ikke har endret seg. Det er tross alt den viktigste erkjennelsen i en gal, gal klokkeverden.

Når det er sagt, er det tross alt litt trist å se at globale idéer fucker opp ting. Imidlertid vil nye interessenter og eiere ikke ha det samme relative forholdet, så for dem er det en ikke-sak. Flotte GS-utsalgssteder med mye bjørk og pynt, vil jo virke forlokkende for dem.

De av oss som kjøpte GS fra entusiastiske forhandlere uten "barista og sofa" (de som vet, de vet) vil huske de dagene med positive minner...

Grand_Seiko_Flagship_Boutique_NYC_Madison-29.jpg

Redigert:
Hei, hva er erfaringen med GS kundeservice?, hos Christensen var iaf jeg storfornøyd. Men, det var den gang. Nå har en kompis en GS 37mm ala 231 (husker ikke modellref) som han mistet i gulvet og stoppet. Den ble levert inn til Bjerke 1. Uka i januar for vurdering og prisoverslag. Det har ikke vært en lyd fra butikken, og nå etter å han purret på tilbakemelding svarer de etter 8 uker at de har intet svar. Utrolig! Er dette et enkelttilfelle eller……
Er det kommet noen oppdateringer her @Hapå ? Spør fordi jeg nok blir GS-eier om ikke så lenge, og er nysgjerrig på serviceforvaltningen til Bjerke som visstnok er eneste servicepunkt nå.

Er det kommet noen oppdateringer her @Hapå ? Spør fordi jeg nok blir GS-eier om ikke så lenge, og er nysgjerrig på serviceforvaltningen til Bjerke som visstnok er eneste servicepunkt nå.
Tja. Vil tro Grøtteland og Christensen fortsatt fasiliterer å ta GS i mot for service. Utenom dem, så er jo Lian still going strong med GS.

• Liker
Reaksjoner: Ikaros
Det var i overkant Oslosentrisk, beklager det, og du har helt rett om Christensen, @Loevhagen. Jeg skrev en e-post til de og fikk et lynraskt svar tilbake. Det viser at man skal passe seg litt for ryktebørsen. Men spørsmålet om hva som skjer med innsendte klokker står fremdeles, og jeg er interessert i å høre status på klokka til kompisen din, @Hapå !

Ikke helt oppdatert på det tilfelle. GS er nydelige klokker av super kvalitet, hadde ikke nølt med kjøp om det var aktuelt. Min gs ble sendt til Nederland for regulering noen år tilbake, det tok litt tid.

• Liker
Reaksjoner: Ikaros
Viktig datapunkt fra @Hapå om Nederland. Det "ryktes" at Nederland er det nærmeste servicesenter for en GS i Europa, så fremt den ikke skal poleres eller er en SpringDrive som skal ha service )der disse sendes til hjemlandet).

Jeg leverte en SBGA201 (Spring Drive) til service hos Christensen 13. mai 2024, og fikk den tilbake 6. august. 12 uker altså. Det kostet kr 9990.
Vil tro det er kortere gjennomløpstid hvis man leverer klokken inn på høsten eller vinteren, fremfor vår/sommer. Men, det er jo ikke noe man velger selv 100% når det er tid for en service...

Hadde min Hi-beat inne til komplett service med lett polering i 23 - den ble sendt til Nederland, og det tok omtrent 2 måneder før den var tilbake.
kostet 8600.
Måtte dog tilbake til Christensen for å få den regulert like etterpå da den gikk alt for fort.

Hadde min Hi-beat inne til komplett service med lett polering i 23 - den ble sendt til Nederland, og det tok omtrent 2 måneder før den var tilbake.
kostet 8600.
Måtte dog tilbake til Christensen for å få den regulert like etterpå da den gikk alt for fort.
Tipper det var en SLGH005? I så fall, fordi flere av disse med det nye 9SA5-urverket hadde problemer med å bli regulert helt i starten av lanseringen.