Grand Seiko-tråden

Men utover det er jeg enig i at det liksom ikke er det samme med en klokke som reguleres av en quartz-krystall, sammenliknet med en ekte mekanisk drevet klokke. Vi snakker jo tross alt om tidsmålere og en mekanisk klokke som bruker elektronikk til selve tidsmålingen blir rett og slett ikke det samme.

Men klart, når jeg har en GS Hi-Beat, en JLC ultra thin, en Patek Perpetual chrono, en AP med det samarbeidsunderverket jeg ikke husker navnet på i farten og litt annet snacks, er det sikkert plass til en springdrive i samlingen. :p
 

En av disse er min favoritt av nåværende GS, klarer ikke helt og besemme meg :p

dsc_4929_430.jpg


Molle Watch
 
Redigert:
Noen her som har erfaring med SARB065 Cocktail Time? Tenkte jeg skulle kjøpe den i august. Fin pris for en så lekker klokke.
 
Noen her som har erfaring med SARB065 Cocktail Time? Tenkte jeg skulle kjøpe den i august. Fin pris for en så lekker klokke.

Den har jeg. Nydelig klokke som du sier. Sunburstskiva skifter fra sølv til lyseblå alt etter lysforhold.

Originalreima er litt stiv og blank, synes jeg. Jeg har satt på denne, som jeg synes passer perfekt til klokka. Bildene under er med originalreim.

IMG_0400-lite_zps54faa84c.jpg
[/URL][/IMG]

IMG_0390-lite_zps91131d10.jpg
[/URL][/IMG]

Todda
 
Utrolig stilig at det skifter farge sånn. Tenkte denne til dress, men også litt mer casual. Burde vel funke med begge?
 
Utrolig stilig at det skifter farge sånn. Tenkte denne til dress, men også litt mer casual. Burde vel funke med begge?

Den fungerer til begge deler, men er mer dressy enn casual.

Todda
 
Redigert:
P1010272.jpg

Jeg mister nesten nattesøvn av denne for tiden. Tror fort det kan bli en GS SD i samlingen i løpet av det neste året...



sbgw031-2.jpg

sbgw031-3.jpg

Denne er også temmelig rå! Dog ikke SD.
 
Jeg har vel alltid tenkt at en Grand Seiko må ha lys skive, men det første bildet der....
 
Jeg elsker grand seiko:D. Har hatt både vintage og nyere GS'er.
Det sies at GS-verkene og kasser kan sammenliknes kvalitets- og finnishmessig til langt dyrere sveitsiske ur.
Om det er sant, tja, kanskje.

Dog har de ennå ikke funnet opp kruttet når det kommer til lenkene. De er fine, men hvis man har prøvd litt forskjellig snacks fra type Rolex, JLC, VC og Patek for å nevne noen, så finner en fort ut at lenkekvaliteten ikke er den samme. Det er i allefall min opplevelse.

Med det sagt så har GS noen vakre ur. Man kan se på så mange bilder man vil, men det er stor forskjell på det og ha en på hånda.
 
Etter noen uker med min Ananta SD tenker jeg ikke på annet enn å få tak i en SBGA011 "Snow Flake" GS SD! Jeg har gått med Ananta SD i 3 uker nå, avvik; kansje 1 sek. !(litt vanskelig å se på en SD da tiden "flyter"...

Grand Seiko Spring Drive SBGA011 "Snowflake" Review - YouTube

For min del vil jeg aldri sammenligne en hybrid klokke men en mekanikk…
Spring Drive er skikkelig kult og avansert men hybrid er hybrid: Jeg venter fortsatt for den tilsvarende i mekanikk…