Grand Seiko SBGH201 vs Snowflake

Medlem
27. des. 2017
Innlegg
54
Sted
Telemark
Er litt frem og tilbake mellom disse. Snowflake er jo ganske kjent og et "sikkert" valg, men liker den helt enkle hvite skiven på 201 mer og mer. Ikke sett noen i virkeligheten og kommer til å ta turen inn til Oslo eller Drammen når jeg får muligheten, men noen her som har erfaringer eller meninger om disse? GS har dessverre ingen helt hvite skiver, tilsvarende 201, med springdrive. Da blir det evt mer champagnefarget.

Et par bilder av 201:
 

Vedlegg

  • C8ED38BD-4131-450E-A1AA-598BB5C8F2A7.jpeg
    C8ED38BD-4131-450E-A1AA-598BB5C8F2A7.jpeg
    150,3 KB · Visninger: 0
  • B13DC133-41A5-4190-9359-5C6A84705A8F.jpeg
    B13DC133-41A5-4190-9359-5C6A84705A8F.jpeg
    174,3 KB · Visninger: 0
  • 578A9C0C-976C-4F7A-A60B-8AE100F334C6.jpeg
    578A9C0C-976C-4F7A-A60B-8AE100F334C6.jpeg
    157,9 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg har eiet begge, dvs forgjengeren til SBGH201, altså SBGH001, samt Snowflake. Førstnevnte var en veldig fin klokke, men drit kjedelig. Det er mer som skjer på Snowflake, i tillegg til at Spring Drive er helt rått. Før jeg fikk Snowflake i mitt eie syntes jeg den var for lett på armen, men etter kort tids eie føltes det bare helt riktig og utrolig komfortabelt. Eneste grunnen til at jeg til slutt solgte den var at jeg måtte ha på briller for å se hva klokka var. Viserne var rett og slett for like for mitt litt for dårlige syn.

Jeg hadde ikke vært i tvil. Snowflake hver gang. Dersom jeg begynner å bruke briller fast er det ikke umulig at jeg ender opp med nettopp den klokka.

IMG_0163.JPG
IMG_20190323_092742.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og AJ.82
Super 1.håndsinformasjon der Gleder meg til å se begge i virkeligheten. Overrasket over at du synes den var kjedelig. Ville tro at en mer polert kasse og blank skive ville gi mye mer spill enn 211, men kanskje litt annerledes i virkeligheten og etter man har eid de en liten stund.

A.J.
 
Snowflake. Det er klokka som får mest armtid i samlingen min. Spring Drive er overlegent.

Helt klart spring drive før hi-beat ja. Skulle bare likt å se spring drive med en skive som 201. Har lyst på lys skive, men med unntak av Snowflake så blir det da mer champagne. Godt mulig den også ser veldig bra ut i virkeligheten. Mener å ha lest et sted at champagneskivene er de vanskeligste å lage.

A.J.
 
SBGA373 - både springdrive og den klassiske 44GS kassen, men vet ikke om jeg er klar for champagnefarget skive, men utrolig spill.
9BE3F5D2-A672-44B0-BED9-69D2BB29CD29.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Sikkert jeg som er sær, men liker de best uten lume og med den andre lenken :p
Ihvertfall så tror jeg det, gjenstår å få tatt en titt på klokkene i butikk, men takk for tips :)

A.J.
 
Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke anser Snowflake som en "helt hvit skive".

Den er jo finere enn alle alternativene du har ramset opp og fått her inne.

Er det fordi du vil være en Snowflake og ikke ha det samme som alle andre?
 
Anser snowflake som en hvit skive. Det er en god kandidat, men prøver også å se etter alternativer. Synes bildene jeg har sett av GS med hvit blank skive ser utrolig bra ut.
En 44GS kasse vil for eksempel også ha mye mer spill, men ikke mange alternativer med denne kassen.

A.J.
 
Anser snowflake som en hvit skive. Det er en god kandidat, men prøver også å se etter alternativer. Synes bildene jeg har sett av GS med hvit blank skive ser utrolig bra ut.
En 44GS kasse vil for eksempel også ha mye mer spill, men ikke mange alternativer med denne kassen.

A.J.
Jeg var også opphengt i 44GS tidligere. Bare piss. Kassa på Snowflake er vel så fin, tror egentlig jeg liker den bedre. 44GS blir i overkant kantete (!).

Men det er selvsagt bare en måte å finne ut av dette på, prøv. Og har du vett så ender du opp med en Snowflake! Uansett ikke mange som har denne klokka. Skal man være del av saueflokken så er det lett andre alternativer som tar kaka.

For øvrig slår jeg et slag for JLC Geophysic True Second i denne kategorien. Noe dyrere, men for en utrolig fet klokke med et urverk utenom det vanlige. Nerdeklokke på høyt nivå. Sorry, ble litt off topic der, men ville bare nevne det.

DSC_0080.JPG
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Lemen og AJ.82
Jeg var også opphengt i 44GS tidligere. Bare piss. Kassa på Snowflake er vel så fin, tror egentlig jeg liker den bedre. 44GS blir i overkant kantete (!).

Men det er selvsagt bare en måte å finne ut av dette på, prøv. Og har du vett så ender du opp med en Snowflake! Uansett ikke mange som har denne klokka. Skal man være del av saueflokken så er det lett andre alternativer som tar kaka.

For øvrig slår jeg et slag for JLC Geophysic True Second i denne kategorien. Noe dyrere, men for en utrolig fet klokke med et urverk utenom det vanlige. Nerdeklokke på høyt nivå. Sorry, ble litt off topic der, men ville bare nevne det.

Alltid åpen for tips :)
God mulig jeg har sett meg litt blind på de polerte linjene på 44GS. Må absolutt få sett klokkene i virkeligheten, må bare få til en tur til Oslo. Snakket med Christensen og de har ganske mange GS inne.

Endel av sauflokken blir man vel ikke med GS nei, burde vel heller gått for en DJ da.

A.J.
 
Kanskje SBGA413 / 15 kommer til Norge etterhvert, mine personlige favoritter for øyeblikket.

Skulle være greit å importere også, men vanskelig å få sett disse i virkeligheten. Winter og spring kunne absolutt være verdt å vurdere. Skal lese meg litt mer opp på de :)

A.J.
 
Skulle være greit å importere også, men vanskelig å få sett disse i virkeligheten. Winter og spring kunne absolutt være verdt å vurdere. Skal lese meg litt mer opp på de :)

A.J.

Er du på Hedmarken en dag kan du teste/låne min :)
Alltid greit og se de IRL!
 
Er du på Hedmarken en dag kan du teste/låne min :)
Alltid greit og se de IRL!

Er nok dessverre ikke det, men håper å få til en oslotur til fredag. Må være "hjemme" med minstemann siden det er planleggingsdag. Uansett, takk for tilbudet :)

A.J.