Trukket Grand Seiko SBGF017 quartz

Medlem
16. nov. 2014
Sted
Stavanger
SBGF017 fra 2011. Kjøpt i Japan.
Pris: 9750,-
Klikk her for flere bilder.

X26XMmM.jpg

Dette er en inngangsmodell for de som ønsker å prøve seg i Grand Seiko-land. Klokkekjennere vet hva GS står for, så jeg skal ikke mase mer om det, bare slå fast at dette uten tvil er den fineste klokka jeg noen gang har eid. Den eneste grunnen til at den selges er at jeg skal oppgradere til en med mekanisk urverk.

Glasset er fullstendig mint. Kassen har noen små hairlines på den høypolerte kransen, men de børstede delene er uten riper og hakk. Det er noen riper på baksiden av lugsene samt litt småplukk på lenken. Ingenting som skjemmer når den er på armen, og den kan lett poleres til originalstand. Den leveres med original lenke samt en tynn og lekker Hirsch-reim som bare er noen uker gammel.

Legg forøvrig merke til lenken. Dette er den "dyre" modellen som Seiko nå har sluttet å levere på quartz-verkene sine. Denne har delvis polerte midtledd som gir en fantastisk 3D-effekt, mens dagens modeller er kun i børstet stål. Alle ekstraledd følger med, også halvleddene.

Denne modellen er også av de få GS-modellene som har lume, av god gammel Seiko-kvalitet. Sekundviseren treffer markørene perfekt, for de av dere som lider av tvangstanker.

Størrelse: 37,5mm fra 10-4, men siden kransen er mindre enn kassen bærer klokka mindre, som en 36mm omtrent. Selve skiven er 30mm. 41mm inkludert krone. Vekten på reima er latterlige 54 gram, og med lenken er den ca 110g.

Redigert: