Grand Seiko SBGA011

Wow, dette er jo drømmeklokken! Gratulerer så mye Jon Ali! Snowflake har lenge vært en av favorittene mine blant GS modellene, den er bare så utrolig elegant og lekker på alle måter, og den skiven er jo bare latterlig fin... Kjempeflotte bilder samt artig informasjon om inspirasjonen bak designet, fikk ikke akkurat mindre lyst på en sånn nå... :p
 
Redigert:
Herregud, gratulerer Jon Ali :)

Denne har lenge vært mitt sikleobjekt nummer en når det gjelder Seiko. Den skiva er helt fantastisk.

En vakker vinterdag tidligere i år var jeg ute og spaserte. Det hadde nettopp snødd noen få centimeter, og jeg gikk og stirret i bakken. Plutselig slo det meg, den Snowflake skiva er jo prikk lik luftig nysnø. Selv om jeg kjente til historien bak skiva, var det ganske spesielt å se det samme mønsteret på fortauet rett foran mine føtter. (Jag är inte sjuk?) :D
 
Grattis med nydelig Seiko:) Slenger meg på at en liten videosnutt av sekundviseren hadde vært knall:)
 
Det er første gang jeg har sett slike nærbilder av denne klokken. Utrolig flott! Jeg ble også betatt av historien bak klokkens design. Det blir for min del på samme måte som i kunsten og arkitekturen. Du kan ha flott kunst og arkitektur, men historien bak kan være med på å løfte det til et nytt nivå. Litt sånn må jeg si det føltes med denne klokken.

Gratulerer så mye!
 
Lekkert. Den skiva, teksturen, er ulik alt annet jeg har sett. Når du nevner dette med luftig snø skjønner jeg hvorfor. Dette er bare så japansk. Ren kunst.
 
Utrolig fin klokke, denne trykker på alle de riktige knappene mine (jeg røyker ikke, ellers hadde det vært tid for en sigarett). Tror kanskje jeg kunne levd happily ever after med bare denne :)

Gratulerer!
 
Virkelig noe utenom det vanlige, er bare så utrolig sugen på en seiko av denne standard. Jeg bare må ha en slik en dag. Gratulerer :)
 
Wow her var det veldig mange hyggelige gratulasjoner, beklager litt seint svar til alle, men jeg reiste vekk noen dager rett etter unboxingen.

GRATTIS!!

Du holder en konsekvent linje gjennom samlingen ;)
Spring Drive / Grand Seiko er noe som tiltaler - og dette var et særs godt eksempel av arten!

Takk adamskater, konsekvent og konsekvent jeg vet nå ikke helt, men du har helt rett i at det har blitt noen eksklusive Seikoer.

Gratulere med en kjempefin Seiko:) å ikke minst med den første springdriven som jeg har sett blitt unboxet!
Skulle gjerne ha sett sekundviseren live, får bli en vakker dag:eek:

Takk IntoTheSea, det har vel blitt unboxet ett par andre SpringDrive klokker tidligere, en mener jeg er unboxet minst tre ganger.

Oioi. :D Den var flott. :D
Gratulerer så mye. :D

TTT - tusen takk tudor :D

Digger den. Gratulerer!

Takk cosmo_dud.

Ventet på unboxing av en sånn. Virkelig fin; gratulerer så mye:)
Hvordan er kvalitetsfølelsen? Fikk skikkelig lyst på en til sommer'n.

Tusen takk Wangensten, den som venter på noe godt... :D
Klokka er så utrolig lett på armen at det føles som plast, men kvalitetsfølelsen er der. Screw inn krone og wr på 100m så dette er ei allsidig bruksklokke, mangler lume men det gjør jo nesten alle GS klokkene.

Gratulerer, meget pent!
Jeg må ha en sånn en gang :cool: Gratulerer med et godt valg og en fin klokke :)
Nydelig klokke, likte den blå sekundviseren!
Gratulerer så mye!
Grand Seiko er kult, og dette er en usedvanlig pen innpakning av det hele
Gratulerer med nytt. ..

Den vår veldig fin.... morro mod nytt. . :) :) :D :D
Gratulerer med en utrlolig flott Seiko!:D
Denne er kjempe kul!:)
Herre min hatt. Dette var snadder!!!
Gratulerer! Kult med gs
Naaiiiis! Grattis med meget flott ur.
Fantastisk:)
Et lite kunstverk!
Absolut nydelig!

Grattis!
Kjempefin GS. Gratulerer så mye :)

Tusen hjertelig takk Thore, ChristianN, 69variant, simen57, Tagliano, jacek, Raymond75, Entropy, mutriakis, Mysil, boenna_69 og slip.

Denne har jeg siklet på selv - den skiven er utrolig flott! :)
Gratulerer så mye! Håper på masse bilder (og noen sexy wrist shots til den tråden ;))

Tusen takk mikkemus23, jeg har sett du har postet bilder av denne tidligere, og du har rett i at den er utrolig flott. Har helt fri imorgen og skal prøve å få tatt noen bilder. Slenger inn noen jeg tok idag da jeg var ute med minste jenta, tatt med dårlig mobilkamera. (Lg mobil, aldri kjøp det, de oppdaterer aldri soft ware og android.)
IMG236_zpsa7ba5247.jpg

IMG237_zpsf2248ba6.jpg

IMG239_zps0a3be087.jpg

IMG240_zpsf2cb47c4.jpg


Dette er saker! Gratulerer!
Hva skal man si?
Dette er uten tvil en fantastisk klokke valgt av en mann som vet hva fantastiske klokker er. Gratulerer til dere begge :—)
Denne likte jeg godt! Grattis m en vi ikke ser så ofte her oppe:0)
Fantastisk godt valg. Gratulerer så mye!
Denne var lekker. Gratulerer.
Det var Seikoen sin! Gratulerer :)
Kjempefin klokke, nydelige detaljer og hyggelig lesing dette.
Gratulerer så mye med et meget bra valg.:)
Gratulerer! Virkelig nydelig skive på den der. Og flotte blå visere og et spennende verk. Gratulerer igjen!
Gratulerer med en nydelig GS!! :D
Har virkelig sansen for Grand Seiko og blir klam nedentil hver eneste gang jeg ser videoer som dette:

[video=youtube;ZsBTXgksr4s]http://www.youtube.com/watch?v=ZsBTXgksr4s[/video]
Woaw! Grand Seiko med Spring Drive; blir ikke mye bedre enn dette (og med min favorittkomplikasjon: power reserve indikator!). Gratulerer!
Gratulerer med en av mine største ønsker å få på armen!! En utrolig flott klokke! Jeg elsker virkelig den flotte hvite skiva!! Nydelig innsyn til et spennende verk!! Igjen, gratulerer!!!!!!:)
Gratulerer så mye en fantastisk sak! Denne var virkelig råkul :D
Gratulerer, den var utrolig pen:)
Gratulerer! Den var lekker.
Gratulerer. En av mine absolutte favoritter fra Japan.
En av de fineste GS! Skiven på denne er helt fantastisk.
Gratulerer så mye! :)

Tusen takk Sprite, endofmessage, FnuSnu99, teknor, OsloLosen, Hansaeng, Braute, Birostris, HCWL, csabko, Superlite, Marius M, Vassboten, Lyngutt, TomB og ugk.

Nå ble jeg glad:).....for en flott klokke,og historie.Grattis så meget.
Samt at "Anna" er så glad for og få en bror i huset....Skal hilse så meget.
t023.jpg
[/IMG]

Tusen takk Timebandit, Anna er nydelig, og broren her hilser tilbake :D

grattis med en utrolig flott klokke! :D:D;)

Spesielt artig er konseptet med dialen, og bruken av titanium, og hvordan dette henger sammen med "Shizukuishi Watch Studio"

har sett på denne før og liker den veldig godt, men jeg tror ikke at den havner i klokkeboksen pga. spring drive verket.
På en måte er det en skikkelig bragd å lage et sånt verk, og dårlig er det nok ikke, men for meg blir det bare litt feil....:(

Hadde bare klokken kommet med f.eks et "high beat" verk tror jeg at jeg hadde vært solgt.

Tusen takk crown guard, jeg vet det er endel delte meninger omkring Spring Drive, og forskjellige meninger bidrar jo til et spennende mangfold. :)

Nydelig!

....må snart få tafset på en GS. Når kommer du til Oslo?

Takk takk The Player, vet ikke neste gang jeg er i Oslo, men skal gi lyd i snikksnakk sp når det er aktuelt.

Veldig flott. Jeg vurderer denne eller en SBGH001 for tiden.

Kan du fortelle hvor du kjøpte den?

Tusen takk Sinsen, jeg kjøpte denne fra http://www.higuchi-inc.com, om du lurer på noe så bare send pm, så skal jeg prøve å svare med den begrensede kunnskapen jeg har. :)

Grand Seiko, urverdens skjulte juveler. Jeg skjemms over alle pengene vi her inne bruker på Sveitserstål i forhold til hva som brukes på disse. Dette er i sannhet en horologisk nytelse, både visuellt og teknisk. Gratulerer med det eneste?? uret på TS med flytende viser, alt rakkelet vi har tikker som quartz....

Tusen takk Chronodiver, jeg er enig i at japanerne absolutt kan sine saker :D Som jeg nevnte i et tidligere svar så er det flere Spring Drive på sonen, iallefall så har jeg en annen og timebandit har si kjære Anna.

Wow, dette er jo drømmeklokken! Gratulerer så mye Jon Ali! Snowflake har lenge vært en av favorittene mine blant GS modellene, den er bare så utrolig elegant og lekker på alle måter, og den skiven er jo bare latterlig fin... Kjempeflotte bilder samt artig informasjon om inspirasjonen bak designet, fikk ikke akkurat mindre lyst på en sånn nå... :p

Tusen takk for fine ord Kohe321.

Gratulerer med nytt!

Takk Incabloc.

Gratulerer! Og takk for fun facts :D

Tusen takk og bare hyggelig Hermod.

Gratulerer med et helt nydelig ur...
Gratulerer så mye :)

1k takk nieh og Christian83

Herregud, gratulerer Jon Ali :)

Denne har lenge vært mitt sikleobjekt nummer en når det gjelder Seiko. Den skiva er helt fantastisk.

En vakker vinterdag tidligere i år var jeg ute og spaserte. Det hadde nettopp snødd noen få centimeter, og jeg gikk og stirret i bakken. Plutselig slo det meg, den Snowflake skiva er jo prikk lik luftig nysnø. Selv om jeg kjente til historien bak skiva, var det ganske spesielt å se det samme mønsteret på fortauet rett foran mine føtter. (Jag är inte sjuk?) :D

Tusen takk og takk for en morsom anekdote, håper på en GTG her sør snart, ellers så må det kunne gå med en mini GTG.

Til lykke med snø og flott klokke :D:eek:

Takk Tag Heuer, jeg tror klokka kan fungere fint på stranda om sommeren også, da er det bare å kikke på skiva så blir en avkjølt :cool:

Grattis med nydelig Seiko:) Slenger meg på at en liten videosnutt av sekundviseren hadde vært knall:)

Takk Hopie, skal prøv å få tatt noen bilder imorgen og kanskje en kort video også.

Det er første gang jeg har sett slike nærbilder av denne klokken. Utrolig flott! Jeg ble også betatt av historien bak klokkens design. Det blir for min del på samme måte som i kunsten og arkitekturen. Du kan ha flott kunst og arkitektur, men historien bak kan være med på å løfte det til et nytt nivå. Litt sånn må jeg si det føltes med denne klokken.

Gratulerer så mye!

Tusen takk for gratulasjoner og vakre gode ord fra deg Ulven. :)

Utrolig frekk sak, gratulerer!
Lekkert. Den skiva, teksturen, er ulik alt annet jeg har sett. Når du nevner dette med luftig snø skjønner jeg hvorfor. Dette er bare så japansk. Ren kunst.
Nydelig klokke. Gratulerer så mye :)
Veldig fin. Gratulerer :)
Den klokka var noe helt spesielt. Kjempeflott synes jeg :)

Jeg vil takke Timekeeper, Bjorn, Zenith, jkma, Dingle og kasmir for pene og velvalgte ord. :)

Utrolig fin klokke, denne trykker på alle de riktige knappene mine (jeg røyker ikke, ellers hadde det vært tid for en sigarett). Tror kanskje jeg kunne levd happily ever after med bare denne :)

Gratulerer!

Tusen takk reim.

Flott seiko! Gratulerer :p

Takk sjuli_123

Virkelig noe utenom det vanlige, er bare så utrolig sugen på en seiko av denne standard. Jeg bare må ha en slik en dag. Gratulerer :)

Takk Greg, du får nok tak i en slik Seiko en vakker dag. :)

Bedre enn dette blir det ikke med hvit skive og Seikologo. Nydelig. Gratulerer så mye!

Tusen takk Minuteman.