GP Sea Hawk II

Medlem
28. jan. 2008
Innlegg
247
Sted
Norge
Hei,
jeg vurderer å gå til anskaffelse av en GP Sea Hawk II den "vanlige" typen.
Er det noen som har noen erfaringer med nevnte model? Evt. noen som har erfaringer med klokker i fra Girard Perregaux generellt?
 
Velkommen til forumet!

Selv har jeg ingen direkte erfaringer med GP, men kvalitetsmessig går GP for å være klokker av ypperste klasse. Urverkene deres har blitt benyttet av flere store sveitsiske klokkeprodusenter som f.eks. Vacheron Constantin. Tror du kan føle deg trygg på at en GP leverer den kvaliteten og håndverket du forventer av en klokke i den prisklassen.

Ellers har BRIO her på forumet en Sea Hawk, så jeg regner med han sjekker inn med et innlegg her i løpet av kvelden..
 
Joda, jeg har en GP Sea Hawk II Pro.
GPSeaHawk2proc.jpg

En klokke som blir lagt merke til, men som likevel ikke helt har svart til forventningene mine.
Titan er heller ikke helt "min greie".
Men for all del, det er et flott ur, med kvalitets urverk. Om du kjøper en slik, så vær obs på at metall (titan) lenken ikke har sikkerhets lås,- om du skulle finne på å hoppe i havet med den !
;)

Har med ujevne mellomrom forsøkt å få den solgt, men få har respondert, selv om jeg satte prisen "lavt".
GPSeaHawk2Pro.jpg

Skinnremmen på bildet er "custom made", og leveres følgelig ikke med, ved kjøp av en ny klokke.
 
Takker for rask respons!
Jeg sitter med noe av det samme inntrykket som du har erfart, nemlig det at GP klokker kan være vanskelig å få en god pris for med tanke på et eventuelt salg.
Hva er grunnen til dette? Er det at klokkene i utgangspunktet er for høyt priset? Nå er ikke dette så veldig viktig for meg da jeg ikke har tenkt til å kvitte meg med den med det første. Alikevel så blir man jo litt skeptisk. Ellers så virker det jo som et veldig interessant merke med tanke på historie, urverker osv.

Har du foresten noen erfaring med hvordan den holder tiden? Hvordan synes du finish osv. er i forhold til andre dykkerur i samme prislklasse?
Er den verdt prisen eller synes du det er andre merker som gir mer for pengene. Det skal også nevnes at jeg gjerne ønsker noe som er litt anerledes og ikke finnes på alle håndledd... Den skal heller ikke brukes til dykking, så det med manglende sikkerhetslås skulle i utgangspunktet ikke ha noen særlig betydning :D
 
Jeg er ingen samler, - derfor betyr det litt at klokkene jeg skaffer meg, lar seg videreselge til en akseptabel pris, - noe dette uret neppe vil.
Norge er et svært lite land, med tanke på utbredelsen av klokkefreaker, som er villige til å betale en slump penger for en greie, som likevel bare kan vise samme tid som en billig Swatch ! :D
Selges ikke et klokkemerke her i landet, vil det ofte være en noe begrenset interesse for dette merket....
SeaHawken holder tiden helt tilfredsstillende, mener den ligger godt innenfor de krav COSC klokker har. Hånden på hjertet, hvem av oss klokke-freaker er egentlig avhengige av en slik nøyaktig tidsangivelse ? Tilogmed tv-urene, på NRK og TV2, som de fleste stiller tiden etter, har daglig et avvik fra dette atom-uret ! http://www.uhrzeit.org/atomuhr.html

Finish'en på uret, sett med en legmanns øyne, (mine) er upåklagelig ! At dette uret er priset noe for høyt, skulle vel være ganske klart, vil jeg hevde ! Men det gjelder vel svært mange av de urene vi har eller drømmer om ! Min SeaHawk ble forøvrig kjøpt i Singapore, nå i våres.
Et tips til slutt, liker du et ur, så ikke bry deg noe særlig om omtaler eller andres meninger ! Som kjent, er smaken som baken, - DELT ! ;)
Lykke til !
 
Takk takk. Du har et par gode poenger der! Og det viktigste av alt er som du sier, smaken er som baken... Liker man et ur så er det vel egentlig bare å gå for det ja.
Regner med at jeg bestemmer meg i løpet av kort tid. Tror det går mot en Sea Hawk II. Kommer tilbake med en oppdatering på hva det blir til.
 
Hvis det ikke allerede er for sent; ta en titt på nye Sea Hawk som nå blir lansert i Basel. Etter min mening et av de aller peneste dykkerurene som er lansert, uansett merke 8)
 
Hvis det ikke allerede er for sent; ta en titt på nye Sea Hawk som nå blir lansert i Basel. Etter min mening et av de aller peneste dykkerurene som er lansert, uansett merke 8)
Noen som har erfaring med denne? Vurderer sterkt "BMW Oracle Racing-modellen" da jeg igjen kjører BMW ;)