Gode spisesteder i Stockholm

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Skal en liten svipptur til Stockholm om litt, noen tips til gode spisesteder? Dette blir med en avslappet gjeng, vi har hverken tenkt til å kle oss opp eller bruke store summer. Men om noen har ideer om bra mat og stemning til hyggelige priser blir vi glade :)
 
+1

Tenkte faktisk å foreslå Grill i går kveld, men kom til at det er litt for lenge siden mitt eget meget vellykkede måltid der (type fire-fem år, noe som vel må anses for å være en mannsalder i utelivet).

Om stedet kvalifiserer fullt ut til "hyggelige priser" kan bare Anders bedømme, men menyen ligger jo på nett. :)
 
Fikk ikke bord på Grill (vi fikk selvsagt aldri bestilt) så vi spiste på Rølfs Køk rundt hjørnet i stedet. Nydelig mat i en avslappet bistro-setting. Anbefales.

Spiste også nydelig hjort på Eriks Bakficka. God husmannskost i herlig svensk krogsmiljø.

Ellers kan jeg melde om nydelig vær og et trivelig tur (dog uten å kikke på ur). Vi holdt oss langt unna skumpa på Stureplan og drakk oss i stedet snydens på Berns og herjet rundt på dansegulvet som de bøndene i byen vi var. Trivelig :D
 
Ellers kan jeg melde om nydelig vær og et trivelig tur (dog uten å kikke på ur). Vi holdt oss langt unna skumpa på Stureplan og drakk oss i stedet snydens på Berns og herjet rundt på dansegulvet som de bøndene i byen vi var. Trivelig :D

Ah, men Berns har jo meget bra mat også - det glemte jeg :) Spiste sushi der sist jeg var i Stockholm, men bestillingene rundt bordet var varierte og tilbakemeldingene generelt bra.

Høres ut som dere hadde en bra tur, skal merke meg de spisestedene til neste gang.
 
Hva slags steder er det egentlig dere frekventerer? :p

Haha, kan jo se litt fargerikt ut ja. Bakficka er forresten et generelt svensk begrep for krogen der man selger litt billigere mat fra kjøkkenet til en finere restaurant ;)
 
Hadde faktisk tenkt å foreslå Rolfs Kök. Spiste der da jeg var i Stockholm sist for et par år siden. Fikk da den beste desserten jeg noen gang har spist! Rørte bringebær i dyp tallerken, vaniljeis i midten med smeltet sjokolade oppå, og flambert hvit sjokolade over bringebærene. HELT rått! :)
 
Etter en god del østers og et helt fantastisk dielam var vi så mette at vi ikke vurderte dessert engang. Kanskje et dårlig valg :D
 
Gondolen

Ser at Erik's bakficka allerede er nevnt her.

Om dere skal ha med deres kjære på middag anbefaler jeg en av Erik Lallerstedts andre restauranter i Stockholm, nemlig "Gondolen". Sørg for å få bord under solnedgangen og det blir garantert suksess. Veldig dyktige servitører som vet hva de snakker om også. Maten sier seg selv når menyen er satt sammen av Erik.

Om dere skal bo i nærheten (restauranten ligger like ved "Slussen"), så anbefaler jeg Radisson Blue Strandvägen.

Link: http://www.eriks.se/start.asp?h=87