Gode salgstriks er ikke alltid like, ehe, gode....

Medlem
30. sep. 2008
Innlegg
102
Sted
Bergen
Ser et meget fint ur, som desverre ikke skal kjøpes av meg. Som de fleste andre ur er dette også lite brukt, kun prøvd på handa, ligget nesten hele tiden i safen, forsiktig brukt i rotasjon med andre osv osv.

Det som fanget min interesse, er fra hvilken dato uret var tatt i bruk.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21522631


Skjønner jeg har en høne å plukke med JLC angående min Master Grand Reveil, og dens håndtering av kalenderen!
 
Sett av etternavnet tipper jeg at dette er folk fra Jansen-familien som er ganske profilerte "romfolk" ( et pent ord for sigøynere) - de som har ligget i "krig" med Karoli familien de siste årene. Har vel ikke vært så mye skolegang på den gjengen der.

Han kunne jo vært ærlig, og satt "Selges grunnet kjøp av ny campingvogn" istedenfor å skylde på husbygging :D
 
Vi kan vel spare oss alle for nedsettende bemerkninger om folk som måtte være født et annet sted enn Norge?
 
arild, hva er dette? dårlig humor eller dårlig oppdragelse...

Arild?

Det var ment som en komentar til at folk som skriver dårlig norsk ikke skulle klare å tjene penger til å kjøpe en slik Rolex.

Jeg mener på ingen måte at det at han skriver som en som har et annet morsmål en norsk skal ha noen som helst påvirkningskraft for hvorividt han skulle ha råd eller ikke. Men å ha et annet morsmål en norsk vil forklare dårlige skriveferdigheter

Men ser at jeg utrykkte meg dårlig og utydelig. Oppdragelsen er det absolutt ingen ting i veien med.
 
andersen, mener du dette?

du sier jo at du ikke forstår hvordan folk uten norske foreldre har råd til dyre klokker.

anbefaler at du ser over hva du skrev og beklager, evt. bekrefter at du er en rasist.

helt flott med takhøyde på forumet, men normal folkeskikk bør være et krav.
 
Nei jeg sier ikke det, men jeg ser hvorfor du leser det slik.

Ha et litt annet tonefall i hodet ditt når du leser det og les det i sammenheng med posten over.
I et forsøk på å få frem at å si at folk som skriver dårlig norsk ikke skulle tjene penger er like dumt som å si at folk som ikke er norske ikke ksulle tjene penger.

Føler du deg såret så beklager jeg virkelig det. Håper det går bra med deg!
 
Hvor i all verden kom disse rasist beskyldningene fra???
Selger i annonsen har da vitterlig et nokså norsk navn.

Regner med at hensikten med tråden i utgangspunktet var å ha det litt moro på selgers bekostning, i og med at det var noen snodige formuleringer der.
Beklager herved hvis noen føler seg støtt av mine innlegg. Mulig humoren degenereres i takt med øl inntaket.
 
Hvor i all verden kom disse rasist beskyldningene fra???

Det Andersen skrev:

Eller hvordan folk uten norske foreldre får råd til slike klokker? Ganske tydelig at det er skrevet av en som ikke har norsk som morsmål.

Ser at "rasist" var feil, det er utlendinger han ikke liker.

Uansett, vi kan helt sikker klare å ha det gøy med annonsører på finn.no uten å blande inn skrivekunnskaper, nasjonalitet, foreldre osv.

Kos deg pilsen ikveld...
 
Det Andersen skrev:



Ser at "rasist" var feil, det er utlendinger han ikke liker.

Uansett, vi kan helt sikker klare å ha det gøy med annonsører på finn.no uten å blande inn skrivekunnskaper, nasjonalitet, foreldre osv.

Kos deg pilsen ikveld...

Liker jeg ikke utlendinger??:D

Og hvordan er det å mislike utlendinger ikke det samme som å være rasist?
 
Herregud da folkens!!!!

Hele poenget her er jo at det ikke finnes noen 31.02.2010, noe som vi som er opptatt av mekaniske ur med komplikasjoner vet så inderlig godt.

Why can`t we all just get along...
 
Komentarene om norskkunnskaper, romfolk og campingvogner irriterte meg litt når jeg leste gjennom tråden, men regnet med at de litt tankeløse komentarene ikke var vondt ment og lot være å komentere dem. Men nå ser jeg at andre har valgt å gjøre nettop det.

Mye av ironien forsvinner når man ikke ser annsiktsutrykk, kropsspråk osv. Kanskje lurest å la være å ironisere over de mest ømfintlige emnene.

Humor bør det være rom for, og jeg valgte å lese det slik. Men kan forstå at andre tok det anderledes.

Grav ned øksa og ta noen fine klokkebilder nå folkens:)
 
Negre
Asiater (spes. japser)
Mongoloide
Handikappede
Enbeinte
Albinoer
Analfabeter
Generelt mindre pene mennsker

...og alle andre med tegn på avvik må IKKE ironiseres over. De kan til nød få interessere seg for klokker, men de bør vel helst holde sin interesse for seg selv. Ihvertfall ikke selge klokkene sine.