Skabo (Paleet) har startet salget på dresser og blazere. De fører merker som Corneliani, Corneliani Trend, Armani Collezione, Hugo Boss, Mabro, Oscar Jacobsen, D&G, Borelli, Paul Smith etc...
Hehe. En av børste, og en på børste. Og Santoni skokrem (120,-).
Jeg kjøpte dress hos Skabo her om dagen. Veldig fornøyd. Var innom igjen i dag. 50 % på alle dresser, blazere og skjorter nå. Borrelli og Corneliani er mine favoritter både når det gjelder skjorter og dresser, så da er denne butikken stedet for meg. Og så liker jeg også Armani sine dresser. Har et litt smalere snitt. Ikke verst å få en til 3 500,-
Buksen skal forresten være 2 cm over helkanten ca...
Generelt sett er det 2 knapper som gjelder, men er man opptatt av å skille seg litt ut fungerer også én knapp. Den siste tiden har jeg sett dette på noen dresser fra bla. Dunhill og Richard James, og føler kanskje én knapp gir et litt mer avslappet uttrykk enn to.
1 knapp vil gi deg en litt smalere silhuett, men jakken vil også da virke litt kortere. Dette var i 2009 veldig "hot" i lookbooks fra for eksempel de svenske merkene. Er du i en alder over 25, ikke spesielt smal i overkroppen og ikke modell.. ville jeg absolutt anbefalt og gå for en 2 knapp mørkgrå/koksgrå med litt smale slag og enkel splitt.
Hvis du ønsker og ha en litt mer trendy dress, kan du se CC Collectzione Corneliani. Litt rimeligere linje fra Corneliani som har litt smalere dresser, men som ofte inneholder strech. Dette blir bruksdresser som er flotte og blanke, men behagelig.