Gode dressråd?

Medlem
7. des. 2009
Innlegg
385
Sted
Oslo
Når man har flotte ur bør garderoben stå i stil. Trenger dessuten å gå til innkjøp av en ordentlig dress til et familiearrangement. Er det noen stilbevisste herrer her inne som vet hvor man går i oslo for å få seg en dress i høy kvalitet?
 
Skabo på Paleet er også bra.

Innehaveren selv går alltid med Panerai, så her kan man slå av en klokkeprat samt få en hyggelig rabatt ved kjøp av dress+skjorter/sko etc.
 
Skabo på Paleet er også bra.

Innehaveren selv går alltid med Panerai, så her kan man slå av en klokkeprat samt få en hyggelig rabatt ved kjøp av dress+skjorter/sko etc.

I tillegg til de allerede nevnte: Menswear i Bogstadveien (min favoritt). Follestad. Gunnar Øye (dyr & deilig).:cool:
 
Nå er det noen år siden jeg kjøpte meg en dress i Norge, men har gode erfaringer med Follestad i Akersgata.

Har kjøpt en del Brunelli der. Ikke helt Corneliani, men god kvalitet, pent design og masse for pengene!!
 
Corneliani målsøm hos Ferner Jacobsen. Punktum. Kun Gunnar Øye som kan måle seg i Oslo, men location, historie og butikklokale gjør at FJ lett går av med seieren.
 
Som sagt;

Ferner Jacobsen, Gunnar Øye, L`Escalier og Skabo. Sistnevnte har tatt inn Mabro, som er noe av det ypperste innen sin nisje. Corneliani er veldig bra, men Zegna har flere valgmuligheter. Vil du gå opp enda et hakk så har du FM Ramstad.

Hold deg unna Menswear og Tiger of Sweden !


Lykke til
 
Ikke for å kapre tråden helt her, Men hva vil dere si er best value for money?

Skal til oslo neste helg å vurdere å kjøpe dress da. (utvalget i lillehammer er ganske skralt) og jeg er avhengig av at dressen leveres med ekstra lengde, noe jeg hitill bare har funnet sorte dresser med i lillehammer
 
Tiger of Sweden er noe man kjøper når man er 14-20 kanskje, men etterhvert som man blir litt mer bevisst på kvalitet etc, så kjøper man noe annet.

Lillehammer er en veldig fin by. Har mange kompiser derfra. Men når det gjelder utvalget av klær, og da ihvertfall dresser må jeg si det er helt elendig, hvis ikke du vil se ut som en klovn da (Moods of Norway).

Du trenger ikke å dra lenger enn til Hamar eller Gjøvik for å finne en ok dress. Snakker da om 4men og Backe Match. Allikevel drar man ikke til Hamar frivillig håper jeg... !

Kommer an på hva budsjettet ditt er. Boss butikken er et alternativ. Ricco Vero og Bruuns Bazar synes jeg er enda verre enn Tiger igjen.


Lacrosse har også noen ok dresser med tanke på kvalitet i forhold til pris.
 
Tiger of Sweden er noe man kjøper når man er 14-20 kanskje, men etterhvert som man blir litt mer bevisst på kvalitet etc, så kjøper man noe annet.

Lillehammer er en veldig fin by. Har mange kompiser derfra. Men når det gjelder utvalget av klær, og da ihvertfall dresser må jeg si det er helt elendig, hvis ikke du vil se ut som en klovn da (Moods of Norway).

Du trenger ikke å dra lenger enn til Hamar eller Gjøvik for å finne en ok dress. Snakker da om 4men og Backe Match. Allikevel drar man ikke til Hamar frivillig håper jeg... !

Kommer an på hva budsjettet ditt er. Boss butikken er et alternativ. Ricco Vero og Bruuns Bazar synes jeg er enda verre enn Tiger igjen.


Lacrosse har også noen ok dresser med tanke på kvalitet i forhold til pris.

Hehe man reiser forbi eller gjennom Hamar ;) Men gjøvik blir besøkt innimellom.

Budsjettet er litt slik at jeg vil helst bruke minst mulig, men jeg har regnet med å bruke en max 4000,- Noe mer en det så blir den nye sommerklokken en gshock. Jeg har jobbet på dressmann før og har som resultat av det dresser fra dressmann. Hadde synest det var ok med noe som holdt litt høyere kvalitet en de "beste" dressmann dressene.


Jeg så på en pen Boss dress her i Lillehammer men de hadde bare standardstr. Ikke var den så veldig mye dyrere en fire tusen heller. Noe jeg ble litt overasket over da jeg trodde disse var mye dyrere.
Men jeg får vel bare gå å prøve, kan jo hende jeg er heldig å finner noe på salg. Av erfaring ender ofte dresser i min str opp på salg.

Takk for alle råd hittill
 
Målsøm - valgets kvaler

ok bestemt meg for målsøm. hva er hett om dagen?

farge: grå/svart/striper/ruter?

jakke: tre knapper/to knapper/en knapp/dobbeltspent?

bukse: vid/smal, oppbrett/ikke oppbrett?

og ikke minst stoff: ull? hvor fint i så fall holder det med super 100 eller bør vi opp mot super 200

og takk for alle svarene forresten, det er en fest å poste på sonen med så mange hjelpsomme entusiaster :D
 
Skal du ha en dress som kan brukes til det meste ville jeg gått for svart/svært mørk blå. Gjerne striper i stoffet så det ikke ser ut som du skal i begravelse hver dag, men ikke synlige av typen hvite/lyse, da dette ser både billig og ekstremt harry ut.
Grå dress er fett nok det, men passer seg kansje best om sommeren. Evt, en ganske mørk koksgrå er også stilig, men da ville jeg unngått striper.

Når det gjelder knapper er to å foretrekke. Veldig tidløst.
3 knapper er for konfirmanter og dobbeltspent er for skipsredere etter min mening :p

Har man en bra figur ville jeg gått for slim fit, da dette ser mye bedre ut ved målsøm.