Go or no go?

Hehe, skjønner feelingen. (Du skulle tatt den og løpt ;) ) Neida.

I svært svake øyeblikk har jeg tatt meg selv i å kikke på replica Daytona PN - før jeg skammelig rødmer og tar avstand fra kopiistenes snylteri - o skrekk og gru :D (ikke at hommage er på langt nær så ille).

Noen grails er nødt til å forbli nettopp det.. ;)

...

Ja jeg har lyst til å utforske milsub looken. Jeg angrer som en hund på at jeg ikke prøvde Frodo sin på fly-gtg i sommer, jeg hadde rett og slett ikke baller til å spørre. Mener å huske at den lå en kort stund på bordet, men jeg klarte ikke strekke meg frem til den. Litt sånn ringenes herre over det hele, hodet gikk i surr..... My Precious!

Jeg har prøvd den på. Mulig at jeg ødelegger noen drømmer nå, men den føltes akkurat som en "vanlig" Rolex på nato. Ingen porter til andre dimensjoner åpnet seg i det den inntok håndleddet. Sats på en ordentlig Rolex, men dropp hele Milsub-greia. Den er overpriset og oppskrytt :p

Sorry, Frodo!!!!

Jeg har prøvd den på. Mulig at jeg ødelegger noen drømmer nå, men den føltes akkurat som en "vanlig" Rolex på nato. Ingen porter til andre dimensjoner åpnet seg i det den inntok håndleddet. Sats på en ordentlig Rolex, men dropp hele Milsub-greia. Den er overpriset og oppskrytt :p

Sorry, Frodo!!!!

Per!! Du Lyver!!!

Helt enig med Mikke her, kjør på med 14060 eventulet en 5513 med aftermarket bezel. 14060 for Rolex følelsen og bezelen for den røffe looken. Jeg skal innrømme at den nye bezelen ikke gir meg noe "mil-sub-følelse", men det gir klokken en kjempetøff look.

At en ny bezel skal gjøre at klokken synker ned på Steinhart nivå kan jeg ikke helt forstå.

Jayeff: dette gjenstår å se. Vil tiden vise oss?
Jeg har ikke Rolex av noe slag selv, pdd. Har prøvd 14060M, 116610LV samt en noe eldre LN(?) som jeg ikke helt kunne si hva var, ei innehaveren. Ingen av disse ga meg godfølesen jeg tror jeg vil få fra en milsub.

Ok. Back to reality: milsuben er nok uoppnåelig, jeg bruker dette som et utgangspunkt. Om jeg skal støtte meg på krille og hans kommentar, står det da mellom Steinhart, Orange WC og Hager. Finner ikke noe "nytt" eksemplar fra MKII. Da må en evt. finne en på bruktmarkedet.

Steinhart:

1118799226O1_milivin_01.jpg

OWC:

owc.jpg

Hager:

hager.png

MKII:

mkII.jpg

The real deal:

mil-sub.jpg

Hmmm... Ut fra disse bildene, syns jeg MKII tiltaler meg mest. Da er det typisk at denne ikke kan bestilles ny lenger.
På en god andreplass setter jeg Steinhart.

Om dere måtte velge, (les: du må kjøpe en av disse klokkene, selv om du ikke er interessert), hva hadde du gått for? - milsuben så klart :)

/cosmo

For meg så blir det som å være forelsket i en dame du ikke kan få, og derfor bli sammen med en som ligner, men som er mye billigere. Mulig du kan få noe tilfredstillelse ut av det, men neppe noe varig forhold.

No go!

For meg så blir det som å være forelsket i en dame du ikke kan få, og derfor bli sammen med en som ligner, men som er mye billigere. Mulig du kan få noe tilfredstillelse ut av det, men neppe noe varig forhold.

No go!

Ha ha. Sant nok, men da trenger du ikke å passe så godt på den som the real deal...;)

At dette er en homage-klokke synes jeg ikke er noe å hisse seg opp over. Originalen produseres tross alt ikke lenger.
Men hvis målet er å få en godfølelse med frysninger nedover ryggen så er det vel bare ekte vare som holder.

Ta det for hva det er; en sannsynligvis godt konstruert, pen, komfortabel og driftssikker klokke som vil gi brukeren mye glede. Hvis Rolex er utenfor rekkevidde så er det i alle fall ingen tvil.

Om dere måtte velge, (les: du må kjøpe en av disse klokkene, selv om du ikke er interessert), hva hadde du gått for? - milsuben så klart :)

/cosmo

Gitt fritt valg og tilgjengelighet, ville jeg nok gått for MKII. OWC er kanskje andrevalget, jeg har aldri prøvd en eller sett en live.

Som andre har vært inne på er jo MilSuben ikke et reelt alternativ for de fleste av oss. Jeg ville gått for en vintage Omega Seamaster 300 om det er designet som tiltaler deg.

seamaster300.jpg

Bilde hentet fra http://omegauk.webs.com/