GMT på Panerai?

Medlem
3. okt. 2016
Innlegg
14
Sted
Oslo
Har blitt litt hekta på Panerai om dagen, men er litt usikker på hva som er "normen"... Er det slik at GMT på Panerai er no no og manuel opptrekk er det eneste som er godkjent?
 
Helt innafor spør du meg. Se bare på denne her!
5D86589E-CF78-401C-A410-353FA01FFA54.jpeg
 
Manuelt trekk er kanon. Spesielt på de større modellene gir det en slankere kasse.
På en bruksklokke er det fint med automatic .
 
Det er faktisk 233 jeg har sett litt på, men du ville ikke kvalifisert en manuell opptrekksklokke for en bruksklokke? Tanken med klokken var og ha noe som tålte litt mer samt en fin reiseklokke!
 
Det er faktisk 233 jeg har sett litt på, men du ville ikke kvalifisert en manuell opptrekksklokke for en bruksklokke? Tanken med klokken var og ha noe som tålte litt mer samt en fin reiseklokke!
Manuell er absolutt godt nok, med 8 dagers gangreserve burde man ha nok tid til å trekke opp før den stopper.
 
Det er ingen problem å trekke opp en klokke med 48-timers reserve heller. Har hatt det på både PAM og Speedy, og ikke vært plaget nevneverdig av det i daglig bruk :)
 
Jeg har manuelt opptrekk på mine Panerai, og trives utrolig godt med det. Sist jeg målte, så tikket min 233 i hele 246 timer etter fullt opptrekk. Det er mer enn nok for meg. Vanligvis trekker jeg den i løpet av helgen. Da varer den til neste helg og vel så det...
 
  • Liker
Reaksjoner: Fredrik4628 og Topher
Jeg har manuelt opptrekk på mine Panerai, og trives utrolig godt med det. Sist jeg målte, så tikket min 233 i hele 246 timer etter fullt opptrekk. Det er mer enn nok for meg. Vanligvis trekker jeg den i løpet av helgen. Da varer den til neste helg og vel så det...
Nei, å skjule GMT-viseren bak timeviseren blir litt naturstridig for meg. Hva blir da vitsen med GMT ?
Nei, her ser du den "ekte" løsningen på min PAM088.
P3290036.JPG
 
Vel, på 233 (med am/pm) så har du fortsatt en GMT-viser synlig på sub-dial kl 9. Det tar jo bort enhver forvirring mht dag og natt...
Javisst, du har selvfølgelig rett, dr Fiddy men så blir kl 9 opptatt og du mister sekundviseren i sin rene form..
Det blir bare en bekreftelse på det gamle uttrykk om å like mora eller dattera.
Her er det også lov å like begge deler.