GMT master stål eller halvgull?

Mange meninger rundt TT :D

Jeg er enig i at TT er harry. Enten så holder man seg til stål, eller så kjører man løpet fullt ut. Nytter ikke med noe mellomting. Men er greit med WG fluted bezel på Datejustene, men det regnes vel ikke som TT.

Helgull Rolex kan være knalltøft, selv om jeg synes sportsmodellene skal være i stål.

Når du sier riper fort, riper som kan pusses eller varige skader?

Kan man pusse gull færre ganger fordi det er mykt? Har sett noen bilder av relativt deformerte gull-lenker.

Slenger på et ekstra spm ang TT-en: er midtleddet ekstra polert på gmt-en ift sub-en (tilsvarende stålmodellene på siste versjon)?

Det stemmer. Midtleddene på GMT-master er polert. På Submariner er de børstet. Synes dette gjør GMTen til et litt mer elegant ur

Nei, midtledd i gull er polert på Sub også...

Så det betyr at lenkene på disse to TT-ene (sett bort fra låsen) er identiske.

Mens på SS-ene er det en forskjell i polering av midtledd, i GMTs favør.

Takk for svar!

Så det betyr at lenkene på disse to TT-ene (sett bort fra låsen) er identiske.

Mens på SS-ene er det en forskjell i polering av midtledd, i GMTs favør.

Takk for svar!

Det høres riktig ut :) Personlig syns jeg det er bedre på suben, blir fort riper på lenken til Daytona, YM og GMT.

Personlig syns jeg det er bedre på suben, blir fort riper på lenken til Daytona, YM og GMT.

Ser bra ut med børstet :)

GMTIIC-Brushed_02_small.jpg

p819878209-4.jpg

Synes man skal la GMT'en være slik den er og heller ha en sub for mer børstet look ;).
En del av sjarmen med GMTII-c er, for meg, at den er mer blingy og flashy enn sub'en.

Er ny type lås, men ikke samme lås som 116610, den har ikke glidelock, men noe som rolex kaller easylink.
Men like god og solid følelse som 116610 låsen :).

Synes man skal la GMT'en være slik den er og heller ha en sub for mer børstet look ;).
En del av sjarmen med GMTII-c er, for meg, at den er mer blingy og flashy enn sub'en.

Så hjertens enig! Samt grønn viser, grønn skrift og relativt store 24-timerstall på bezelen = et (imo) mer eksklusivt utseende enn suben.

Det at GMTen ikke har glidelock gjør meg fint lite da jeg ikke kommer til å bruke klokka utenpå f.eks våtdrakt, men det at den har easylink er sabla kjekt for svette sommerdager.

Sub-en er også glitrende flott, men har et mer bruks-/sportsurutseende, hvilket vel også var intensjonen da det ble oppfunnet. Tilsvarende for GMTen som skal være ekslusiv på en pilots hånd, lagd i en tid da luftfart var for de få, fiffen om du vil, og ikke som i dag hvor det å fly er som ta 20-bussen... Slike enkle historiske betraktinger betyr faktisk noe for meg:) Det forteller meg vel kanskje også at Rolex har vært flink med sin markedsføring gjennom de siste tiårene, og at vi alle er ofre the devil in marketing! Men men, pytt pytt:)