Jeg legger ut mine beste Rolex GMT 1675 minner. Her fra 1978
Jeg følger opp historien om bonden sin gamle 1675, som endelig er funnet etter mange år. Det befinner seg 2 stk 1675 på dette bildet.
Bildet er fra 1978, og viser min "onkel" (ste-bestefar), meg selv, min lillebror og min far og en fryktelig gammel skurtresker. Bonden som var gift med min farmor, var altså pappa sin stefar, hans gode venn og forbilde. Bonden kjøpte en Rolex GMT 1675 med pepsi på Mallorca tidlig på 70-tallet. Det er denne klokken som vi nå har funnet etter 20 år i en skuff.
Klokken til venstre på bildet befinner seg på armen til bonden, på bildet ovenfor. Klokken er fra 1970. Klokken til høyre er også fra 1970, men er kjøpt av meg i nyere tid. Jubilee lenken befinner seg på det øverste bilde, på min far sin klokke. Ikke synlig.
Rolex GMT 1675 Pepsi vises faktisk på dette bildet. Bildet viser bonden, min lillebror og meg selv, og bonden sjøl har sin 1675 på armen. Det er denne som jeg nå har funnet. Klokken var altså grunnen til at min egen far, på det øverste bildet, kjøpte sin egen 1675 med svart insert. Dette skjedde i 1978, og han tok aldri av seg klokken. Det betyr at begge 2 hadde på seg hver sin 1675 på det øverste bildet.
Slik ser min far sin klokke ut idag. Altså kjøpt i 1978.
Siste oppdatering på tilstand:
Pepsi-klokken er nå hos urmaker, og han kan melde om at den er i fin stand, men trenger rens. Dessuten var en viss fjær knekt, så litt nye deler må til. Jeg har bedt om at han ikke pusser utvendig, men tar full rens innvendig. Jeg gleder meg til den kommer tilbake fra service.