Glycine Airman

Heppsann ja..kopierte inn feil link..men den er jo fin den der også :D

Denne:

Vintage Glycine Airman Watch 24 Hour with Original Wood Box Manual | eBay

Med boks og papirer, var den jeg egentlig mente.

Bra valg! :)

Dette er en tidlig 60-talls Airman med rød dato, og antageligvis et Felsa-verk. Den ser fin ut den og det er stas med boks og papirer. Du bør kanskje få et bilde av verket om mulig. Jeg vet at AS1701-verkene har en hacking-funksjon, hvor det kommer ut en liten pinne kl. 2400 for å stoppe sekundviseren:



En enkel men effektiv måte å synkronisere klokka på. :) Ofte er denne funksjonen ødelagt. Hvis den er det, går det ikke an å fikses, da delen som regulerer dette ikke er å oppdrive slik jeg har forstått det.

Trodde denne funksjonen var på Felsa-verkene også, men er ikke helt sikker. Hør med selger om dette.

Du finner forresten mye bra info om Airman her: glycine airman pilot watch 24 hour

EDIT: Glemte en ting: Krona som stiller klokka skal være krysset:



Kan ikke se at den er det ut av bildene.
 
Redigert:
Har vært nysgjerrig på disse urene lenge så det var igrunnen fint med litt mer informasjon. Det eneste som er litt vanskelig å svelge for meg, er at de bare er 36mm.
 
Har vært nysgjerrig på disse urene lenge så det var igrunnen fint med litt mer informasjon. Det eneste som er litt vanskelig å svelge for meg, er at de bare er 36mm.

Jeg har opplevd at dette med størrelse på klokker er mer en vanesak. Jeg syntes min vintage Omega var kjempeliten når jeg først kjøpte den. Nå synes jeg den bærer veldig fint :)
 
Har vært nysgjerrig på disse urene lenge så det var igrunnen fint med litt mer informasjon. Det eneste som er litt vanskelig å svelge for meg, er at de bare er 36mm.

@HadronCollider ... slet med det samme og løsningen for meg ble Vintage Airman SST fra sent -60 (evt fra et av de første åren på 1970-tallet :)

Ø42mm og 22mm mellom hornen.
 
Redigert av en moderator: